nanneN skrev 2015-03-31 16:33:59 följande:
Du glömmer hastigheten. Ett objekt kan ha väldigt liten massa men ändå orsaka enorm skada om det har tillräcklig hastighet.
Två bilar i 110km/h som frontalkrockar är garanterat tillräckligt, även om det är små bilar.
Man hinner bromsa
Anonym (*) skrev 2015-03-31 16:43:29 följande:
Du tror alltså att fler dör i flygolyckor än i bilolyckor utslaget på ett år?
Enbart i Sverige dör 250-300 i bilolyckor varje år. Hur många svenskar dör i flygolyckor varje år?
Vi kör bil mer än flyger.
Förtryckt skrev 2015-03-31 17:15:35 följande:
Ska till Spanien rätt snart. Hoppas bara att döden blir ögonblicklig utifall att...
Men väntan kan bli lång, det var panik är det senaste.
Anonym (Mycket flygrädd...) skrev 2015-03-31 18:15:45 följande:
Ska åka till Florida över påsken. Alltid flygrädd och nu mer än nånsin. Flyger med Norwegian och är typ rädd för "allt" ( tappa motorer, turbulens, blixtar, brand). Hur ska jag tänka? Reser med man och barn och försöket gör deras skull hålla mig lugn.
En vecka med Dreamliner så långt?
Förtryckt skrev 2015-03-31 17:31:14 följande:
Håller med. Jag är redan lite flygrädd. Sånt där gör inte saken bättre.
Sen, varför måste piloter envisas med att flyga över Alperna öht? Det är nästan alltid turbulens där. Förbannat irriterande.
Allt med att flyga har blivit jobbigt, anser jag. Kanske är det åldern?
Det är ibland så man undrar vad man står ut med för att få ett par veckors varmt klimat. Tunga väskor ska bäras tills armarna nästan går av, det ska tragglas med pass och boardingkort, man får panik om man tror man glömt något...
Man får inte ta med sig en vattenflaska, gater byts...
Och har man otur kan man få en färd där det känns som om man är instängd i en torktumlare.Där allting skakar åt alla håll.
Usch.
Köp väskor med hjul.
Är också gammal och har tröttnat, men man kan ju flytta ner.
Jävla stress men åker man ofta blir det rutin.
Spanien Sverige utan Alper, blir krokigt?