Onanerande barn
Jag blir många gånger förvånad över hur vad jag antar är föräldrars svar här. Själv växte jag upp i en förort till en större stad på sjuttiotalet. Och på tal om vissas föräldrars oro idag så kan inte jag låta bli att såhär skriva ner om mina tidiga minnen. Allt sedan jag med ett leende på läpparna nu nog ändå vill påstå att många "barn" långt ifrån är så oskyldiga som många tycks vilja tro om de sina när det gäller detta med sex såhär. Jag är fullständigt övertygad om detta.
Jag själv gick väll i fjärde eller femte klass då jag och några killar hade i kontakt med några tjejer som gick i en grannskola i en klass under oss. Och de minnen jag har ifrån dem är långt ifrån så naiva som många föräldrar tycks vilja göra sina barn här. Nej tjejer som då inte var mer nio, tio år var som jag mins synnerligen "heta" om man nu såhär får använda sådana begrepp. Men det är förstås därför som jag mins det så väl fortfarande och vad de sedermera kom att göra.
Varför jag mins det såväl är förmodligen att det här var tjejerna som var de djärva, något som vi killar då naturligtvis blev mycket nyfikna på. Tyvärr slutade det inte bättre med att en eller två av mina kompisar då faktiskt blev ganska grymt förnedrad av tjejerna. Något de fick lida av länge. Där jag själv var nära att få vara med om samma sak några år senare av samma tjej gäng som då var ca tolv tretton år, medan jag själv då var ca fjorton.