• Gert

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Det lät troligen så här i Skavlans öra.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

Varför tog inte Skavlan upp judehatet inom S när Stefan Löfven var där? Det är väl partikultur?

Fredagsmys med kommunister går annars bra. Nyligen satt Anna Hedenmo och myste med kommunisten Sven Wolter och diskuterade Stalins storhet på bästa sändningstid. Man kräks över SVT. Jag kommer aldrig betala TV-licensen.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    KillBill skrev 2015-03-28 12:46:15 följande:

Sverigedemokraterna propagerar för att alla medborgare ska vara med och finansiera public service (genom skatten). Kommer det kännas bättre när du tvingas betala Skavlans lön genom skatten eller räknar du inte med att ha beskattningsbara inkomster i framtiden?

Det ser jag som ett steg i rätt riktning i alla fall. Men i slutändan borde public service klara sig själva utan några pengar från vare sig skatten eller licenser. Och det gäller hela mediakåren.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-03-28 13:08:14 följande:

Menar du att du vill ha 100% reklamfinansierad TV? Vad tycker du om att Sverigedemokraterna startar veckotidning med sikte på presstöd?

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5468066

Vi har redan 100% reklamfinansierad TV. SVT sänder reklam varje dag.

Så länge all annan media får presstöd ska givetvis även SD:s veckotidning få det. Men jag hade hellre sett ett samhälle utan presstöd för någon. Och jag hoppas att det kommer hända i framtiden.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-03-28 13:28:41 följande:

När man utnyttjar något som man är emot så brukar man kallas för hycklare. Jag håller inte med dig om att den sponsring som har blivit vanlig inom sport och kultur är att likställa med reklam men du kanske menar något annat?

Ah... klart att du skulle ta fram hycklarkortet. Du kanske inte har förstått att alla partier är hycklare. Ta till exempel sjuklövern. Hur många politiker inom sjuklövern har tagit emot flyktingar i sina hem? Hur många sjuklöverpolitiker ger rumänska tiggare pengar?

Public service och 99% av all media kan inte stå på egna ben. Det visar på ett systemfel.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-03-28 14:06:15 följande:
    Hycklerikortet har spelats mot politiker i alla tider. Det finns tom Socialdemokratiska ministrar som har fått avgå eftersom de har beskyllts vara hycklare. Anser du att Sverigedemokrater ska vara förskonade från beskyllningar om hyckleri?

Tycker du att SVT ska vara helt och hållet reklamfinansierad?
    Hellre reklamfinansierad än skattefinansierad. Själv ser jag inte på SVT så mycket eftersom deras program suger pung. Om SVT skulle vara reklamfinansierad kanske de skulle ha råd med att få sända fotbollsmatcher och andra stora idrottsevenemang igen. 
  • Gert

SD ska nog tacka Skavlan. Direkt efter programmet strömmade det in medlemsansökningar till partiet i hundratal!

www.facebook.com/SverigedemokraternaSodertorn

Det är ganska roligt faktiskt. Så fort SVT och media ska trakassera SD och Jimmie ökar bara partisympatierna. Att journalister aldrig lär sig. Hahaha!!!

• Gert
    KillBill skrev 2015-03-28 17:33:40 följande:
    Hmm SDs sida på Facebook, det var ju en trovärdig källa.
    Vilken annan källa skulle ha information om partiets medlemsregister menar du?
  • Gert

Om Skavlan hade varit lika hård mot alla gäster hade det varit en annan sak. Till exempel hade han kunnat ställt Mark Knopfler mot väggen om den homofobiska textraden i Money for Nothing, som lyder så här:

See the little faggot with the earring and the make-up
    Yeah buddy that?s his own hair
    That little faggot got his own jet airplane
    That little faggot he?s millionaire

Han kunde frågat Stordalen om hennes giftermål med mångmiljardären Petter Stordalen och deras lyxbröllop i Marocko som kostade 40 miljoner kronor. Hade hans pengar något att göra med hennes dyra stamcellsbehandling utomlands?

Han kunde ställt frågor till Downtown Abbey kvinnorna varför dom (tjänstefolket) kryper för herrskapet, och om dom inser att dom har gjort sig till nyttiga idioter för privilegie- och klassamhället. 

Men nej. Skavlan, som jag hädanefter kommer kalla Tavlan (tabbe, misstag), ställde bara hårda och tuffa frågor till Jimmie Åkesson. Dessutom var det samma frågor som redan har ställts 1000 gånger. Tavlan gjorde ett riktigt bottennapp här.

• Gert
    MEE83 skrev 2015-03-29 10:49:07 följande:
    Är detta riktat till mig? Politiker skrev jag, dvs människor som är framröstade av elektoratet, de är beslutsfattare, vi betalar deras löner, 700 000 för en riksdagsman som JÅ, och han får väl runt 400 000 från partiet med, partierna får i sin tur pengarna från Staten, dvs skattebetalarna, via partistödet, vilket innebär att JÅ, får en årslön från oss skattebetalare på 1,1 miljoner SEK. 

Politiker, skall alltid nagelfaras, det är stor skillnad på en politiker, och en läkare och filantrop som Gunhild Stordalen.
    Så Åkesson ska alltid få stå till svars över vad andra människor har sagt för länge sen, även i underhållningsprogram? Det verkar bara gälla Åkesson för när Gudrun Schyman, Mona Sahlin och andra vänsterpolitiker är med i underhållningsprogram ställs inte några frågor om deras partiers historia eller vad partipolitiker har sagt i deras partier.
Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan