frökenjag skrev 2015-04-03 21:56:19 följande:
Kommentarer som dessa är verkligen märkliga! Ni som fäller dom, lever ni i en bubbla? Läser inga nyheter? Har ni lyckats undgå att internet är en guldgruva för pedofiler där de kan gömma sig bakom sina skärmar? Jag vet mycket väl att problemen som Ts upplever med sin dotter existerar och jag tycker det är bra att det tas upp och diskuteras. MEN jag tycker att man ska vara noga med hur man uttrycker sig och vad man delar med sig av, det är absolut inte nödvändigt med detaljer! Det KAN finnas någon som läser tråden "i fel syfte" och därför tycker jag man bör tänka sig för!
Efter andra världskrigets slut gjordes mycket forskning rörande fascismen och auktoritärt tänkande. I en undersökning "The Authoritrian Man" av Theodor Adorno undersöktes olika personers psyke enligt deras röstningsbeteende. De resultat man kom fram till visade bland annat att personer med en överdriven fixering vid det sexuella, framförallt när de gällde sexuella brott som våldtäkt och pedofili var kraftigt överrepresenterade bland de människor som stödde de fascistiska partierna. Vilket parti röstar du och Tobbe på. Fundera på det en stund.