• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Tokstollen

Här blandas hopp med tvivel om att bebis någonsin kommer komma. Konstigt eftersom jag bara är 37+0 och teoretiskt kan vara gravid i fem veckor till. Men blöder och det kommer massa slem samt har sammandragningar som gör väldigt ont. Konstant mensvärk och smärta i ryggslutet samt tryck nedåt.

Var hos barnmorska idag som gjorde gynundersökning och sa att jag var öppen mellan 2-3 cm och mogen för förlossning. "Lite sex på det här så har ni snart bebisen ute" sa hon. Ska prova hennes recept och se om det hjälper ;)

Hoppas innerligt att det snart sker. Allra helst eftersom byggarbetarna som renoverar hos oss har paus hela nästa vecka. Vore skönt om bebis kom samtidigt med en veckas ledigt från allt byggdamm som man ständigt måste städa upp.

• BowserSchnauzer
    Tokstollen skrev 2015-11-19 21:27:13 följande:

Här blandas hopp med tvivel om att bebis någonsin kommer komma. Konstigt eftersom jag bara är 37+0 och teoretiskt kan vara gravid i fem veckor till. Men blöder och det kommer massa slem samt har sammandragningar som gör väldigt ont. Konstant mensvärk och smärta i ryggslutet samt tryck nedåt.

Var hos barnmorska idag som gjorde gynundersökning och sa att jag var öppen mellan 2-3 cm och mogen för förlossning. "Lite sex på det här så har ni snart bebisen ute" sa hon. Ska prova hennes recept och se om det hjälper ;)

Hoppas innerligt att det snart sker. Allra helst eftersom byggarbetarna som renoverar hos oss har paus hela nästa vecka. Vore skönt om bebis kom samtidigt med en veckas ledigt från allt byggdamm som man ständigt måste städa upp.

Tror inte du behöver oroa dig för leverans, det verkar ju hända jättemycket! Jag är i 36+1 och förutom att magen känns som en utspänd ballong så finns det inga förlossningstecken - räknar lite med att gå över tiden. Men jag har en massa att fixa då vi flyttat in i hus nyligen så det gör inget då kan jag pyssla ostört (kanske inte är lika optimistisk 42+0 men den dagen den sorgen ;))
  • SsJj
    Tokstollen skrev 2015-11-19 21:27:13 följande:

Nej det låter verkligen inte som att du behöver oroa dig utan snarare som att du har din bebis här snarast.. :) Håller med din BM! ;) Är 100 på att det var det som fick igång min förlossning senast.

Min sambo vågar knappt nu för jag får jättemycket sammandragningar efteråt och känningar i låren och han tycker det är lite väl tidigt för en förlossning. Dock är dom ju inte alls onda eller så så jag tycker ju vi ska passa på. ^^
  • summer13

V 37+3 och har varit på tul idag. Bebis väger redan fyra kg så blir ingen liten bebis här inte.. Ska till bm på måndag och diskutera igångsättning. Gissar att det blir novemberbebis..

• taramn

Min bebis låg inte fixerad då jag var till bm i måndags. Men han ligger med huvudet ner. BM sa att han troligen inte kommer nästa vecka då han ligger så högt upp och huvudet fortfarande är rörligt . Är i v 39 (38+2).

Jag vill inte gå över tiden... jag tror inte att jag pallar det. 12 dagar kvar till BF.. hoppas han tittar ut snart <3

• Frankie86
    summer13 skrev 2015-11-20 12:07:14 följande:

V 37+3 och har varit på tul idag. Bebis väger redan fyra kg så blir ingen liten bebis här inte.. Ska till bm på måndag och diskutera igångsättning. Gissar att det blir novemberbebis..

Jag håller tummarna för att du får en igångsättning i november!

Tänk vilken skillnad det kan vara. Min bebis vägde ca 2700gram i v36+6.

Jag hoppas verkligen att du får hjälp nu!
  • summer13
    Frankie86 skrev 2015-11-20 13:06:34 följande:

Jag håller tummarna för att du får en igångsättning i november!

Tänk vilken skillnad det kan vara. Min bebis vägde ca 2700gram i v36+6.

Jag hoppas verkligen att du får hjälp nu!

Det verkar som det är ärftligt, både jag och min man har många stora barn i familjerna.. De hittar iaf Ingen annan anledning än "bra näring" Har ändå "bara" (tycker jag hehe) gått upp 8 kg hittills jämfört med förra gången när jag låg på 30+!! Får stå på mig på måndag och boka in en igångsättning! Är rätt inställd på att e blir snitt i slutändan ändå, men då får det bli så även om jag hade velat föda vanligt
  • Snobi
    taramn skrev 2015-11-20 13:06:29 följande:

Min bebis låg inte fixerad då jag var till bm i måndags. Men han ligger med huvudet ner. BM sa att han troligen inte kommer nästa vecka då han ligger så högt upp och huvudet fortfarande är rörligt . Är i v 39 (38+2).

Jag vill inte gå över tiden... jag tror inte att jag pallar det. 12 dagar kvar till BF.. hoppas han tittar ut snart <3

Min var inte heller fixerad igår (37+3) men ligger med huvudet ner. Trodde första barnet brukade fixera sig tidigt men det är väl inte så för alla kanske. Är det ditt första också?
  • taramn
    Snobi skrev 2015-11-20 14:48:44 följande:

Min var inte heller fixerad igår (37+3) men ligger med huvudet ner. Trodde första barnet brukade fixera sig tidigt men det är väl inte så för alla kanske. Är det ditt första också?

Ja, det är min första. :) Trodde han redan skulle vara fixerad då man känt av massa ilningar och obehag men icke!
  • Frankie86
    taramn skrev 2015-11-20 18:52:12 följande:
    Ja, det är min första. :) Trodde han redan skulle vara fixerad då man känt av massa ilningar och obehag men icke!
    Min äldsta var heller aldrig fixerad. Men efter 2 dagar med förvärkar så gick vattnet och när vi kom till förlossningen var hon fixerad. Hon föddes dagen innan bf, så det behöver inte vara kört för er ;)

Andra barnet var aldrig fixerat och nu tredje har heller inte fixerat sig i v37+1. Men dom fixerar sig oftast inte :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)