Anonym (gruffalon) skrev 2015-04-07 10:44:42 följande:
Ett stort problem i vårt samhälle är att alla är så inriktade på sig själva, måna om sitt eget och faktiskt blunda för sin omgivning och medmänniskor. Vi har allt fler unga vuxna som dör för att det inte finns några medmänniskor längre. Vi ska anse oss ha rätt att göra som vi vill, annars är vi kränkta.
Detta gör att många människor dör, inte av de gamla bristsjukdomarna utan av allt skit vi tillför oss som ett led i vårt lidande (i huvudet och själen) och det mina vänner går inte att blunda bort. Det bästa är att förändra på samhällsnivå, men även att som medmänniska våga vägra blunda är bättre än inget alls. Nu går vi alla omkring som kejsaren i sina nya kläder, våga vara barnet och ropa: Men han är ju naken!!!
Fetma är inte mer fult än depression, högt blodtryck eller tinnitus - det är en sjukdom som dessutom många nu dör av.
Prata vi samhällsvetenskap nu? Nu dör inte någon av depression eller tinnitus och jag tror inte att någon borde berätta för någon överviktig kund i ICA kön att denne inhandlar fel saker. Varifrån får ni rätten att döma andra? Ni vet varken varför personen är överviktig (fast överviktig och överviktig, idag är ju alla som har större storlek än size 0 överviktiga) eller så vet ni vem de handlar för.
Typ min fru för våra barnbarn.
Håll käft och var glad för att du inte har samma storlek som reala människor som har varit med om mycket i sitt liv.
Bakom alla som är överviktiga, FETA, finns någon historia. Din historia är liksom ts, att alla borde se ut som V. Beckham. Hur lycklig är hon nu då med en man som skiter i henne och barnen fast hon är hur smal som helst?