langtarefterbarn78 skrev 2015-06-01 15:44:56 följande:
Så tråkigt med minus! Hoppas du orkar ta nya tag och göra ett nytt försök.
Kul att vi är flera som ska göra syskonförsök! Har funderat lite över varför vi misslyckats med två FET på raken trots att blastocysterna klarat upptingen galant och slemhinnan växt som den ska. Är det bara otur? Eller finns det någon förklaring? Båda gångerna blev insättningen lite sent i cykeln, en gång pga att jag inte svarade på letrozolbehandlingen, så vi bytte till sprutor. Då blev ju själva behandlingstiden längre och insättningen senare. Kan det betyda ngt? Läkaren som har gjort våra ivf-försök nämnde något om att senare ägglossning ger lite sämre ägg och slemhinna. Så nu hoppas jag att jag kommer svara på behandlingen och sätta in blastisen normalt i cykeln och inte en vecka senare som tidigare gånger.
Min klinik har sagt att slemhinnan är mest mottaglig en viss period under cykeln. Att embryot kommer "sent" in i cykeln kanske påverkar era chanser negativt, ja? Fast ni har väl en kontrollerad cykel?
Idag har jag varit på ny klinik. Jag vill gärna sätta igång så snart som möjligt och blev faktiskt erbjuden att planera för juli, så snart som kliniken öppnar. Det har dock sitt pris: att vi kör det långa protokollet och manipulerar min cykel så att den kommer senare i månaden. Vågar man nedreglering i sommar? Tänk om jag är en av de som mår dåligt av sprayen. Alternativet är att köra kort protokoll igen i augusti med äggplock i september, men då har jag redan börjat jobba och det blir svårt att få det att gå ihop rent praktiskt.
Vad tror ni? Ska vi "köra hårt" och börja med spray i sommar? Hur kan resultaten skilja sig åt från kort resp långt protokoll? Kan man få fler ägg och bättre kvalitet...eller kan det bli tvärtom? Någon som testat båda?