Säker samsovning med bebis som vägrar sova utan hudkontakt?
Jag började likadant som dig (vår pys är 7 månader). Försökte med nestet, skrik och gråt, amma till sömns och till slut så somnade jag också, vakna med ett ryck av ångest osv osv.
Vi skippade nestet fort och sedan och övergick till min version av säker samsovning.
Spjälsängen mot kanten på sängen (så att han inte kunde trilla ur sängen) pyjamas på honom med tossor (eller sovpåse) och så en hyfsat varm amningspyjamas på mig och så sov vi så, utan täcke.
Nu när han är såpass stor som han är så sover vi under samma täcke (ett tunt täcke) och jag har utvecklat nån sorts känsla för honom under natten. Jag vaknar inte helt och hållet men håller ändå någon sorts koll på honom. Han rullar nu också, vilket såklart är tryggare. Han brukar, efter godnattamningen, rulla iväg eller krypa en bit bort och lägga sig och gosa in sig och sedan somnar han så. Sen under natten så rullar han tillbaka till mig och ammar, utan att jag vaknar nämnvärt.
Jätteskönt. Vi har inte alls upphackad sömn och sover mycket bra. Hans pappa behöver inte vakna alls och sover bredvid oss helt ostört.
Det funkar säkert inte för alla, men det funkar för oss. Vår kille tog inte napp heller (trots femtielva försök med femtitolv olika sorters nappar) och nu struntar vi i nappen, den behövs inte.
Vi går och lägger oss tillsammans och vaknar tillsammans. På dagen då han vill sova så lägger jag mig med honom och somnar en stund själv eller så ligger jag och lyssnar på musik eller ljudbok på mobilen. Eller läser en smula. Mycket mysigt att "tvingas" ned i varv några timmar varje dag.
Hoppas att ni hittar ett sätt som fungerar för er.