• Gaytjej

beg Canon EOS - vilken?

Jag har bestämt mig för att köpa en begagnad systemkamera, tanken har precis vaknat och jag vet inte vilka modeller jag ska börja kika efter.

Det ska vara en Canon då jag vill kunna använda de tre objektiv jag har till min nuvarande kamera. Antingen bara ett kamerahus, eller en kamera med ett objektiv. 

Jag vill ha en lättanvänd och tålig (ja, så tålig den nu kan bli) kamera som man kan 'växa med'.

Min budget är runt 6000 kronor.
    Förslag?

• Svar på tråden beg Canon EOS - vilken?
  • Gaytjej

Inte särskilt van men intresserad, har haft en Canon 10D i snart 10 år som jag vardagsfotograferat med. Gillar att experimentera med olika inställningar - men vill också kunna fota 'rakt av' som komplement till mobilen. Fotar ffa hästar, natur och barn.

• Gaytjej

Tack för ditt tips, ska kolla upp den!

Tar gärna emot tips för beg-prisgruppen något under också :)

• Gaytjej

Ett Tamron SP AF 28-75 mm.

Sedan har jag två äldre Canon-objektiv från en analog kamera varav det ena är ett teleobjektiv som tyvärr "klickar" ibland. Det bästa vore ju att hitta ett kamerahus + ett bra teleobjektiv.

Min gamla 10D-kamera har börjat få svårt att hitta fokus i bilderna, och jag har funderat på vad det kan bero på. Antagit att den börjar bli sliten/och eller behöver servas och sedan då även antagit att det inte är värt pengarna på en service.

• Gaytjej

Jag tror att jag har bestämt mig för att köpa en Canon 60D. Har sett sådana för allt mellan 3500 och 10 000 kr inkl div utrustning. Nu ska jag fundera på vad det eg är för övrig utrustning jag är sugen på...

Svar på tråden beg Canon EOS - vilken?