Inlägg från: Anonym (suck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (suck)

Påpeka för överviktiga

Anonym (Sofia) skrev 2015-04-01 10:22:24 följande:

Jag menar alltså tjockisar och inte de som har något extra kg... Om man har någon behandling som påverkar vikten är det väl en extra anledning att inte köpa 2 påsar chips och 2 liter läsk en vanlig tisdag?

Hur vet du att dom ska äta det på tisdagen? Hur vet du att dom inte handlar inför helgen?
    Anonym (Sofia) skrev 2015-04-01 10:38:33 följande:

Det känns som att folk överdriver och övertolkar allt. Jag ser inte ner på överviktiga och jag säger inget för att vara elak! Försöker komma med tips och peppa på ett vänligt sätt. Om någon har jättemycket läsk i sin kundvagn kan jag säga: "Ska du verkligen köpa sådär mycket läsk? Vatten är en bättre måltidsdryck."

Men du vet ju inte varför dom handlar massa läsk? Dom har kanske familj, ska ha kalas eller vad som helst.

Jag är tjock. Jag köper MYCKET läsk. Men jag dricker enbart 1-2 glas om vi har gäster nån gång eller är bortbjudna. Dock har jag en smal och vältränad man som älskar läsk och kan dricka det när som helst, så det går åt en hel del här hemma. Detsamma gäller kakor, chips, pommes m.m. Jag äter det väldigt sällan och väldigt liten. Men min man älskar det så jag köper hem det.

Så bara för att en tjock person har läsk och chips i sin vagn så betyder det ju inte att dom kommer att äta det.

Sen är det inte någonting som du har att göra med ändå. I stort sätt alla tjocka vet att dom är tjocka och dom vet vad dom inte borde äta. Väljer dom ändå att göra det så är det inget som du behöver påpeka om dom inte har bett om din åsikt.
Svar på tråden Påpeka för överviktiga