Inlägg från: Anonym (!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (!)

Onanerande barn

Lena skrev 2015-04-02 12:29:30 följande:

Sluta säg att hon inte får göra så berätta istället var och lär hon kan göra det. Hon är inte översexuell, hon är nyfiken och läraktig.

Haha, jo, det kallas översexuell om beteendet pågått från bebisåren.

Jag var likadan och är så än idag. Jag kan ha sex tio gånger om dagen och ändå vilja ha mer.
  • Anonym (!)
    Anonym (Samma här) skrev 2015-04-02 12:44:42 följande:

Jaha vad har du för källa på det? Det är helt normalt enligt BVC och en rad olika barnläkare.

Om man redan från småbarnsåren gnider sig ofta och frenetiskt (alltså inte bara lite grann, då och då) - så pass att man "får orgasm", och att detta sedan fortsätter upp till sjuårsålder (som i detta fall), så är det ett solklart tecken!

Jag slutade göra det med öppna dörrar osv när jag var omkring 9 år. Därefter fortsatte jag, men bakom stängda dörrar och helst när jag var helt själv hemma.
  • Anonym (!)
    Lena skrev 2015-04-02 13:12:21 följande:

Anonym(!) läkarvetenskapen har blivit mindre rädd för att småflickor leker med sin kropp än förr nu är det inte konstigare än småpojkar som drar i snoppen.

Bara för du blev diagnostiserad översexuell betyder det inte att du hade blivit det som barn idag.

Det är skillnad på att "dra i snoppen" och att stoppa in snoppen i hål, i dockor, i kuddar, osv. - Pojkar som gör så, är också översexuella. Samma sak gäller både pojkar och flickor som stoppar upp kritor och annat påhittigt i rumpan.

Och jag talar om nutid.
  • Anonym (!)

Ni verkar ju inte se skillnaderna här. Det ni pratar om är vanligt pillande - inte ett frenetiskt gnidande mot allt, samt orgasmer!

• Anonym (!)
    Anonym (annie) skrev 2015-04-02 20:57:02 följande:

Min dotter är nio år och har onanerat sedan dryga året. Jag ville inte att hon skulle skämmas varken för att hon gör det, eller skämmas för sitt kön. Pojkar pillar ju på snoppen i tid och otid. Däremot ville jag lära henne att likväl som man kissar på toaletten och äter vid matbordet, så pillar man på sin snippa när man är själv i sin säng. Och man tvättar alltid händerna först (barn har ju ofta smutsiga händer och kan ju leda till urinvägsinfektion ). När hon var liten gjorde hon det överallt, var hon än var. Men nu vet hon och sköter det snyggt. Ibland händer det att hon gör det i soffan framför tvn på kvällen, men istället för att få henne att skämmas, säger jag bara: "vi äter vid matbordet och pillar snippan i sin säng".

Sen att kalla det översexuell tycker jag är att ta i och dessutom lägga sina egna värderingar i något. De gör något de tycker känns skönt, och mer är det inte. Sex finns inte för ett barn. Lär henne inte att skämmas för sin egen kropp.

Men snälla! Att "pilla på snippan" är inte samma sak som att onanera sig till en orgasm. För jag antar att hon inte "kommer" i soffan, utan bara pillar eller kliar?
  • Anonym (!)
    Anonym (Aurora) skrev 2015-04-02 21:35:31 följande:

Tycker ändå det känns lite obehagligt med ett ständigt onanerande av ett barn...

Ja, alltså det hon beskriver är inte ett normalt pillande. Jag har själv varit det där barnet. Jag var och är översexuell. Dock har ju inte mina föräldrar någon aning att det fortsatt i tonåren och vuxenlivet (såvida de inte surfar porr). De tror nog också att det var en "fas".

Men det går inte att övertyga mammorna här, så de får väl bara vänta och se.
  • Anonym (!)
    Anonym (annie) skrev 2015-04-02 21:38:14 följande:

Varför skulle det vara det? Det är något helt naturligt. Och det är ju inte som att det händer 24 h om dygnet. Det händer inte ens varje dag.

Det är INTE naturligt att ett NIOÅRIGT BARN sitter och onanerar i soffan med föräldrarna intill. Det är inte normalt nånstans, försök begrip det!
  • Anonym (!)
    Anonym (annie) skrev 2015-04-02 21:55:19 följande:

Så om du har upplevt detta som barn själv, du tycker inte att det är normalt, hur tycker du att dina föräldrar skulle bemött dig? Skulle de skällt på dig? Fått dig att skämmas för din kropp? Medicinera dig? Berätta! Är verkligen genuint intresserad. Min metod har varit att lära henne var man är när man onanerar, och det är någon gång ibland som hon gjort det i soffan (kanske två gånger senaste halvåret), och då påminner jag henne och hon slutar. Annars gör hon det i sin säng. När hon var liten förstod hon inte att det var något privat, och kunde göra det även om vi var bland folk. Men så gör hon inte alls idag. Men du som vuxen som själv varit sån här, du kan ju verkligen säga hur du tror är det bästa sättet att bemöta det på.

Det spelar ingen roll vad du säger till henne. Hon är och förblir översexuell.

Min mamma sa på ett sätt, min pappa på ett annat, mina syskon på olika sätt, detsamma i skolan, mormor och morfar, osv. Det spelade ingen roll hur de sa det - mins luster vägde tyngre. Jag är likadan idag, 30 år gammal.
  • Anonym (!)
    Anonym (annie) skrev 2015-04-02 22:00:17 följande:

Och du känner att det är något fel på dig då alltså? Hur mår du annars?

Nej, inget större fel - annat än att jag går omkring och är konstant kåt. Men det har löst på diverse olika vis.

I övrigt är jag som vem som helst. Förutom att jag har flera sexpass efter jobbet, medan kollegorna går på gymmet.
  • Anonym (!)
    Anonym (Pappa till 2 småkillar) skrev 2015-04-02 22:01:37 följande:

Bästa inlägget på hela månaden!

Tänk till TS! Spänn av! Lägg inte ditt shit på ditt barn.

Har själv 2 smågrabbar. "På rummet gör man sånt"... Så går dom in där ...och det pillas

De är inte 40-talet längre anser jag ;)

Brukar dina barn få orgasm, stöna, bli svettiga och röda efter sitt "pill"?
  • Anonym (!)
    Anonym (annie) skrev 2015-04-02 22:21:23 följande:

Jag bara tänkte eftersom du sa att detta beteende hos barn inte är normalt och jag anser att barns onani (och all onani) är fullt normalt och precis som att man lär sig att sitta vid bordet när man äter mat, lär jag henne var man är när man onanerar. Så tänkte om detta "onormala" beteende bör bemötas på ett speciellt sätt så att hon inte mår dåligt i vuxen ålder. Kan förstå att det måste varit förvirrande för dig som litet barn att alla sa olika saker till dig. Min dotter hade världens bästa förskola och redan på inskolning vid 1,5 års ålder berättade jag om hennes beteende och hur jag ville att det skulle bemötas, vilket de gjorde. De sa dock att de inte såg något problem, då det kanske hände en gång varannan vecka. Men som förälder tyckte jag att det var lite pinsamt. Men jag bestämde mig för att svälja det och ge min unge stöd och hjälp för att hon i framtiden inte ska skämmas för sitt kön. Jag vill ju min unge det allra bästa i världen, och jag måste faktiskt säga att även om du verkar lite fientlig i tråden, tycker jag i alla fall att det är jättebra att höra en vuxen berätta.

Du förstår inte. Eller så vill du inte förstå.

NEJ, det är INTE normalt att som NIO ÅR onanera så öppet och ingående som din dotter gör.

Fråga dina vänner om deras nioåringar är så gränslösa att de inte förstår bättre än att gå undan.

Din dotter ÄR översexuell. Ingen tvekan om saken. Men det är inget "fel" (men det är heller inte NORMALT då det inte tillhör NORMEN). I behöver inte säga eller göra nånting. Det finns liksom inget du kan göra.

Börjar hon spela in amatörporr så kanske du kan leda in henne på en bättre bana, men det är ju flera år tills dess.
  • Anonym (!)
    Anonym (annie) skrev 2015-04-02 22:41:34 följande:

Ja eller så vill inte du förstå. Jag har beskrivit att det var när hon var liten som detta hände offentligt. Och två gånger senaste halvåret då hon titta på tv och glömde sig. Det är ju inte som att hon drar av sig byxorna och skrevar inför oss. Vi är en filt-familj och har alltid filt och gosar med i soffan. Och någon gång har hennes händer gått ner och börjat onanera och då har jag påmint henne och hon slutar. Alltså inget hon tänkt på och gjort under filten.

Och sen anser inte jag att något är onormalt bara för att det inte tillhör normen. Normen är konstant i förändring, vilket gör att jag tycker att man ska skita fullständigt i norm.

Du är rädd, det märks. Så jag ska sluta. Du får vänta och se helt enkelt.

För övrigt borde du googla ordet "normal" eller kolla ordet i ett synonymlexikon,
  • Anonym (!)
    Anonym (annie) skrev 2015-04-02 22:53:23 följande:

Haha! Jag är inte alls rädd. Jag är intresserad av dina åsikter. Bara för att man inte håller med varandra, behöver ju inte någon vara varken dum, rädd eller löjlig.

Jag är dessutom förskollärare och möter mååååååånga barn och dessutom genusvetare och utbildad genuspedagog samt specialpedagog. Det finns inget i min dotters onani som skrämmer mig, även om jag första tiden tyckte att det var pinsamt. Normalitet är en illusion skapad av kulturen för att vi är flockdjur. Det ändras hela tiden då kulturen ändras hela tiden. Jag säger att man ska strunta i norm.

Och vill min dotter spela in porrfilm som vuxen, skulle jag absolut inte tycka om det. Men om hon verkligen vill (alltså inget tvång pga droger, grupptryck eller pengar) så får hon göra det.

Fint! Men du kan aldrig komma och påstå att hennes beteende är normalt.

Testa med en omröstning så får du se.
  • Anonym (!)
    Anonym (annie) skrev 2015-04-02 23:20:35 följande:

Jag möter så många barn och anser att det som klassiskt kallas för onormalt, är det normala. Jag har mött barn som varje gång hen blev arg slet antingen sitt eget eller andras hår. Jag har mött barn som var så varm av sig att hen vägrade byxor, och idag går den ungen på högstadiet och bär shorts i stort sett året runt. Små exempel men så här ser det ut. Och folk skrattar och bryr sig inte nämnvärt. Men så handlar det plötsligt om onani och det farliga ordet SEX. Och då blir det genast skämmigt, onormalt och äckligt, speciellt om det är flickor. Jag förstår inte detta. Jag lär min unge var man är när man onanerar, och det tycker jag räcker. Något som skulle ge varningssignaler hos mig, det vore om hon gav sig på andra eller försökte dra ner kläder eller frågade konstiga saker. Då hade jag blivit orolig. Men onani är varken farligt eller skämmigt. Det är skönt! Och "normalt"!

Att slita sitt eller andras hår när man är arg, tillhör inte heller det normala. Att gå i shorts året om, är inte heller normalt.
  • Anonym (!)

Träffade några mammor i parken tidigare idag och tog upp denna tråd till samtal. Ingen av dem hade hört något liknande - dvs om barn som onanerar sig till orgasm, helt ogenerat.

Svar på tråden Onanerande barn