Jimmie Åkesson hos Skavlan
Jag tror att SVT ställde krav på att Skavlan skulle gå hårt mot honom. Det är så SVT, SR och övrig media alltid brukar göra mot Åkesson och SD. Det var en förutsättning att Åkesson skulle få vara med över huvud taget.
Jag tror att SVT ställde krav på att Skavlan skulle gå hårt mot honom. Det är så SVT, SR och övrig media alltid brukar göra mot Åkesson och SD. Det var en förutsättning att Åkesson skulle få vara med över huvud taget.
Missade Skavlan när det gick på TV men såg nyss programmet på youtube. Röstar inte själv på SD så jag hade inte sett reklamfilmen från 2010.
Skavlan försökte få det till att filmen är rasistisk.
Vad ser man i filmen? Jo, man ser EN tant som springer ikapp mot försörjning och man ser ett helt gäng med muslimska småbarnsmammor som gör detsamma.
Är inte rasism lite samma sak som att förtrycka minoriteter?
Nu har också jag sett intervjun och lyssnat noga för att hitta det upprörande i intervjun. Minst hälften av intervjun gick åt till att prata om hur Åkesson mådde och kände sig och Åkesson fick väldigt mycket utrymme att beskriva det. Tyckte att det fanns en klar koppling mellan det "hårda klimatet" i politiken, som Åkesson höll med om, och huruvida SD har bidragit till det klimatet genom olika sätt att uttrycka sig hårt om andra människor. Så jag lyckas inte hitta det upprörande i intervjun.
Är det något annat Svenskt parti som vågat ta tag i invandringsfrågan än?
Alltså, SD är en bunt lågbegåvade idioter, därför behövs det input från människor MED hjärnor, som ända ifrågasätter om den invandringspolitik Sverige för idag faktiskt håller. Invandring i all ära - men när det inte verkar finnas mat och husrum och pengar till de som kommer, då blir ju inte upplevelsen positiv för någon?