• Anonym (b)

Påpeka för överviktiga

Anonym (Sofia) skrev 2015-04-01 10:05:10 följande:

Är det fel eller oartigt att påpeka för överviktiga att de kanske inte borde köpa så mycket godis och läsk? Eller ge tips om mer hälsosam mat? Jag brukar ganska ofta göra det och försöker uppmuntra till en hälsosam livsstil.

Min man tycker att det är fel och sonen tycker ibland att jag är pinsam. Men det gör ju i alla välmening, så varför skulle det vara fel? Ingen vill väl vara tjock? Jag tänker att det också är lättare att inte köpa en massa chips om någon säger åt en..

Vad tycker ni?

Jag tycker inte att det är fel så länge det sker med omsorg och respekt.
  • Anonym (b)

Är inte detta dagens bästa tråd?

• Anonym (b)
    Anonym (Skitire) skrev 2015-04-02 22:22:03 följande:
    Du vet ju fortfarande inte om personen ens handlar åt sig själv! 
    Fast är man för överförfriskad får man inte handla på bolaget överhuvudtaget.

• Anonym (b)
    Anonym (ÖHNEJ) skrev 2015-04-03 00:10:40 följande:

Jag lovar dig att ingen vet mer om bantning och diet osv än just tjockisar eftersom dryga människor som du själv känner sig tvingade att informera en om det HELA JÄVLA TIDEN. Sköt dig själv, skit i andra så länge de inte ber om dina råd. Skulle du komma fram till mig i matbutiken skulle jag bajsa i din kundvagn.

Skulle du klättra upp i personens kundvagn och göra det?
  • Anonym (b)
    molly50 skrev 2015-04-14 14:31:06 följande:
    Jo,men poängen är fortfarande att du inte vet om personen du pratar med handlar åt någon annan.
    Du vet ingenting om, för dig, okända personer och vet således inte om de handlar åt sig själva eller någon annan. Eller för den delen vad de har för bakgrund.

Det är jättebra att du vill försöka få bukt med det här problemet.
    Men att gå på enskilda individer är fel väg att gå.
    Och du vet att alla okända överviktiga människor känner sig kränkta av att bli tillsagda av  andra okända människor vad dom inte bör köpa?

Svar på tråden Påpeka för överviktiga