Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Påpeka för överviktiga

Överviktiga vet om att dom är överviktiga.

Överviktiga vill inte påminnas om att dom är överviktiga.

Överviktiga vill inte påminnas om att dom är överviktiga, även om det måhända sker på ett.....humant (?) sätt.

Överviktiga som säger att dom trivs med sin övervikt. Dom ljuger som en anabolstinn häst travar.

Överviktiga är också människor.

Överviktiga  har också känslor.

Jag känner många överviktiga människor. Jag har inte för vana att komma med pekpinnar. Även att jag är expert i ämnet. 

Glad påsk.

MVH...//Antonhappy_easter.gif 

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Anonym (polly) skrev 2015-04-02 09:39:38 följande:
    Jag tycker det är konstigt att du vet hur alla överviktiga känner sig. Jag som trodde alla människor var olika. Jag visste inte att alla överviktiga tänkte på samma sätt. Gäller det för smala också? Jag har inget problem med att vara överviktig och har ingen önskan att vara smal på de sätt samhället vill att jag ska se ut. Jag har vägt mellan 60-100 kilo och är 162 cm. Jag är absolut mest nöjd med mig själv när jag är mellan 72-80 kilo.
    Som sagt....!!!

Sk "trivselkilon" räknar jag iofs inte som övervikt. Jag snackar övervikt.

Och ja. Jag vet.....inget konstigt med det.

Mvh
  • Anton Chigurh
    Aniiee skrev 2015-04-02 11:26:23 följande:
    Sorrry, darlig, men dnu har du fel för en gångs skull. Jag känner folk med både 15 och 30 och 50 kg övervikt som trivs med det, och till och med aktivt ser till att det väger som de gör.

Så tala för dig själv, och kanske för dina vänner, men tala inte för alla. Du gör dig bara dum.
    50 (femtio) kilos övervikt...och trivs med det. Sorry darling. Men det är min fulla övertygelse att det är lögn och förbannad dikt. Oavsett vad dom själva påstår. Och, jag säger precis vad fan jag känner för. Det vet du. Darling.Hjärta
  • Anton Chigurh
    Brumma skrev 2015-04-02 14:35:14 följande:
    Jo... för du vet ju bättre vad folk känner än vad de själva gör..
    eller inte...
    I detta fallet. Ja.
  • Anton Chigurh
    Anonym (A) skrev 2015-04-02 16:45:13 följande:
    Det vet du inte alls. Du får tro vad du vill det skiter jag högaktningsfullt i. Tala dock inte om för mig om jag trivs med min kropp eller ek. Är överviktig (BMI 40) och trivs alldeles utmärkt med det.
    Det gläder mig å höra, och det menar jag, vad jag menar är, att du skulle garanterat inte ha nåt emot att gå ner till "normalvikt" jag har ALDRIG hört talas om en överviktig människa som gått ner till "normalvikt" och vantrivts med detta, vantrivts med omgivningens sätt att behandla denna mänskan, vantrivts med att det var lättare att gå i trappor, promenera ...whatever...och bestäms sig för att äta upp sig 30-40 kilo. Enbart för att han/hon trivs med en ordentlig övervikt. 

Nä, det har jag, som sagt, aldrig hört talas om. Att du trivs som det är, med ett BMI på 40, visst, du trivs som människa,det tror jag alldeles säkert att du gör, Anna, men kom inte och påstå att du trivs med att ha en ryggsäck på 25...30, kanske 40 kilo, vart du än går. För det tror jag helt enkelt inte på. Oavsett hur långt stycke du skiter i min tro, Anna.

Glad påsk.

Kram //Anton
  • Anton Chigurh
    Brumma skrev 2015-04-02 18:44:23 följande:
    Nej.
    Det vet du inte.
    Du skall få ett tips. Jag är nämligen på ett ypperligt humör.Solig Läs inlägg 125.

Kram.

//Anton
  • Anton Chigurh
    molly50 skrev 2015-04-03 12:57:21 följande:
    Men bara för att du aldrig har hört talats om det så innebär väl inte det att dessa personer inte finns.
    Handen på hjärtat, Molly, har du hört talas om någon som frivilligt lägger på sig 30 kilos övervikt för att dom verkligen trivs med att asa runt med en ryggsäck på 30 kilo, eller mer, med ALLT vad innebär. Ärligt nu.Har du det Molly???

Och kom inte dragandes med sumobrottare nu, vi snackar "vanligt" folk, och inget annat.

Mvh //Anton

GLAD PÅSKhappy_easter.gif
  • Anton Chigurh
    molly50 skrev 2015-04-03 13:23:21 följande:
    Det var ju en person som skrev här i tråden att h*n trivs med sin övervikt. Jag ser ingen anledning till att man inte ska tro på det.

Jag har
    överviktiga i min bekantskapskrets. Huruvida de vill gå ner i vikt eller ej vet inte jag då jag inte har pratat med dem om det.
    Men även om just jag inte känner någon överviktig som trivs med det så kan jag inte påstå att sådana människor inte finns. Det kan man omöjligt veta om man inte känner alla människor i hela världen.
    Man måste tänka utanför sina egna ramar litegrann och inse att alla inte tänker likadant som en själv.
    Du har tydligen inte läst alla mina inlägg, Molly. Gör det. Och återkom.shiny.gif
  • Anton Chigurh
    molly50 skrev 2015-04-03 13:51:24 följande:
    Det jag har läst är tillräckligt. Du tycks tro att du känner alla överviktiga människor och tror dig veta exakt hur de tänker.
    Det räcker för mig.
    Nej, du har inte läst tillräckligt. Tro mig, Molly.

Och....hur i helvete kan du VETA att du har läst tillräckligt när du inte har läst ALLT. Är du möjligen synsk !!!

Kram //Anton
  • Anton Chigurh
    molly50 skrev 2015-04-06 12:26:47 följande:
    Och om man är överviktig av andra orsaker än felaktig kost?
    Det kan man ju omöjligt veta.
    Det finns sjukdomar och mediciner som kan leda till viktuppgång också.
    Att då få påpekat att man inte ska handla det man har handlat är bara onödigt.
    Personen kanske inte ens handlar åt sig själv utan åt någon annan.
    Om du stör dig på överviktiga människor så är det ditt problem.
    Men det är bättre att hålla sina åsikter för sig själv än att riskera att såra någon och bidra till att personen istället köper ännu mera godis och börjar tröstäta t ex.
    För det är vad som kan hända.

De allra flesta överviktiga är medvetna om sina problem.

Och många av dem kanske kämpar för att försöka gå ner i vikt också.

Då är det bara respektlöst att gå fram och påpeka detta för dem.
    Och dom som inte är medvetna om att dom har problem....dom har de fakto problem...fast dom vet bara inte om det, om jag tolkar dig korrekt. Fast åt andra sidan.....vadå problem, det finns ju tydligen dom som trivs med att asa runt på 30-40-50 kilos övervikt, dom trivs med sina extrakilo, som människa självklart men även den faktiska tyngden dom har med sig 24/7.

Så i en hel del fall, Molly...så är det ju inget problem, ens om individen har 50 kilo extra proviant med sig....

Kram //Anton
  • Anton Chigurh
    molly50 skrev 2015-04-06 21:55:12 följande:
    Nej. Och just därför är det väl bättre att inte ge sig på enskilda individer när man inte vet mer än att de väger för mycket.
    Vad det beträffar, Molly, så har vi haft samma åsikt sen dag ett. Det är lite annat som skiljer oss åt !!!
  • Anton Chigurh
    molly50 skrev 2015-04-06 22:31:13 följande:
    Och jag tror det är bäst om vi enas om att vara oeniga i den frågan. smile5.gif
    Så länge du går med på att jag har rättcool.gif

Må så gott, Molly

Kram //Antonshiny.gif
  • Anton Chigurh
    detkanskefunkar skrev 2015-04-13 09:39:48 följande:
    Nu tror jag att du behöver tänka efter lite.

Självklart ska man inte blunda för att någon har problem med sin hälsa. Vare sig det gäller vikten eller något annat.
    Naturligtvis ska vi bry oss om varandra som medmänniskor.

Men frågan är om det verkligen är konstruktivt att påpeka för en total främling hur denna bör, eller inte bör, äta utan att ha minsta lilla inblick eller förståelse för personens psykiska mående eller livssituation i övrigt. 
    Gör det kanske till och med mer skada än nytta, just med tanke på att man inte vet ett jota om personen mer än att vederbörande är överviktig?
    Vilket ju - om vi ska vara helt ärliga - bara är en del av personen som helhet.

Känner jag som överviktig att jag är hjälpt av att totala främlingar i Ica-kön påpekar för mig vad jag bör eller inte bör äta? Svaret på det är ett solklart NEJ.
    Eftersom de inte vet något om mig och min livssituation i övrigt så känns inte deras åsikter särskilt genomtänkta eller välvilliga.

Är jag däremot hjälpt av att de människor som jag vet känner mig och älskar mig (min vänner och min familj)  kommer med goda råd och tips, och visar att de bryr sig både om min vikt och min hälsa i övrigt? Ja, faktiskt.
    Därför att de ser hela mig och bryr sig om hela mig. Inte bara mitt överviktiga skal.
    Så funkar i alla fall jag.

Dessutom är det så - vilket jag skrivit tidigare - att ju mer någon tjatar om vad jag inte bör äta, desto mer ökar suget efter just de "livsmedlen".
    Ungefär som för en rökare när någon tjatar om att de borde låta bli cigaretterna. Om det är någon gång som de är riktigt sugna på en cigg så är det väl då!

Måste du verkligen fetmarkera, understryka å hålla på !!!

Bra inlägg för övrigt.shiny.gif

Kram //Anton
  • Anton Chigurh
    detkanskefunkar skrev 2015-04-13 10:28:54 följande:
    Ha ha ha smile2.gif . Jag har faktiskt en tendens att göra så när jag skriver. Till och med i små meddelanden till min man och mina barn smile2.gif ...
    En liten dålig vana jag har.

Roligt att du gillar mitt inlägg i övrigt.
    Mycket dålig. Sluta genast med det, blir hemskt jobbigt att läsa dylik text.

Kram.
Svar på tråden Påpeka för överviktiga