• Anonym (ts)

    Varför använder man trosor?

    Vad är meningen med trosor? Jag slutade använda underkläder när jag var 14 ca eftersom de var så obekväma. Men på sistone har jag försökt börja använda trosor igen men det GÅR inte, det är omöjligt att inte hitta ett par som inte åker in i röven eller lämnar en ful linje på jeansen. Och varför täcker alla trosor bara halva skinkorna? Det är ju liksom vanliga trosor jag köpt, inte string. 

    Om ni har något tips på några trosor som är både SNYGGA (dvs jag vill inte skämmas om jag skulle behöva ta av mig byxorna framför någon) och som täcker åtminstone större delen av skinkorna får ni gärna säga till! 

  • Svar på tråden Varför använder man trosor?
  • Anonym (agda)
    Anonym (ts) skrev 2015-03-28 10:27:58 följande:

    Jag köpte dessa: www.hm.com/se/product/49029 för ett tag sedan men de var nog de värsta jag provat. JÄTTElågt skurna och de täcker inte ens halva rumpan. Synd, för de var rätt fina. 


    Så du är beredd att betala rejält för ett par jeans men när du ska köpa trosor så köper du värsta skiten som finns. Vore jag dig så skulle jag omprioritera.
  • The past is now
    Anonym (ts) skrev 2015-03-28 09:16:41 följande:
    Varför tror du inte på det? Förvånad
    Jag köper 3-5 jeans om året, så vissa är några år gamla men fortfarande hela och rena. Jag tycker inte 799 är särskilt dyrt för ett par jeans om man vill ha kvalitet, det är ju ungefär vad ett par lee-jeans kostar. Köpte ett par från H&M för 299 en gång och de fick ett hål i grenen efter ett par månader... 
    Hur mycket kostar dina jeans om du tycker 799 är svindyrt? Jag är student och har ändå råd med så "dyra" jeans. Förvånad
    Som sagt jag tvivlar starkt på att du går och låter dina flytningar och mens rinna fritt i byxorna. Du får vänja dig vid att bära trosor, svårare än så är det ju inte.

    Ditt och mitt liv skiljer sig ordentligt är bara att konstatera.
  • Anonym (ts)
    The past is now skrev 2015-03-28 16:07:39 följande:
    Som sagt jag tvivlar starkt på att du går och låter dina flytningar och mens rinna fritt i byxorna. Du får vänja dig vid att bära trosor, svårare än så är det ju inte.

    Ditt och mitt liv skiljer sig ordentligt är bara att konstatera.
    Eh, va? Du menar att du inte tror på mig när jag säger att jag inte använder trosor? Tror du jag är den enda som inte gör det?
    Varför skulle jag låta mensen "rinna fritt" i byxorna, har du hört talas om tampong? 
  • Anonym (friatider)

    här har du en till troslös, har inte använt trosor på snart 20 år och kommer inte börja heller.
    sedan jag slutade med trosor har jag varken haft svamp eller några flytningar, mitt underliv mår helt enkelt mycket bättre utan trosor.
    enda undantaget är när jag använder ridbyxor, då behöver pullan lite extra skydd :)

  • Anonym (ts)
    Anonym (friatider) skrev 2015-03-30 15:24:27 följande:
    här har du en till troslös, har inte använt trosor på snart 20 år och kommer inte börja heller.
    sedan jag slutade med trosor har jag varken haft svamp eller några flytningar, mitt underliv mår helt enkelt mycket bättre utan trosor.
    enda undantaget är när jag använder ridbyxor, då behöver pullan lite extra skydd :)
    Jag har heller knappt flytningar, fattar inte varför folk tror att det "rinner ner i byxorna"... Har aldrig haft svamp heller :) så det kanske finns fördelar!
  • Anonym (friatider)
    Anonym (ts) skrev 2015-03-30 16:34:42 följande:
    Jag har heller knappt flytningar, fattar inte varför folk tror att det "rinner ner i byxorna"... Har aldrig haft svamp heller :) så det kanske finns fördelar!
    okunskap och fördomar finns det mycket av, jag har vad jag vet minst två i min bekantskapskrets som inte heller använder trosor och de har samma positiva erfarenhet som vi av att leva troslöst så jag tror absolut det finns fördelar :)
  • Kary
    taquine skrev 2015-03-27 11:14:17 följande:
    Ja då är det ju mycket skönare med ett snöre i röven Drömmer
    Ts säkert flera som skrivit det ( inte läst tråden) men har man inte världens maffigaste skinkor så är hipster
    outstanding och åker inte in . Finns hur mycket snygga som helst 
    det är faktiskt otroligt mkt skönare med string än med andra trosor. de skär inte in i rumpan alls utan ligger där de ska och känns inte alls om man har rätt storlek. kan inte ha några andra sorters trosor för de skär bara in och är obekväma pga det. 
  • Anonym (a)
    Anonym (ts) skrev 2015-03-26 13:12:00 följande:

    Vad är meningen med trosor? Jag slutade använda underkläder när jag var 14 ca eftersom de var så obekväma. Men på sistone har jag försökt börja använda trosor igen men det GÅR inte, det är omöjligt att inte hitta ett par som inte åker in i röven eller lämnar en ful linje på jeansen. Och varför täcker alla trosor bara halva skinkorna? Det är ju liksom vanliga trosor jag köpt, inte string. 

    Om ni har något tips på några trosor som är både SNYGGA (dvs jag vill inte skämmas om jag skulle behöva ta av mig byxorna framför någon) och som täcker åtminstone större delen av skinkorna får ni gärna säga till! 


    För att undvika att flytningar,mens,kiss osv hamnar i byxorna.
  • Anonym (ts)
    Anonym (friatider) skrev 2015-03-30 22:14:49 följande:
    okunskap och fördomar finns det mycket av, jag har vad jag vet minst två i min bekantskapskrets som inte heller använder trosor och de har samma positiva erfarenhet som vi av att leva troslöst så jag tror absolut det finns fördelar :)
    Ja, jag märker verkligen det här. Någon verkade på allvar tro att man luktar fisk om man inte använder trosor.
  • Anonym (ts)
    Anonym (a) skrev 2015-03-30 23:10:16 följande:
    För att undvika att flytningar,mens,kiss osv hamnar i byxorna.
    Vet inte hur det är med dig men jag brukar torka mig när jag kissat.
    Sen så går jag ju självklart inte utan tampong när jag har mens, det säger väl sig självt?
    Jag har inte så mycket flytningar att det rinner ner och lägger sig i byxorna, tror aldrig det har hänt faktiskt... 
  • Anonym (a)
    Anonym (ts) skrev 2015-03-31 01:05:55 följande:
    Vet inte hur det är med dig men jag brukar torka mig när jag kissat.
    Sen så går jag ju självklart inte utan tampong när jag har mens, det säger väl sig självt?
    Jag har inte så mycket flytningar att det rinner ner och lägger sig i byxorna, tror aldrig det har hänt faktiskt... 
    Varför startade du egentligen denna tråd när du sen inte nöjer dig med svaren du får?
  • Anonym (friatider)
    Anonym (ts) skrev 2015-03-31 01:03:40 följande:
    Ja, jag märker verkligen det här. Någon verkade på allvar tro att man luktar fisk om man inte använder trosor.
    luktar man fisk eller allmänt illa från underlivet har man antingen för dålig hygien eller så behöver man undersökas för då är något fel.... ett friskt underliv luktar inte illa. :)
  • Anci

    En vit man i Frankrike uppfann på 40-talet trosor som ett slags kyskhetsskydd eftersom ingen använde trosor då och han ville ha nån slags av kontroll.

  • Anci
    Anonym (friatider) skrev 2015-03-31 11:47:59 följande:
    luktar man fisk eller allmänt illa från underlivet har man antingen för dålig hygien eller så behöver man undersökas för då är något fel.... ett friskt underliv luktar inte illa. :)
    Precis. Ett fräscht underliv är ett troslöst underliv.
Svar på tråden Varför använder man trosor?