• Gert

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Jag tror att SVT ställde krav på att Skavlan skulle gå hårt mot honom. Det är så SVT, SR och övrig media alltid brukar göra mot Åkesson och SD. Det var en förutsättning att Åkesson skulle få vara med över huvud taget.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Anonym (Lena) skrev 2015-03-29 13:37:40 följande:
    Ska SVT verkligen låta bli att ställa politiska frågor till en aktiv politiker?
    Ställs politiska frågor till Gudrun Schyman när hon är med i underhållningsprogrammet På Spåret?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Anonym (Lena) skrev 2015-03-29 13:49:05 följande:
    Det intervjuas ju inte alls i det programmet. Men visst kan man diskutera huruvida aktiva politiker ska få vara med i lekprogram på TV.

Jag har bara sett intervjun med Löfven i Skavlan och då pratades bara politik.
    Nästa gång Stefan Löfven gästar Tavlan kan han fråga honom om det här:

Men att Tavlan frågar Löfven detta lär aldrig hända.
  • Gert
    Anonym (Killen) skrev 2015-03-29 14:01:21 följande:

Missade Skavlan när det gick på TV men såg nyss programmet på youtube. Röstar inte själv på SD så jag hade inte sett reklamfilmen från 2010.
    Skavlan försökte få det till att filmen är rasistisk.
    Vad ser man i filmen? Jo, man ser EN tant som springer ikapp mot försörjning och man ser ett helt gäng med muslimska småbarnsmammor som gör detsamma.
    Är inte rasism lite samma sak som att förtrycka minoriteter?

På vilken sätt förtrycker reklamfilmen en minoritet?
  • Gert
    Kyrkby skrev 2015-03-29 14:07:14 följande:
    Den filmen var fruktansvärd, rasistisk, invandrarfientlig till max, mätte folk mot folk på ett bestialiskt sätt.

Bra att så få har sätt filmen
    Filmen visar bara hur verkligheten ser ut. Ibland är verkligheten fruktansvärd.
  • Gert
    Donum skrev 2015-03-29 14:30:20 följande:

Nu har också jag sett intervjun och lyssnat noga för att hitta det upprörande i intervjun. Minst hälften av intervjun gick åt till att prata om hur Åkesson mådde och kände sig och Åkesson fick väldigt mycket utrymme att beskriva det. Tyckte att det fanns en klar koppling mellan det "hårda klimatet" i politiken, som Åkesson höll med om, och huruvida SD har bidragit till det klimatet genom olika sätt att uttrycka sig hårt om andra människor. Så jag lyckas inte hitta det upprörande i intervjun.

På vilket sätt har SD uttryckt sig hårt mot andra människor? Det är ju media och andra partier, främst vänsterpartierna som har ökat polariseringen i debattklimatet.
  • Gert
    Donum skrev 2015-03-29 14:43:59 följande:
    Jag skrev "huruvida" SD har bidragit till det "hårda klimatet" i politiken som ämnet var. Att exempelvis kalla människor för parasiter kan i allra högsta grad bidra till ett hårt klimat.

Sedan tyckte jag att Åkesson gjorde bort sig rätt ordentligt ang. frågan om SD kommer att försöka fälla varje regering som inte anpassar sin syn på invandring till SD. Han framställde både sig själv och SD som klart odemokratiska och rätt maktgalna.
    Under förra sommarens bombräder mot Paletsina var det ganska många socialdemokrater som skrev om judesvin och parasiter om judar på Stefan Löfvens facebooksida. Så tro inte att det bara är SD-sympatisörer som använder sånt språkbruk. Vänstern är ju ganska kända för att slå sönder saker, peka långfinger och skrika och bua i största allmänhet.

Varför gjorde Åkesson bort sig? Han höll med om att SD ska försöka fälla varenda regering som vill öka invandringen. Jag ser inget odemokratiskt med det. Det är vad SD:s politik handlar om och det är ju ingen hemlighet. Det är bland annat därför SD är tredje största partiet.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-03-29 17:11:35 följande:
    Jag tillhör som du kanske förstår de 86-87% som inte tycker som SD. Jag tror inte att det finns speciellt många som gillar partiet lite grann. Antingen gillar man SD eller så skyr man SD.
    Efter nästa val tillhör du de 75-76% som inte tycker som SD. Ni blir färre och färre för varje dag. Så din teori stämmer inte för fem öre. Hahaha!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-03-29 17:56:29 följande:
    Vi får väl se. Inget annat EU land är ju så positiva till invandring så du kan ha fel.
    Det är väl ingen överraskning att Sverige är det. Som allt annat finns det en motpol till allting. Det är naturens lag.
  • Gert
    Kereza skrev 2015-03-29 18:16:00 följande:

Är det något annat Svenskt parti som vågat ta tag i invandringsfrågan än?

Alltså, SD är en bunt lågbegåvade idioter, därför behövs det input från människor MED hjärnor, som ända ifrågasätter om den invandringspolitik Sverige för idag faktiskt håller. Invandring i all ära - men när det inte verkar finnas mat och husrum och pengar till de som kommer, då blir ju inte upplevelsen positiv för någon?

Det är bara SD som är tillräckligt intelligenta för att se det. Så din teori att SD är lågutbildade idioter stämmer inte. Tvärtom är det många högutbildade som röstar på SD.
Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan