• Linux1003

Onanerande barn

Vet inte hur jag ska berätta detta men vi har 3 barn varav mellersta är en flicka på precis 7 år. Vi har upplevt henne något översexuell sedan hon lärde sig sitta i en vanlig barnstol. Redan när hon var knappa året så satt hon och gned sitt underliv mot sin barnstol och stundtals så såg hon ut att hon skulle svimma av. Hon fortsatte med barnstolen i bilen och när hon blev äldre så spände hon med benen genom att sätta sina händer i skrevet när hon t ex tittar på barnprogram. Vi har påpekat detta då och då att hon får sluta spänna sig så hon förstår att det är något hon inte får lov att göra då hon hoppar till när vi kommer på henne.

Hon har dessutom fått en ny ung manlig lärare på 27 år som hon berättar vitt och brett om och hur vacker han är och hon är så kär i honom etc. Vår äldsta son har reagerat och frågat vid flera tillfällen vad hon håller på med. Vi har pratat med en nära vän till oss med barn i samma ålder och hört att en i deras bekantskapskrets dotter har betett sig likadant och att det har gått över i samband med att flickan börjat förskolan. Vi tog upp det tidigt på barnavårdcentralen men de tyckte också att detta var övergående och viftade bort det.

Vi kan inte påstå att det är övergående och nu är hon extrem intresserad av sitt kön. Självfallet så cirkulerar även andra tankar om hon blir utnyttjad i skolan eller andra sammanhang och oron växer. Ni som har barn och i synnerhet flickor, känner ni igen beteendet och tacksam för era synpunkter och erfarenheter.

• Svar på tråden Onanerande barn
  • Anonym (Samma här)

Min dotter är 9 år och har vart precis som du beskriver din dotter. Hon började också att gnida sig mot saker när hon var ca 2 år, senare började hon använda händerna. Jag vet att det kan kännas jobbigt/olustigt men mitt tips är att INTE göra det till något fult/skamligt. Förklara istället för henne att det är något man inte gör framför andra utan något privat. Det kommer att avta, har Inte märkt att min dotter gör så på kanske 2 år nu.

• Lena

Sluta säg att hon inte får göra så berätta istället var och lär hon kan göra det. Hon är inte översexuell, hon är nyfiken och läraktig.

• Anonym (**)

Jag reagerar väldigt starkt på ditt val av ordet översexuell, det låter som att hon är helt normal. Ge henne inte skamkänslor utan förklara hellre att man gör sånt privat.

• Anonym (!)
    Lena skrev 2015-04-02 12:29:30 följande:

Sluta säg att hon inte får göra så berätta istället var och lär hon kan göra det. Hon är inte översexuell, hon är nyfiken och läraktig.

Haha, jo, det kallas översexuell om beteendet pågått från bebisåren.

Jag var likadan och är så än idag. Jag kan ha sex tio gånger om dagen och ändå vilja ha mer.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (!) skrev 2015-04-02 12:38:25 följande:

Haha, jo, det kallas översexuell om beteendet pågått från bebisåren.

Jag var likadan och är så än idag. Jag kan ha sex tio gånger om dagen och ändå vilja ha mer.

Jaha vad har du för källa på det? Det är helt normalt enligt BVC och en rad olika barnläkare.
  • Anonym (!)
    Anonym (Samma här) skrev 2015-04-02 12:44:42 följande:

Jaha vad har du för källa på det? Det är helt normalt enligt BVC och en rad olika barnläkare.

Om man redan från småbarnsåren gnider sig ofta och frenetiskt (alltså inte bara lite grann, då och då) - så pass att man "får orgasm", och att detta sedan fortsätter upp till sjuårsålder (som i detta fall), så är det ett solklart tecken!

Jag slutade göra det med öppna dörrar osv när jag var omkring 9 år. Därefter fortsatte jag, men bakom stängda dörrar och helst när jag var helt själv hemma.
  • Lena

Anonym(!) läkarvetenskapen har blivit mindre rädd för att småflickor leker med sin kropp än förr nu är det inte konstigare än småpojkar som drar i snoppen.

Bara för du blev diagnostiserad översexuell betyder det inte att du hade blivit det som barn idag.

• Anonym (!)
    Lena skrev 2015-04-02 13:12:21 följande:

Anonym(!) läkarvetenskapen har blivit mindre rädd för att småflickor leker med sin kropp än förr nu är det inte konstigare än småpojkar som drar i snoppen.

Bara för du blev diagnostiserad översexuell betyder det inte att du hade blivit det som barn idag.

Det är skillnad på att "dra i snoppen" och att stoppa in snoppen i hål, i dockor, i kuddar, osv. - Pojkar som gör så, är också översexuella. Samma sak gäller både pojkar och flickor som stoppar upp kritor och annat påhittigt i rumpan.

Och jag talar om nutid.
  • Erizajo

Jag gjorde jämt så när jag var liten men har inte onormalt mycket sex idag! Inte heller är min sexlust onormal! Blev av med oskulden när jag var 16, många av mina vänner var tidigare än mig. Tycker inte ni ska göra det till något skamligt, som någon skrev är det bättre att förklara för henne vad det är hon gör och att man ska göra det privat.

Svar på tråden Onanerande barn