• Anonym (ts)

Varför använder man trosor?

Vad är meningen med trosor? Jag slutade använda underkläder när jag var 14 ca eftersom de var så obekväma. Men på sistone har jag försökt börja använda trosor igen men det GÅR inte, det är omöjligt att inte hitta ett par som inte åker in i röven eller lämnar en ful linje på jeansen. Och varför täcker alla trosor bara halva skinkorna? Det är ju liksom vanliga trosor jag köpt, inte string. 

Om ni har något tips på några trosor som är både SNYGGA (dvs jag vill inte skämmas om jag skulle behöva ta av mig byxorna framför någon) och som täcker åtminstone större delen av skinkorna får ni gärna säga till! 

• Svar på tråden Varför använder man trosor?
  • Anonym (ts)
    Anonym (ofräscht) skrev 2015-03-27 11:32:33 följande:
    Ofräscht att inte använda trosor. Byter du jeansen varje dag? Eller hur gör du?
    Hipster använder jag. Och de åker inte in i röven. Syns de. Kanske du ska köpa riktiga jeans...
    Jag har typ 20+ par jeans så ja, jag byter varje dag.
    Riktiga jeans? Vad snackar du om? Köper i princip aldrig jeans under 799 om det inte är på rea, nog fan är de riktiga. :)
  • Anonym (Hipster)

Folk använder oftast trosor för att det är jobbigt och en smula miljöovänligt att tvätta sina jeans/kalasbyxor/vad man nu har på sig, varje dag. Det kommer ju flytningar, kanske lite urinrester och bajspartiklar när man fiser i trosorna under en dag och det är rätt smidigt att bara byta trosor varje dag istället för t. ex jeans.

Jag gillar hipstertrosor som går ner runt skinkorna ordentligt bäst. Men smaken är ju som baken, höhö! Glad

• Dixie
    Anonym (ts) skrev 2015-03-27 22:57:55 följande:
    Det var just såna jag köpte. Med musse pigg på. Men de korvar sig och gör så att det ser ut som jag har fyra skinkor, inte två!
    sluta handla musse pigg trosor på HM - i alla fall om du är äldre än 10 år  

här är några tips; 
    www.lindex.com/se/underklaeder/trosor/shop-by-style/7217710/Hipstertrosa/

www.lindex.com/se/underklaeder/trosor/shop-by-style/7215999/Hipstertrosa-med-spets/
  • Anonym (Mr Keps)
    Förtryckt skrev 2015-03-27 16:52:23 följande:
    Håller med om att det känns ofräscht utan trosor/kalsonger. Man går ju på toa flera gånger per dag och vi män torkar oss inte ens efter att vi pinkat. Fattar inte hur man klarar sig utan kallingar, eller trosor.
    Vad fan snackar du om? Jag tvättar och torkar mitt könsorgan när jag har kissat. Och torkar först med vått och sen med torrt papper när jag har gjort lite mer......

Och jag är man! Och jag andvänder kalsonger om någon undrar!
  • Adelaide

För det första förstår jag inte vad det är för farligt med att troskanterna syns? Jag tror inte att någon i min generation överhuvudtaget reflekterar över det, eller gjorde när vi var unga heller. För det andra förstår jag inte hur trosorna kan åka in mellan skinkorna - det brukar de ju bara göra, när de har blivit uttvättade och för stora och slappa? Fastnar inte könshåret i gylfen förresten? Eller tillåt mig gissa att du anser att detta också är ett problem, och tar bort det...

Tycker många har så konstiga problem nu...

• Adelaide

För övrigt brukar jag köpa Lindex "ta tre betala för två", där man väljer själv. Finns många roliga färger och mönster, och även sådana med spets och rosetter om man gillar det. Hipstermodell men även bikinimodell ibland. Har aldrig varit något problem.

• Ms H
    Anonym (ts) skrev 2015-03-27 22:57:55 följande:
    Det var just såna jag köpte. Med musse pigg på. Men de korvar sig och gör så att det ser ut som jag har fyra skinkor, inte två!
    Förstår inte riktigt hur de varken kan sitta åt på rumpan (de är ju inte åtsittande i nederkant) eller kana upp på rumpan. Föreslår att du testar en annan variant av hipsters, förslagsvis en för vuxna
  • Alica90
    Anonym (ts) skrev 2015-03-27 23:00:58 följande:
    Jag har typ 20+ par jeans så ja, jag byter varje dag.
    Riktiga jeans? Vad snackar du om? Köper i princip aldrig jeans under 799 om det inte är på rea, nog fan är de riktiga. :)
    Så du har alltså minst en 20000 SEK i form av jeans? Jisses.
  • Anonym (Jodå)
    Anonym (ts) skrev 2015-03-26 13:12:00 följande:

Vad är meningen med trosor? Jag slutade använda underkläder när jag var 14 ca eftersom de var så obekväma. Men på sistone har jag försökt börja använda trosor igen men det GÅR inte, det är omöjligt att inte hitta ett par som inte åker in i röven eller lämnar en ful linje på jeansen. Och varför täcker alla trosor bara halva skinkorna? Det är ju liksom vanliga trosor jag köpt, inte string. 

Om ni har något tips på några trosor som är både SNYGGA (dvs jag vill inte skämmas om jag skulle behöva ta av mig byxorna framför någon) och som täcker åtminstone större delen av skinkorna får ni gärna säga till! 

Trosor har man för att byxorna inte ska bli "äckliga" och för att skyla lite när man har kjol tex..

Jag gillar varken string el såna som täcker halva skinkorna. Kapp-Ahl o lindex har jättemycket trosor, bomull o spets som täcker hela skinkorna och skär inte in eller lämnar märken på jeansen. Spec om man tar en bra stl..
Svar på tråden Varför använder man trosor?