• Förtryckt

Nu flyger jag aldrig mer!

Anonym (omvänt) skrev 2015-03-26 20:42:06 följande:

Men nu kommer de ju ändra rutinerna så att en pilot inte kommer kunna vara ensam i cockpit. Så att en pilot inte kan göra nått sånt här igen. 

Det är som när jag skulle flyga hem från London i augusti 2006 när de skulle bygga den där bomben inne på flygplatsen, om du kommer ihåg? Säkerheten var sååååå förhöjd, har aldrig känts så tryggt att flyga som det gjorde då ;)

Hahah tala om för mig vad som kan stoppa en pilot från att göra en långsam nedstigning med en flygvärdinna i cockpit som inte kommer märka något förrän det är alldeles försent? >_<

Det är en falsk trygghet!
    ---
  • Förtryckt
    Anonym (RödeBaron) skrev 2015-03-28 14:14:09 följande:

Det var inte lite fördomar som kom fram där...

Fast det är ju helt sant ju, inga som helst fördomar. Pga facket, mBL och LAS så har SAS de äldsta flygvärdinnorna i Europa, om inte i världen. Var en timme på Schiphol så får du se att alla andra europeiska flygbolag (ev utom de nordiska) har unga och "fräscha" flygvärdinnor medan SAS har gamla och ibland griniga. Jag fick en gång hemsk huvudvärk precis när jag kommit in i planet, bad då snällt om jag kunde få ett glas vatten när vi väl var redo i luften och allt. Och tanten sa "ja ja". Sen något efter "seatbelts" skylten släckts de börjar dra fram drickvagnen så råkade jag bara titta åt hennes håll, och då snäste hon "jag kommer till dig, var inte orolig" typ, jätteotrevligt och stressat, och jag hade inte ens sagt eller tänkt något.
    ---
  • Förtryckt
    Alessia skrev 2015-03-28 17:28:48 följande:

Det är väl nu det är som mest ofarligt att flyga efter denna oerhörda katastrof  i Sydalperna. Nu kollar alla bolag frenetiskt sin flygsäkerhet på alla nivåer.

Jaså och det vet du?

Vad bra! Kan du tala om för teknikerna på Arlanda att de får MER TID på sig att gå igenom flygplanen? Undrar bara vad du baserar ditt uttalande på. För såvitt jag vet har man inte gett tekniker och ingenjörer mer tid för säkerheten.
    ---
  • Förtryckt
    audio skrev 2015-03-28 21:33:24 följande:

150 människor har avlidit och du vill säga att du är missnöjd med flygvärdinnornas bemötande? När jag läser här så tycks jag snabbt glömma vad som hände till att börja med.

Lugna sig nu, flygvärdinne-diskussionen har inte med dödskraschen att göra utan har grenats ut, något otroligt vanligt för detta forum. Ta en kopp honungste, sov gott.
    ---
  • Förtryckt
    audio skrev 2015-03-28 22:02:50 följande:

Ditt inlägg har ingenting med TS inlägg att göra, men jag väntar och ser hur ni ska styra upp det hela.

Men lägg av, sluta mucka gräl i tråden, det har du inget för.
    ---
  • Förtryckt
    Anonym (Fairy Lady) skrev 2015-03-28 22:13:43 följande:

Vad är ditt problem? Först envisas du med att "svara" på det jag skriver fast utan att läsa det, sedan när jag påpekar det skriver du som du gör ovan. Blandar du ofta ihop äpplen och giraffer?

Päron och galaxer...

Btw hade de kommit ut med vilken TYP av sjukintyg Piloten hade? Så det inte bara var nån gammal idrottsskada eller så.
    ---
  • Förtryckt
    audio skrev 2015-03-28 22:08:49 följande:
    Mucka gräl?
    Kan du hålla dig till saken kanske. Du gapar och skriker om det mesta.
    Bullshit, du muckar i varenda tråd, audio. Lägg ner.
    ---
  • Förtryckt

Nu ska jag berätta en hemlis som inte alla känner till:

Cabin crew (Piloter, värdinnor et al) har faktiskt som en liten arbetsbonus inte bara en liten flytring under sätet utan en rejäl flytväst i paketet, som också har en fallskärm!

Synd bara att när såna här krascher händer så är de ändå dödens lammungar...

---
  • Förtryckt
    ulfsas skrev 2015-03-30 00:52:39 följande:

Nu lurades du. Fallskärm finns inte.

Jag förstår varför du säger så, men sorry, har en väninna som är (har varit) flygvärdinna (I Sverige) och hon svär på det. Att de anställda får detta. Och då sa jag :Va? , vad orättvist! " Varpå hon replikerade "vadå, vi är ju däruppe varje dag, det är vårt jobb.."
    ---
  • Förtryckt
    Tecum skrev 2015-03-30 20:02:10 följande:
    Skulle vara intressant att se de flygvärdinnor som lämnade passagerarna i sticket och hoppade. Och hur deras liv blev efteråt...
    Ja det händer typ aldrig. Inte ens med planet som landade i Hudsonfloden...
    ---
  • Förtryckt
    driver28 skrev 2015-03-30 22:49:18 följande:
    Hej. Det finns ingen anledning att oroa sig mer nu än förut. Jag känner till åtminstone 2 händelser där självmord ligger bakom flygkrascher innan denna händelse. I båda fallen dig samtliga ombord. Det ena fallet var en pilot i Mellanöstern som hade spelskulder och det andra fallet en flygmekaniker som sköt piloterna och en flygvärdinna för att sedan dyka ner i backen.

3 gånger på minst 50 år. Som sagt. Det flyger hundratals plan i luften dygnet runt och det kraschas ungefär 2 gånger om året. Inget annat trafikslag är så säkert som flyg. Inte ens att gå. De flesta dödsolyckor sker fortfarande hemma.

Tänk inte på det.
    Det läskiga är ju bara det att NÄR det väl smäller så är man stendöd, och inte bara en själv utan sisådär 100-150 till.
    ---
  • Förtryckt
    ulfsas skrev 2015-03-31 13:00:06 följande:
    Jag förstår att hon lurat dig.

Jag jobbar just som flygkapten och det är då jag som reglerar trycket i kabin. Hur tror du att en värdinna skulle kunna komma ut ur planet på höjd?

Hur tror du att jag inte skulle veta om detta om det fanns?

Hur tror du det skulle se ut OM verkligen besättningen hoppade?
    Du har aldrig hört talas om ett enda verkligt fall.

Eller hur?
    Vet du, jag inser faktiskt att jag blivit lurad redan när jag skrev mitt förra inlägg om detta. Det är bara det att hon var så övertygande att hon måste ha trott på det själv. Och sättet hon sa det på var som om det var en yrkeshemlighet...
    Jag tror hon blandar ihop det här med "life vest". För DEN är iaf större för crew än för passagerare.
    ---
  • Förtryckt

Ska till Spanien rätt snart. Hoppas bara att döden blir ögonblicklig utifall att...

---
  • Förtryckt
    Ermengard skrev 2015-03-31 17:20:00 följande:

Det känns inte som något nöje att flyga längre. Bara en oro.

Håller med. Jag är redan lite flygrädd. Sånt där gör inte saken bättre.

Sen, varför måste piloter envisas med att flyga över Alperna öht? Det är nästan alltid turbulens där. Förbannat irriterande.

Allt med att flyga har blivit jobbigt, anser jag. Kanske är det åldern?

Det är ibland så man undrar vad man står ut med för att få ett par veckors varmt klimat. Tunga väskor ska bäras tills armarna nästan går av, det ska tragglas med pass och boardingkort, man får panik om man tror man glömt något...
    Man får inte ta med sig en vattenflaska, gater byts...
    Och har man otur kan man få en färd där det känns som om man är instängd i en torktumlare.Där allting skakar åt alla håll.
    Usch.

---
  • Förtryckt
    Anonym (*) skrev 2015-03-31 17:34:02 följande:
    Sitter just nu i Turkiet, inga problem att åka hit. De skickade runt personalens friskintyg innan vi lyfte Flört
    Oh mercy... om det ändå vore sant haha.
    ---
  • Förtryckt
    Anonym (Biggls) skrev 2015-04-02 07:08:06 följande:

Att länka är inte att korsposta

Att klistra in samma länk som sitt inlägg i två tre trådar är att korsposta. Lika irriterande som folk som gör reklam för sin blogg.
    ---
  • Förtryckt
    Anghammarad skrev 2015-04-03 11:41:07 följande:

Vilket ju bevisas av att ingen någonsin överlevt en flygplanskrasch. Gottröra var bara en lögn iscensatt av Illuminati .

Glöm inte Hudsonfloden! En rörande historia.
    ---
Svar på tråden Nu flyger jag aldrig mer!