• snobben00

IVF syskonförsök under 2015

Tänkte starta en ny tråd och se om det finns några i samma situation som vill följas åt...
    Jag är 35 år och fick i oktober 2014 en frisk och fin liten son efter flera år av oförklarlig barnlöshet och 9st ivf-återföringar (3 fulla behandlingar) på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
    Inga fel har hittats på vare sig mig eller min man. Jag blev gravid sommaren 2013 efter en ivf-behandling men det slutade i missfall i v.7 sen våren 2014 så lyckades det äntligen hela vägen Solig

Nu påbörjar vi kampen om ett syskon till vår älskade Viktor...
    Planen är ett återförande av frysembryo före sommarstängning.

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015
  • Solhem

Grattis, åh vad roligt! Glad

camilla1979 skrev 2015-06-20 09:16:52 följande:

Kan knappt tro det är sant. I går morse kl 5:05 (När Ellen vaknat och väckt oss)
    var det dags för test. Nervös som bara den och trött efter en natt med dålig sömn så ringde slutligens klockan Johan ställt på tre minuter. Vi kikade samtidigt båda två (eller alla tre) och där var det......... "Gravid 2-3v"
    Vi båda grät av glädje och stackars lillan försökte trösta oss för hon förstod inte alls vad som hände.
    Så nu står man inför faktum, det var en graviditet jag kände av och nu håller jag bara tummarna Hjärtaatt lilla pyret vill stanna också

Tusen tack för alla tummar, jag håller dem för er också både vad det gäller isättningar, äggplock, utredingar och slutligen plus på stickan

• langtarefterbarn78

Nu är jag ruvare till en 5 dagars blastocyst! Det såg jättefint ut, sa embryologen. Nu börjar den jobbiga ruvartiden. Testdag först 7 juli. Hoppas så på ett plus nu efter två minus.

• MålaMittHjärta
    langtarefterbarn78 skrev 2015-06-24 13:18:20 följande:

Nu är jag ruvare till en 5 dagars blastocyst! Det såg jättefint ut, sa embryologen. Nu börjar den jobbiga ruvartiden. Testdag först 7 juli. Hoppas så på ett plus nu efter två minus.

Spännande :)

Usch ja ruvartiden är hemsk! Men håller tummarna för positiva besked den 7 juli :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • snobben00
    langtarefterbarn78 skrev 2015-06-24 13:18:20 följande:

Lycka till nu!!!
  • snobben00
    camilla1979 skrev 2015-06-20 09:16:52 följande:

Kan knappt tro det är sant. I går morse kl 5:05 (När Ellen vaknat och väckt oss)

var det dags för test. Nervös som bara den och trött efter en natt med dålig sömn så ringde slutligens klockan Johan ställt på tre minuter. Vi kikade samtidigt båda två (eller alla tre) och där var det......... "Gravid 2-3v"

Vi båda grät av glädje och stackars lillan försökte trösta oss för hon förstod inte alls vad som hände.

Så nu står man inför faktum, det var en graviditet jag kände av och nu håller jag bara tummarna att lilla pyret vill stanna också

Tusen tack för alla tummar, jag håller dem för er också både vad det gäller isättningar, äggplock, utredingar och slutligen plus på stickan

Stort grattis!
  • snobben00
    langtarefterbarn78 skrev 2015-06-25 15:57:27 följande:

Stort tack Och ditt plus håller i sig va?

Jo, nu är det ett starkt streck och idag ringde jag kliniken och fick tid för ul när dom öppnar efter sommaren 3 augusti och då är jag i v.10....om det nu håller i sig.
  • langtarefterbarn78

Härligt att höra Snobben!

Ruvardag 5 idag. Tyvärr tror jag att vi har misslyckats denna gång också, har inte så mkt symtom. Tror ni man känner ungefär samma vid varje graviditet, eller kan det va olika, att man under en graviditet är nästan symptomfri men känner mer under en annan?

• snobben00

Under min första graviditet hade jag jätteömma bröst, under andra som resulterade i vår son kände jag nästan ingenting och nu känner jag heller ingenting men under de 2 sistnämnda blev jag tidigt andfådd av trappor och uppförsbackar.

• Stargazers

Hoppar in i tråden då vi startar upp med syskonförsök i augusti när kliniken öppnar upp igen. Då blir sonen ett år gammal.

Grattis Camilla till graviditeten!

Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015