• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • velvet
    Misshjb skrev 2015-07-13 07:25:48 följande:
    Har också rul idag. Så nervöst eftersom sista så hade vi avvikelse och fick avbryta i v 23:(. Håller tummar och tår. Vilken tid har du?
    Har gått upp va 2-3kg. Tror att vi båda ligger inom normalt. Kanske tom lite lite. Upp i vikt kommer vi gå ;). Lycka till idag. Kommer ni ta reda på kön? Det kommer vi göra.
    Vilken hemsk situation ni måste befunnit er i förra graviditeten. :( Nu skäms jag som är nervös "utan anledning". Stort lycka till idag hur som helst, är säker på att allting kommer att se toppen ut! Hjärta

Vi kommer definitivt att kolla kön, kommer att bli otroligt besviken om det inte går att se. Vad gör man då om man är ett kontrollfreak som oss? Bokar in ett privat "köns-ultraljud" antar jag? Drömmer

Jag minns inte hur mycket jag hade gått i vikt vid den här tiden i graviditeten med dottern, men jag tror på ett ungefär lika mycket. Jag slutade på ca 10-11 kg då och om jag kan hålla mig någonstans där den här gången också så är jag mer än nöjd. Hade gått ner alla kg några veckor efter förlossningen med henne. Nåväl, det blir som det blir. Jag kan dock inte direkt säga att jag trivs i min gravidkropp som så många andra gör. Speciellt inte nu när man har så lite kläder på sig. Antar att det är gamla hjärnspöken, men det är ju inte lättare för det...
  • velvet
    sosso08 skrev 2015-07-13 08:06:58 följande:

Har också RUL idag, också mer nervös nu än vad jag var med sonen. Kommer ta reda på kön om det går :p

Ihhh, spännande! Hoppas ni på ett speciellt kön eller kollar ni bara för att stilla er nyfikenhet? 
  • sosso08
    velvet skrev 2015-07-13 08:24:34 följande:
    Ihhh, spännande! Hoppas ni på ett speciellt kön eller kollar ni bara för att stilla er nyfikenhet? 
    Haha, vi är nog bara så nyfikna :D sen tänker jag att det kanske kan vara skönt att kunna prata med sonen om det kommande syskonet, förbereda lite, han är ändå 5år så rätt mycket äldre blir han :)

Ska ni ta reda på kön?
  • velvet

sosso08 - vi tänker också kolla! Håller tummarna för att det går att se. Vår dotter kommer att vara 4 år när bebisen kommer så vi tänker som ni, att det är bra (och roligt) för henne att kunna förbereda sig på lillebror/lillasyster. Och jag vill också förbereda mig. Nervöst!

• Beya
    velvet skrev 2015-07-13 07:19:10 följande:

18+0 idag och dags för RUL, så nervös att jag mår illa! Minns inte att jag var nervös öht när jag väntade dottern, men nu känns det som att man vet vad som "står på spel" på något vis.

Jag har gått upp ca 4 kg (är normalviktig), är det normalt/inom ramen för vad som betraktas som hälsosamt? Hittar ingen bra sida där man kan läsa om detta. Tips?

Man kan räkna ut det på babyhjälp.se

Jag väger lika mkt som jag egentligen inte ska väga förrän i sjätte månaden:/
  • fantasy06

När man fått reda på könet på rul och bm säger "om det är en pojke döljer han det väl" hur säker kan man va på att det stämmer då?

Har hittat en jättefin Emmaljunga vagn med rosa detaljer. Men det är 2015 års modell o de nya modellerna har inte den färgen. Ev kan man ju inte lämna tillbaka o byta OM en pojke tittar ut pga utgående modell. Vågar man chansa?:)

• velvet

Beya - Det var precis den sidan jag letade efter, tack! Jag tror dock inte att man ska stirra sig blind på den där tabellen, förra gången gick jag upp mycket mer under den första halvan av graviditeten och mycket mindre under den andra halvan. Så oroa dig inte (om du nu gör det)!

• fantasy06
    Beya skrev 2015-07-13 09:57:03 följande:

Man kan räkna ut det på babyhjälp.se

Jag väger lika mkt som jag egentligen inte ska väga förrän i sjätte månaden:/

Gick med in där och kollade. Väger som i månad 6 jag med. Men med sonen för 9 år sedan gick jag upp 25kg, samlade på mog sjuka mängder vatten. Gick ner allt någon vecka efter förlossningen. Gått upp 6 kg nu men är inget jag stimmar över :)
  • Beya
    velvet skrev 2015-07-13 10:15:24 följande:

Beya - Det var precis den sidan jag letade efter, tack! Jag tror dock inte att man ska stirra sig blind på den där tabellen, förra gången gick jag upp mycket mer under den första halvan av graviditeten och mycket mindre under den andra halvan. Så oroa dig inte (om du nu gör det)!

Tack, jo lite orolig är jag... känns som jag har så dålig karaktär. Har väldigt svårt att säga nej till sötsaker nuförtiden.
    fantasy06 skrev 2015-07-13 10:17:33 följande:
    Gick med in där och kollade. Väger som i månad 6 jag med. Men med sonen för 9 år sedan gick jag upp 25kg, samlade på mog sjuka mängder vatten. Gick ner allt någon vecka efter förlossningen. Gått upp 6 kg nu men är inget jag stimmar över :)

Skönt man inte är ensam det jobbigaste är nog att folk tror jag gått mycket längre än vad jag gjort.
  • Beya
    lundberg skrev 2015-07-11 09:54:19 följande:

Vi va på rul igår och den 8de december får vi en liten pojke! Så lyckliga :)

Åh! stort grattis har rul på torsdag så spännande:) tror det är en liten pojk också.
Svar på tråden BF december 2015 :-)