• Anonym (m)

Min vän lever i någon fantasivärld

Så länge hon inte är skrytsam, överlägsen och ser ner på andra förstår jag inte problemet? Hade hon varit det hade jag med varit irriterad.

Min mam tjånar också omkring den summan. Skillnaden är väl att jag har en högskoleutbildning och tjänar pengar själv. Inte i närheten av min man men ändå en hyffsat bra lön. Jag är föräldrarledig och njuter av lite fler resor, märkeskläder då och då och en ny barnvagn. Min man ville bekosta detta så varför inte. Det är bårt gemensamma barn.

Han har också bekostat renovering på huset och betalar det mesta av lånet. Han delar allt med mig och särskilt nu när jag är ledig. Han ska också vara f-ledig sen för vårt barn ska också vara hemma till två år. Vi delar lite mer kanske..

Jag gör allt för min man, han gör allt för mig, vi är relativt jämnställda och delar på det mesta. För sex år sedan var han av med sitt dåvarande jobb då firman lade ner, det var lite krisigt mendå var det jag som drog in pengar till familjen ensam medan han var föräldrarledig till vårt första barn.

Man ställer väl upp för varandra. Sen ser jag inte varför man ska skryta med sina löner (om nu så var fallet) - ingen i vår omgivning förutom våra föräldrar vet vad vi tjänar.

• Anonym (m)
    Anonym (anonym) skrev 2015-04-02 08:59:01 följande:

Det står ingenstans att mannen försörjer kvinnan det som står är att mannen betalar dyra kläder till sitt barn och tycker att mamma och barn ska ha en ny bil att köra samt att han gillar att äta ute ha vinkvällar och åka på semester med sin familj.

Varför skulle inte en högavlönad man kunna vara intresserad av märkeskläder och vilja att hans bebis också har märkeskläder?

Men precis! Det kan ju lika gärna vara mannen som är intresserad av att köpa märkeskläder och ny vagn till sitt barn. Så är det i vår familj. Min man är väldigt intresserad av kläder osv. Jag bryr mig inte lika mycket. Men antar att folk runtomkring är trångsynta och tror att jag slösar hans pengar på barnkläder bara för att jag skulle vara kvinna.
Svar på tråden Min vän lever i någon fantasivärld