Inlägg från: Anonym (Samma här) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma här)

Onanerande barn

Min dotter är 9 år och har vart precis som du beskriver din dotter. Hon började också att gnida sig mot saker när hon var ca 2 år, senare började hon använda händerna. Jag vet att det kan kännas jobbigt/olustigt men mitt tips är att INTE göra det till något fult/skamligt. Förklara istället för henne att det är något man inte gör framför andra utan något privat. Det kommer att avta, har Inte märkt att min dotter gör så på kanske 2 år nu.

• Anonym (Samma här)
    Anonym (!) skrev 2015-04-02 12:38:25 följande:

Haha, jo, det kallas översexuell om beteendet pågått från bebisåren.

Jag var likadan och är så än idag. Jag kan ha sex tio gånger om dagen och ändå vilja ha mer.

Jaha vad har du för källa på det? Det är helt normalt enligt BVC och en rad olika barnläkare.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Aurora) skrev 2015-04-02 21:48:36 följande:

Jag håller faktiskt med här.

Har aldrig hört talas om något liknande.

Nä det är väl ingenting man direkt sitter och skyltar med bland vänner och bekanta direkt. Har du egna barn? Fråga på BVC te.x , dom kommer att svara dig att det är helt normalt att utforska sin kropp, detta är något ALLA barn gör någon gång, mer eller mindre. Jag minns att jag själv utforskade min kropp när jag var barn och vet många vänner som också gjorde det , är inte mer sexuell idag än "normalt"
  • Anonym (Samma här)
    Linux1003 skrev 2015-04-02 14:34:57 följande:

Tack för återkopplingar och främst de som känner igen beteendet från egna barn. Vi har rätt många barn på båda sidor och hon avviker på detta sett och är enligt vårt sätt översexuell. Att man är översexuell innebär inte heller att det är fel på personen ifråga. Allt handlar om tidpunkt och en helt annan medvetenhet och mognad både fysiskt och mentalt som ett barn ej besitter.

Och att uppmuntra en nyss fyllda 7 åring som förälder är inte bara absurt men också på gränsen till perverst. Det kommer att utvecklas på ett naturligt sätt utan att vi behöver påskynda processen mer än nödvändigt.

Nej skulle aldrig falla mig in att uppmuntra min dotter till det, dock skrev jag att man måste akta sig för att göra det till något fult och skamligt då det kan påverka dem negativt i framtiden. Jag tyckte det var fruktansvärt jobbigt när min dotter gned sig mot saker, visste inte vad jag skulle göra och började få för mig alla möjliga saker som kunde ha hänt henne. Tog upp detta på BVC och även med barnläkare som lugnade mig och förklarade att det är något som de allra flesta barn gör mer eller mindre och att det kommer "försvinna" efter ett tag. Vad jag kan minnas så gned hon sig som sagt vid 2-3 års ålder, försökte förklara för henne att man inte gör så när andra ser. Sen har jag märkt att hon gjort det någon gång när hon ska sova och slutat om man gått in i rummet. Det försvann dock ett tag efter att hon börjat i skolan för 2-3 år sedan.
  • Anonym (Samma här)
    Linux1003 skrev 2015-04-02 14:34:57 följande:

Tack för återkopplingar och främst de som känner igen beteendet från egna barn. Vi har rätt många barn på båda sidor och hon avviker på detta sett och är enligt vårt sätt översexuell. Att man är översexuell innebär inte heller att det är fel på personen ifråga. Allt handlar om tidpunkt och en helt annan medvetenhet och mognad både fysiskt och mentalt som ett barn ej besitter.

Och att uppmuntra en nyss fyllda 7 åring som förälder är inte bara absurt men också på gränsen till perverst. Det kommer att utvecklas på ett naturligt sätt utan att vi behöver påskynda processen mer än nödvändigt.

Nej skulle aldrig falla mig in att uppmuntra min dotter till det, dock skrev jag att man måste akta sig för att göra det till något fult och skamligt då det kan påverka dem negativt i framtiden. Jag tyckte det var fruktansvärt jobbigt när min dotter gned sig mot saker, visste inte vad jag skulle göra och började få för mig alla möjliga saker som kunde ha hänt henne. Tog upp detta på BVC och även med barnläkare som lugnade mig och förklarade att det är något som de allra flesta barn gör mer eller mindre och att det kommer "försvinna" efter ett tag. Vad jag kan minnas så gned hon sig som sagt vid 2-3 års ålder, försökte förklara för henne att man inte gör så när andra ser. Sen har jag märkt att hon gjort det någon gång när hon ska sova och slutat om man gått in i rummet. Det försvann dock ett tag efter att hon börjat i skolan för 2-3 år sedan.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Aurora) skrev 2015-04-03 00:36:34 följande:

Ja jag har egna barn, den yngsta är 16 och den äldsta betydligt äldre så erfarenhet av barn kan jag lova att jag har.

Som du förstår springer jag inte på BVC med dem längre.

Även jag har två barn, men anser mig absolut inte ha sådan enorm erfarenhet av barn bara för det. Jag tror du har missat att dina barn utforskat sig själv, kanske dom har vart sena med det och därmed bättre på att dölja det.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Aurora) skrev 2015-04-03 00:58:30 följande:

Eller så bryr jag mig inte om deras innersta privata.

Visar respekt.

Har nog inget mer att tillägga.

Godnatt.

Hmm och det menar du att vi inte gör här då? Här handlar det ju om barn som tidigt börjat utforska sina kroppar, så små barn vet knappt vad privatliv är. Jag tycker bara du låter så väldigt dömande och nästintill nedvärderande mot Annis dotter. Jag tror inte du vet vad du pratar om.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Aurora) skrev 2015-04-03 09:22:55 följande:

Nehej?

Det brukar annars vara väldigt populärt att framhäva hur tiiiiiiiiiiiiidig lilla Lisa är med allt.

Skäms du för att hon onanerar eller?

Du sa ju att det är normalt?

Märkligt resonemang.

Brukar du tala om för dina väninnor att du onanerar? Det är väl mycket som är normalt men som man ändå inte sitter och skyltar med? Det är normalt att peta i näsan, att ha rännskita, att klia sig i brunöga osv men inte tusan berättar man väl det för folk.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Aurora) skrev 2015-04-03 10:00:06 följande:

Jag skrev inte att jag berättar allt för mina väninnor.

Det handlar inte om vad JAG gör, det handlar om vad BARN gör.

Missade du det?

Det jag skrev var att annars är det ju så populärt att skryta om sina ungar och deras (tidiga) bedrifter.

Om ungar petar sig i näsan, har rännskita eller kliar sig i röven tror jag inte att föräldrarna tiger om det. Vad tror du?

Det är ju normalt.

Du bara fabulerar, läs vad jag skriver innan du svarar.

Det är du som missar poängen. Du säger själv att du ej lägger dig i dina barns PRIVATA. Just därför är det väl ingenting man sitter och skyltar med, fattar du verkligen inte det? Det handlar om något som är privat, både för vuxna och barn och därför skyltar man ej med det och det kan vara en av anledningarna till att du aldrig hört talas om det.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Aurora) skrev 2015-04-03 10:00:06 följande:

Jag skrev inte att jag berättar allt för mina väninnor.

Det handlar inte om vad JAG gör, det handlar om vad BARN gör.

Missade du det?

Det jag skrev var att annars är det ju så populärt att skryta om sina ungar och deras (tidiga) bedrifter.

Om ungar petar sig i näsan, har rännskita eller kliar sig i röven tror jag inte att föräldrarna tiger om det. Vad tror du?

Det är ju normalt.

Du bara fabulerar, läs vad jag skriver innan du svarar.

Jag gjorde en jämförelse, det trodde jag du skulle förstå. Visst vill man dela med sig av sina barns utveckling, dock finns det gränser precis som det gör för oss vuxna. Folk skryter med att dom fått löneförhöjning, vunnit på lotto eller klarat ett prov har dock aldrig vart med om en vän som talat om hur mycket hon onanerar eller vilken fantastisk orgasm hon fått igår...... fattar du inte skillnaden?
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Aurora) skrev 2015-04-03 10:17:29 följande:

Läs ovanstående.

Du får mig att tvivla på mänskligheten om du skriver allt det där i nyktert tillstånd.

Nej, nu väntar solen, kaffe och en bok.

Ja tvivla på du. Jag är så nykter som man kan bli, dricker inte sådan skit som alkohol.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Gnuggis) skrev 2015-04-03 11:04:05 följande:

Vi föds med ett kön och det är ju inte som att det inte sitter någon känsel däri förrän man kommer i puberteten! Jag var själv jätteförtjust i känslan man kunde få i snippan redan som fem, sexåring. Det verkar som föräldrar till flickor blir förskräckta om de upptäcker att barnet upptäckt och experimenterar med sitt kön.. Små pojkar går ju runt nakna och drar i snorren hursomhelst. Men det är ju bara roligt och charmigt! Hallå... Det är liksom ingen skillnad. Tycker ni ska slappna av. Det är individuellt från människa till människa vad man tycker om.

Precis så är det! Jag tror det är svårt att förstå om man själv ej har upplevt det. Jag tyckte själv det var jobbigt när min dotter började med detta och hon är dessutom mitt första barn så jag var inte speciellt erfaren. INGEN reagerar dock på att min son petar och kliar sig på snoppen i tid och otid, kanske för att tjejer tillslut förstår att det är en privatsak medan killar fortsätter krafsa sig på snasen ända ner i graven.
  • Anonym (Samma här)
    tobbe01 skrev 2015-04-03 10:48:07 följande:

Såna här trådar med beskrivningar av hur småbarn gör när de onanerar dyker upp då och då och de får mig alltid att må illa. 

Fast barn gör ju inte det på samma sätt som vuxna. Dom förstår inte vad sex är eller vad det innebär, för dem är det att utforska kroppen och en slags avslappning. Hur skulle du reagera om du själv hade ett barn som gjorde detta? Skulle du må illa då också?
  • Anonym (Samma här)
    tobbe01 skrev 2015-04-03 13:12:34 följande:

Jag mår illa för jag kan tänka mig att pedofiler sitter och "mumsar" framför datorn och saliven rinner medan de läser alla onaniskildringar om oskyldiga barn. Men det är vad jag känner, andra bjuder gärna på sina barn. Jag lämnar denna tråd.

Ja då förstår jag, ber om ursäkt att jag missförstod. Jag känner inte att jag "bjuder" på mitt barn, jag delar med mig av mina egna erfarenheter då jag vet att det kan kännas jobbigt för föräldrarna. Tycker ej heller jag berättat nått ingående om min dotter.
Svar på tråden Onanerande barn