• snobben00

IVF syskonförsök under 2015

Tänkte starta en ny tråd och se om det finns några i samma situation som vill följas åt...
    Jag är 35 år och fick i oktober 2014 en frisk och fin liten son efter flera år av oförklarlig barnlöshet och 9st ivf-återföringar (3 fulla behandlingar) på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
    Inga fel har hittats på vare sig mig eller min man. Jag blev gravid sommaren 2013 efter en ivf-behandling men det slutade i missfall i v.7 sen våren 2014 så lyckades det äntligen hela vägen Solig

Nu påbörjar vi kampen om ett syskon till vår älskade Viktor...
    Planen är ett återförande av frysembryo före sommarstängning.

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015
  • toksnippan

Missmissis Tack! Tre dagars då kliniken inte har öppet på helgen så då valde de tredagars och odlade vidare de andra

Velveteen lycka till nu!!

• MålaMittHjärta

Var på läkarbesök igår och blir troligtvis omslag på äl testet i veckan enligt läkaren och ET nästa vecka nån gång :) Känns skönt att det är på gång :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Velveteen

Grattis till er som plussat och håller tummarna för er andra!

Jag vet att ägget tar längre tid på sig att fästa om det är ett tvådagars istället för en blastocyst. Men om det misslyckas och man får blödning, kommer blödningen generellt sett senare eller tidigare vid tvådagars? Dvs ska man räkna från äggplock eller från återföringsdatumet när man räknar hur många dagar det har gått? Någon som har hört nåt om det?

• toksnippan

Tredje syskonförsöket misslyckades. Vi får hoppas FET och de fryslortar vi fick till frysen istället.

Lycka till ni andra. Lämnar tråden nu. Tack för mig!

• Gina43
    toksnippan skrev 2015-09-19 21:30:41 följande:

Tredje syskonförsöket misslyckades. Vi får hoppas FET och de fryslortar vi fick till frysen istället.

Lycka till ni andra. Lämnar tråden nu. Tack för mig!

Tråkigt! Är det definitivt nu? Men det är ett bra resultat med tre till frysen! Vi får hoppas att det blir syskon på någon av dem!! När tänker ni försöka på nytt? (fast det kanske ni inte orkar tänka på just här och nu..)
  • Miatur

Hoppar in här har en dotter på 15 månader efte 7 års kamp. 3 ivf, 1 gonalstimulering och 7 pergotime turer.

Har äggplock på måndag efter korta protokollet som inte blev så kort 15 dagar med 300e gonal-f och 150e menopur.

• MålaMittHjärta

Väntar fortfarande en glad gubbe, den borde dykt upp i morse men hoppas den kommer snart!

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • toksnippan
    Gina43 skrev 2015-09-19 21:58:54 följande:

Tråkigt! Är det definitivt nu? Men det är ett bra resultat med tre till frysen! Vi får hoppas att det blir syskon på någon av dem!! När tänker ni försöka på nytt? (fast det kanske ni inte orkar tänka på just här och nu..)

Vi försöker nog så fort kliniken har plats för oss. Fick 10 till frysen så hoppas på det bästa.

Håller tummarna för er andra!
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015