• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Beya
    Tokstollen skrev 2015-11-24 08:45:58 följande:

Tack så mycket hörni! Allt gick väldigt bra. Var ju i barnmorskornas ögon en snabb förlossning även om jag med min erfarenhet tyckte den var seg. Sprack inget och bebis mådde hur bra som helst. Gick in i vecka 37+5 idag, precis samma vecka som mellankillen är född. Bf 9/12.

Ska bli såååå skönt att få komma hem efter idag. Ligger för tillfället på sjukhusets gynavdelning och väntar ut barnläkare för sextimmarskollen. Sen ska jag hem och mumsa i mig salami och brieost :) hihi

Åh va härligt :) salami o brie låter helt underbart! har Bf 10 dec men vill hon stannar tills dess eftersom vi ska flyta denna veckan.
  • Beya

Är det bara jag som är då nervös inför förlossningen? Kan inte tänka på den utan att känna mig rädd och orolig...

• summer13
    Beya skrev 2015-11-24 08:55:18 följande:

Är det bara jag som är då nervös inför förlossningen? Kan inte tänka på den utan att känna mig rädd och orolig...

Jag är livrädd! Min flera gick inte så bra och ju närmre denna kommer desto läskigare. Vet du varför du känner dig rädd?
  • Beya
    summer13 skrev 2015-11-24 11:06:12 följande:
    Jag är livrädd! Min flera gick inte så bra och ju närmre denna kommer desto läskigare. Vet du varför du känner dig rädd?
    Ja det är väl tyvärr för man vet hur fruktansvärt ont det gör, vill verkligen inte vara med om den smärtan igen. Sen att man aldrig vet hur en förlossning går, rädd för att den här kanske tom blir mer smärtsam eller att det blir ngr komplikationer med barnet eller mig.
  • JennaJ

Hej! Får man hoppa in såhär i slutet? Har 15 dagar till BF och börjar känna mig urless på allting. Är hemma med gravpenning och håller på att sega ihop totalt känner jag. Vore trevligt att småprata med andra i samma sits.

• Beya
    JennaJ skrev 2015-11-24 16:03:56 följande:

Hej! Får man hoppa in såhär i slutet? Har 15 dagar till BF och börjar känna mig urless på allting. Är hemma med gravpenning och håller på att sega ihop totalt känner jag. Vore trevligt att småprata med andra i samma sits.

Klart du får:)! Är det första barnet? Själv har jag 16 dagar kvar
  • moruri

Grattis grattis! Så skönt att få honom på utsidan!

38+1 idag. Fött de andra barnen 40+2 och 41+1, vill verkligen inte gå över tiden. Tycker han kan stanna en vecka till. Sen komma illa kvickt.

• JennaJ
    Beya skrev 2015-11-24 16:33:24 följande:
    Klart du får:)! Är det första barnet? Själv har jag 16 dagar kvar
    Yes, första barnet! Och inte en endaste liten känning har jag. Har liksom inte känt en enda sammandragning under hela graviditeten typ. Funderar på om det kanske tyder på att man kommer gå över en del...  Worst case är att det är 29 dagar kvar, bor i sthlm och förstått att man blir igångsatt efter två veckor.

Hur mår du? Har du barn sedan tidigare?
  • SsJj
    JennaJ skrev 2015-11-24 16:54:05 följande:

Yes, första barnet! Och inte en endaste liten känning har jag. Har liksom inte känt en enda sammandragning under hela graviditeten typ. Funderar på om det kanske tyder på att man kommer gå över en del...  Worst case är att det är 29 dagar kvar, bor i sthlm och förstått att man blir igångsatt efter två veckor.

Det behöver det tack o lov inte tyda på. Hade aldrig känt av en sammandragning eller värk innan dagen då min dotter kikade ut. Det var 2 dagar innan BF. :)
  • Beya
    JennaJ skrev 2015-11-24 16:54:05 följande:

Jag har heller inga sammandragningar, men det hade jag inte med mitt första barn heller. Han kom på bf:)

Jag är megatrött och har mycket foglossning denna gången, men snart är det ju över.
Svar på tråden BF december 2015 :-)