• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Ensamstående1980
    moruri skrev 2015-07-08 15:41:36 följande:

Villvillvill och ensamstående80:

Jag är gastric sleeve opererad i dec -14. Hade nästan hunnit gå ner hela min övervikt när jag blev gravid, 7kg kvar. Hur har er viktuppgång sett ut? Har själv gått upp 1-2 kg. Hoppas att jag kan stå stilla här och inte lägga på mig så mycket mer. Har också massa extra kontroller nu IOM operationen.

Jag ska egentligen gå ner ca 20 kg till för att nå målvikt, har tappat ca 40 sedan flytstarten :)

Jag står ganska stilla i vikt, pendlar ca 1 kg upp eller ner bara än så länge :)
  • villvillvill
    moruri skrev 2015-07-08 15:41:36 följande:

Villvillvill och ensamstående80:
    Jag är gastric sleeve opererad i dec -14. Hade nästan hunnit gå ner hela min övervikt när jag blev gravid, 7kg kvar. Hur har er viktuppgång sett ut? Har själv gått upp 1-2 kg. Hoppas att jag kan stå stilla här och inte lägga på mig så mycket mer. Har också massa extra kontroller nu IOM operationen.

Jag opererades -10 så det är längesedan.
    Har gått upp 7kg mina tidigare graviditeter å hoppas på samma nu. Har faktiskt inte vägt mig.
    Gick efter opn ner 46kg å har från det gott upp 10kg (dvs hittat min vikt på 70kg)

Min första graviditet var ca 10 månader efter op, fick tarmvred i v12 å var tvungen att snitta hela magen då tarmarna la sig i slitsarna och fastnade. Efter den operationen mår jag typ alltid illa :/
  • gällka88

Hallo alla preggos!
    Nu är ja orolig, igen!! Har haft en väldigt stressig EM på jobbet. När de väl lugnade sig och jag kunde andas lite kände jag en ilande smärta i bebismagen.. Gick över efter lite vatten och en stunds sittande...nu kommer de å går lite.
    Men tror ni bebis kan ha blivit väldigt påverkad av min stress??

• chokladgroda
    gällka88 skrev 2015-07-08 18:05:20 följande:

Hallo alla preggos!
    Nu är ja orolig, igen!! Har haft en väldigt stressig EM på jobbet. När de väl lugnade sig och jag kunde andas lite kände jag en ilande smärta i bebismagen.. Gick över efter lite vatten och en stunds sittande...nu kommer de å går lite.
    Men tror ni bebis kan ha blivit väldigt påverkad av min stress??

Bebisen känner av din stress men det är inte farligt så länge du inte lever i en konstant stress (och även i såna situationer föds ju fullt friska barn). Att du fick ont kan lika gärna bero på ansträngning och ont i ligament som något annat. Försök slappna av, ta en dusch eller ett bad och lägg dig i soffan hemma och be om uppassning just ikväll. Sånt behövs ibland också :)

Jag fick jätteont på jobbet häromdagen men tog en lugn kväll och mådde mycket bättre sen!
  • Misshjb
    Dakine skrev 2015-07-08 19:28:47 följande:

Var på RUL igår. Bf 6 december. Allt såg bra ut! :)

phput61Ko34582.jpg

Vad härligt grattis
  • Honsomvill

Fråga: Hur klarar ni av att vänta till RUL för att kunna se att allt är ok med barnet?
    Tänk om man kommer dit och så har barnet varit dött i flera veckor?

• TessOphira
    Honsomvill skrev 2015-07-09 07:20:08 följande:

Fråga: Hur klarar ni av att vänta till RUL för att kunna se att allt är ok med barnet?

Tänk om man kommer dit och så har barnet varit dött i flera veckor?

Jag har också funderat på hur man klarar av att vänta så länge. Jag hade blivit tokig. Jag är i v17 och har gjort 3 ul. 2 st VUL (första på ivf-kliniken för att se om det verkligen tog sig och ett till hos bm för att dom ville fastställa graviditeten) samt ett vanligt ul i v13. På måndag har jag RUL och tycker det varit jobbigt nog att vänta på sen det förra. Tyvärr är det ju inget man får välja själv.
  • Roxy81

Hej alla!

Har bara skrivit nångång här innan, mest läst inlägg.

Igår va vi på RUL, fantastiskt! Det lilla pyret visade sig från sin bästa sida o va me på noterna. :) Vände o vred, sparka, vinka o gapade stort. Vi gick många fina bilder. Allt såg så bra ut o det lilla hjärtat tickade på. :)

Gick in i vecka 19 (18+0) idag o den 9:e december är BF för vår lilla flicka! <3

Lycka!

• flugsvamp

För att bli lugnad lite så får vi komma till bm varje vecka och lyssna på hjärtat på bebisen :) sen har vi köpt ett angelsound så att man kan lyssna själv också. Men givetvis är det ju nervöst att vänta på rul. Har vårat nästa fredag.

Svar på tråden BF december 2015 :-)