• KillBill

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Gert skrev 2015-03-28 12:07:17 följande:

Man kräks över SVT. Jag kommer aldrig betala TV-licensen.

Sverigedemokraterna propagerar för att alla medborgare ska vara med och finansiera public service (genom skatten). Kommer det kännas bättre när du tvingas betala Skavlans lön genom skatten eller räknar du inte med att ha beskattningsbara inkomster i framtiden?

• KillBill
    Gert skrev 2015-03-28 12:55:46 följande:
    Det ser jag som ett steg i rätt riktning i alla fall. Men i slutändan borde public service klara sig själva utan några pengar från vare sig skatten eller licenser. Och det gäller hela mediakåren.

Menar du att du vill ha 100% reklamfinansierad TV? Vad tycker du om att Sverigedemokraterna startar veckotidning med sikte på presstöd?

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5468066

• KillBill
    Gert skrev 2015-03-28 13:17:14 följande:
    Vi har redan 100% reklamfinansierad TV. SVT sänder reklam varje dag.

Så länge all annan media får presstöd ska givetvis även SD:s veckotidning få det. Men jag hade hellre sett ett samhälle utan presstöd för någon. Och jag hoppas att det kommer hända i framtiden.

När man utnyttjar något som man är emot så brukar man kallas för hycklare. Jag håller inte med dig om att den sponsring som har blivit vanlig inom sport och kultur är att likställa med reklam men du kanske menar något annat?

• KillBill
    Gert skrev 2015-03-28 13:48:08 följande:
    Ah... klart att du skulle ta fram hycklarkortet. Du kanske inte har förstått att alla partier är hycklare. Ta till exempel sjuklövern. Hur många politiker inom sjuklövern har tagit emot flyktingar i sina hem? Hur många sjuklöverpolitiker ger rumänska tiggare pengar?

Public service och 99% av all media kan inte stå på egna ben. Det visar på ett systemfel.
    Hycklerikortet har spelats mot politiker i alla tider. Det finns tom Socialdemokratiska ministrar som har fått avgå eftersom de har beskyllts vara hycklare. Anser du att Sverigedemokrater ska vara förskonade från beskyllningar om hyckleri?

Tycker du att SVT ska vara helt och hållet reklamfinansierad?
  • KillBill
    Anonym (usch Skavlan) skrev 2015-03-28 14:37:50 följande:
    Menar du att bara de som bor i invandrartäta områden har rätt att kritisera SD?
  • KillBill
    Gert skrev 2015-03-28 16:58:55 följande:

SD ska nog tacka Skavlan. Direkt efter programmet strömmade det in medlemsansökningar till partiet i hundratal!

www.facebook.com/SverigedemokraternaSodertorn

Det är ganska roligt faktiskt. Så fort SVT och media ska trakassera SD och Jimmie ökar bara partisympatierna. Att journalister aldrig lär sig. Hahaha!!!

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Hmm SDs sida på Facebook, det var ju en trovärdig källa.
  • KillBill
    Anonym (Bodil B) skrev 2015-03-28 16:52:58 följande:

Skavlan var riktigt otrevlig. Hade varit kul om Jimmy hade frågat en del om Skavlans hemlands invandringspolitik :) med tanke på att de är mycket mer restriktiva när det gäller invandring. Hade varit intressant. Jag hade absolut inte kunnat hålla mig om jag hade varit i Jimmys kläder.

Märklig åsikt. Står du till svars för all svensk politik oavsett vem som regerar bara för att du är svensk?
  • KillBill
    Donizetti skrev 2015-03-28 18:02:52 följande:

Problemet är att medan Socialdemokraterna i dag är ett antirasistiskt parti som strävar efter jämlikhet oavsett hudfärg, etnicitet, kulturell tillhörighet eller religion så är Sverigedemokraterna i princip det motsatta. Det är exempelvis bara månader sedan Björn Söder ifrågasatte om samer och judar var svenskar och sedan SDs representant i EU,  Kristina Winbergs medarbetare hetsade mot judar och muslimer.

Man kan inte såsom SD peka ut muslimer som det största hotet mot Sverige sedan andra världskriget och samtidigt hävda  att man är lika övriga svenska partier när det kommer till antirasism  och strävan efter jämlikhet oavsett hudfärg, etnicitet, kulturell tillhörighet eller religion. Det rimmar liksom falskt.

• KillBill
    Donizetti skrev 2015-03-28 21:48:27 följande:

Du gillar listor va? Det går att göra lika långa listor med grymheter begångna i kristendomens namn så jag förstår inte riktigt vart du vill komma. 

Det där med att SD utesluter alla rasister stämmer inte. Henrik Agerhäll utesluts exempelvis inte (mars 2015) trots att han gett uttryck för mycket grov rasism: www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbottensnytt/angerhall-utesluts-inte-ur-sd

Redan år 2012 var Agerhäll på tapeten efter det att han hade publicerat 
    domar från Migrationsdomstolen med kommentarer som exempelvis "Iranskor flyr från ondskefull shejk-farfar". Datainspektionen tyckte att publiceringarna var  kränkande och polisanmälde sajten.www.vk.se/623279/agerhalls-blogg-anmald

Du ska få ett boktips av mig med:  www.adlibris.com/se/bok/sverigedemokraternas-svarta-bok-9789187777042

Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan