Inlägg från: Anonym (FridaBabe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FridaBabe)

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Donum skrev 2015-03-31 09:48:46 följande:
    Den frågan har jag inte tagit ställning till men principiellt är jag positiv till att människor får bosätta sig var de vill.
    Så ett land där några hundra tusen arbetar i den privata sektorn ska hålla flera miljoner människor med välfärd och bidrag, eftersom det är OK att bosätta sig varsomhelst på vilka premisser som helst? Och ett enda land i världen ska öppna sina gränser, bibehålla skattesystemet och bidragssystemet såsom det ser ut nu? Och det landet är Sverige?
  • Anonym (FridaBabe)
    Rataxes skrev 2015-03-31 09:56:25 följande:
    Fri invandring behöver inte innebära automatisk rätt att gräva i andras fickor.
    Helt överens om det. 
  • Anonym (FridaBabe)
    Donum skrev 2015-03-31 11:58:43 följande:
    Jag är inte vänstervriden så jag är inte så noga med en så omfattande välfärd som vi har i Sverige idag.

Att jag tycker att alla principiellt ska få bosätta sig där de vill är ju inte likställt med att alla bor i Sverige. Så jäkla poppis är inte Sverige.
    På de premisserna är jag helt med. Jag har inte heller några problem med fri bosättning sålänge det är på lika villkor. Jag är inte heller vänstervriden, tyvärr finns där ingenting att rösta på i Sverige nuförtiden.

Hade jag sluppit betala skatt, obligatoriska korkade avgifter, moms på 25% och helt och hållet fått finansierat mitt eget liv såsom jag ser det värt, tecknat försäkringar för det jag anser behövs, fått sparat och investerat de höga procenten av min inkomst som just nu betalas till stat och kommun, hade jag absolut inte brytt mig. 

Passar inte landet är det bara till att flytta vidare. Hade passat mig perfekt. Men då gäller det med öppna gränser mer eller mindre generellt, inte bara i Sverige.

En sak som du har fel i dock. Just nu är Sverige faktiskt poppis bland en viss typ av människor och det orsakar en hel del problem.
  • Anonym (FridaBabe)
    Anonym (Blueberry) skrev 2015-03-31 12:20:36 följande:

Ja, man får spara ihop till ungarnas skolgång, några hundratusen per termin och matlåda varje dag. Det gäller att man har en hyfsad inkomst!

Har man inte råd med det får man låta bli att skaffa några. Med öppna gränser blir det ändå folk så det räcker och blir över, globalt.
  • Anonym (FridaBabe)
    Anonym (Blueberry) skrev 2015-03-31 12:29:51 följande:
    Precis, barnalstring blir de rikas privilegium. Ordet "rättigheter" kommer att tillhöra en svunnen tid.
    Man behöver inte vara rik. Bara smart och ändra sina prioriteringar. Istället för att alla andra finansierar ens liv och livsval. 

Och bara så att vi är på samma våglängd i diskussionen: barn är ingen mänsklig rättighet.
  • Anonym (FridaBabe)
    Donum skrev 2015-03-31 12:55:06 följande:
    Men varför flyttar du inte vidare då?

Nja, jag svarade på att "alla" skulle komma hit och så jäkla poppis är inte Sverige att "alla" skulle komma hit. Självklart är Sverige poppis för dem som flyr krig t ex. Det trodde jag sade sig självt.
    Håll dig till saken och inte vart du tycker att jag ska flytta. Flytten gällde ju svaret på öppna gränser. Men nu passar ju inte det heller när du fått det påpekat att det där inte hänger ihop i praktiken.

Antingen har man helt öppna gränser (i fler länder än just bara Sverige då) och ändrar på sin välfärdsstruktur och skattebörda samt bidragssystem, exempelvis på det viset som jag skrev. Eller så inser man att pengarna som ligger i potten nu kan inte finansiera bidrag för alla som vill komma till Sverige, inkl. alla ekonomiska flyktingar. 

Hur ska du ha det? Är det poppis eller inte? Om inte då har vi ju inga problem, det är bara till att skicka folk vidare om ens några som kommer hit. Om ja då har vi inte möjlighet med att finansiera den massiva anstormningen.
  • Anonym (FridaBabe)
    Donum skrev 2015-03-31 13:38:07 följande:
    Nej, så länge de som behöver en fristad kommer så ska vi ge dem det.

Jag tycker att alla människor har ett ansvar för att hjälpa människor som flyr krig och misär. Jag hade gärna sett en kraftig ökning av välgörenhet i Sverige.
    Hur ska du finansiera det har du tänkt?
  • Anonym (FridaBabe)
    Donum skrev 2015-03-31 13:45:28 följande:
    Fast du började ju beskriva vad du tyckte passade perfekt för dig. Om du inte tycker att Sverige passar perfekt för dig, varför flyttar du inte?

Jag skrev just hur jag ville ha det. Jag skrev att Sverige inte är så poppis att "alla" vill komma hit.
    Vad som passade var ett svar på det du skrev om att alla finansierar grejer själv. Men du tänkte inte helt färdigt den tanken eller hur? Och då istället för att ta diskussionen var det lättare att be mig flytta. Ja, det är ju verkligen en ekonomisk vinst för landet om jag flyttar. Och min man med mig
  • Anonym (FridaBabe)
    Anonym (x) skrev 2015-03-31 15:19:38 följande:
    Bra fråga personen verkar inte ha så mycket till övers för Sverige, så varför ens vara kvar här?
    Varför bor du kvar i Sverige Fridababe, när du är så missnöjd med Sverige?
    Så att alla "behövande" som inte "orkar" arbeta med "orkar" få bidrag av alla de slag har någon som betalar för dem. Såklart.
  • Anonym (FridaBabe)
    Anonym (Blueberry) skrev 2015-03-31 15:31:23 följande:
    Så du tror att om vi fick sänkta skatter i Sverige så skulle gemene man skänka så mycket pengar som skulle gått till skatt annars?
    Så om Kalle fick ut 23000 istället för 20000 som innan så skulle han skänka 3000 direkt för att han fått sänkt skatt? 
    Hahaha alltså folk lever i någon parallell verklighet. Håller helt med dig. Jag betalar en helt horribel summa i skatt var månad. Min sambo likaså. Finns inte en chans att vi skulle ge hela den summan till välgörenhet. Speciellt inte eftersom vi redan betalat så mycket som har trollats bort i systemet.

Men varför inte låta dem betala som vill och resten slipper. Så får kära pappa staten kladda upp de pengarna och när det är tomt i kistan så är det. Då får de väl lära sig hushålla bättre istället för att hela tiden stjäla från andra ändamål.
  • Anonym (FridaBabe)
    Donum skrev 2015-03-31 17:01:14 följande:
    Nej, för att du inte vill betala så mycket skatt.
    Jag vill inte betala skatt som stjäls från människors som redan bor här för att dölja de verkliga kostnaderna för annat som många ändå inte vill ha.
  • Anonym (FridaBabe)
    Anonym (Blueberry) skrev 2015-03-31 17:18:41 följande:
    Det många inte förstår är att människor är bara människor........Skulle Kalle få över 3000 kr extra tack vare skattesänkningar så skulle han hellre uppgradera bilen, eller mobilen eller semesterkassan eller unna sig överhuvudtaget. Vem ska komma och ändra på människors tankesätt bara sådär?? Min väninna köpte sig en ny bil häromdagen, just bara för att hon tycker det är kul med bilar och hon känner sig värd det då hon jobbar som en gnu. Vem ska övertyga henne om att det är bättre att hon säljer bilen och skänker pengarna?  Vem ska övertyga människorna som älskar tunga guldhalsband och lyxiga BMW att sluta med sånt?
    Folk har en smärtgräns för hur mycket de vill offra. De som har skaffat  sig en utbildning, ett bra jobb, en karriär, arbetar mycket och betalar en massa skatt i Sverige har redan uppnått den gränsen. Om någon idiotteoretiker som lever i någon alternativ verklighet vill då tvinga folk att ge bort ännu mer av sina surt förvärvade pengar lär de få bakslag. Speciellt när de här personerna som redan betalar en massa, får vänta i vårdköer, deras föräldrar ruttnar i sin avföring på ålderdomshem, barnen kan inte läsa och skriva, vägarna är undermåliga och gaphalsarna skriker att vi inte ger tillräckligt mycket. Då tycker jag, klara er själva för f*n. Jag behöver inte flytta för att kunna begränsa skadorna i min ekonomi. Det finns andra sätt. 
  • Anonym (FridaBabe)
    Anonym (x) skrev 2015-03-31 18:55:21 följande:
    Men dåså  då är det ju bara för dig att presentera dina bevis för vad du påstår.
    Tills dess ÄR det skitsnack och ryktesspridning. 
    Du får välja att tro på vad du vill. Rör mig inte i ryggen att du lever bland molnen.
  • Anonym (FridaBabe)
    Anonym (x) skrev 2015-03-31 18:57:14 följande:
    Det har alltid funkat utmärkt för mig och innan man börjar gasta om polis så kanske man helt enkelt ska prova att kommunicera. 
    Vem ska du kommunicera med? Turisterna?
  • Anonym (FridaBabe)
    Solidaritet skrev 2015-04-02 09:46:18 följande:

Åkesson är en psykopat. 
    Manipulativ, känslokall, narcissistisk, vältalig, hänsynslös. 

Har anmält dig för förtal eftersom du inte har ett enda belägg för det du skriver. MVH.
  • Anonym (FridaBabe)
    Anonym (PK-skavlan) skrev 2015-04-02 11:55:26 följande:
    Men snälla rara, är Pakistan, Libanon, Iran, Turkiet, Jordanien, Etiopien, Kenya, Tchad och Uganda ett västland???? Och är det inte normalt att man flyr till grannlandet? Det konstiga är väl att de passerar 10 länder för att komma till kalla Sverige och kastar sitt pass när de kommer hit?

Som jag skrev innan, det som är intressant är antal per capita, som exempel nedan så du ska förstå om du inte är så bra på matte:

Kanada med ca 35 miljoner invånare tar emot ungefär 25.000 flyktingar per år.

Sverige med 9 miljoner invånare tog 2014 och förmodligen i år 90.000 flyktingar.

Kanada, 1400 kanadensare per flykting.
    Sverige 100 svenskar per flyktingar.. Förstår du skillnaden???
    Ja, du förstår, de får gratis lägenheter, socialbidrag, skola och vettiga levnadsvillkor i Pakistan, Libanon, Iran, Turkiet, Jordanien, Etiopien, Kenya, Tchad och Uganda

Har du inte förstått? Den där personen går det inte att prata med, hon är så inbiten i sina vanföreställningar att det kvittar lika vad du presenterar. Alltså en som jämför flyktingar villkor i Uganda med de i Sverige

Jag kan inte sluta skratta, det finns ingen ände på PK-dumheterna som vissa försöker sprida.
  • Anonym (FridaBabe)

Hahahahahahahahaha

Västländerna Uganda Pakistan Kenya och andra likartade. Man borde ha åtminstone grundskolekompetens innan man får rösta.

Hahahahaha 

• Anonym (FridaBabe)
    Solidaritet skrev 2015-04-02 12:42:03 följande:
    Ok Skrattande
    Psykopatskalan är annars en bra belägg. 
    En till anmälan.
  • Anonym (FridaBabe)
    Anonym (usch Skavlan) skrev 2015-04-02 13:03:50 följande:

Enligt Jimmie själv i en intervju i AB säger han att han inte tog Skavlans frågor så hårt som det kunde upplevas av tittarna. Han menar att det var rätt av honom att ställa raka och tuffa frågor om SD:s politik.

Ja, han är ju van vid vänstervridna inkompetenta individer. 
  • Anonym (FridaBabe)

Texten hamnade fel, men det går att klura ut, det är inte rocket science
    Lokation och länk ovanför bilderna de hör till.

Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan