Anonym (Snygg och ensam...) skrev 2015-04-05 10:56:32 följande:
Tack Skönheten för ditt positiva inslag i mitt inlägg. Ibland bygger man upp en bild av att man är ensam i det man känner. Nu känner jag mig inte lika ensam längre.
Det är absolut en inre resa att gå igenom en separation/ skilsmässa oavsett vem som tagit initiativet och jag känner igen mig i så mycket du skriver. Den snälla frun som godtar och accepterar allt som händer i hemmet, men också i livet utanför hemmets väggar.
Våra sista år tillsammans var jag väldigt negativ och inser väl nu att det var mitt sätt att göra revolt mot hans machoattityd och mitt accepterande. Man kan ha förståelse men när förståelsen inte är besvarad och inte är lyhörd inför sin frus behov, då är ju något riktigt fel.
Nu kom jag ifrån ämnet lite grann :) Men jag ville med detta inlägg visa att vackra människor har liknande svårigheter som "fula människor". Man antas vara ouppnåelig på ett märkligt sätt, vilket gör att man hamnar i en bubbla av ensamhet för ingen vågar ta ett första steg att lära känna en. Så jag får väl ta mig ur bubblan när det är tid för det och ta tag i saken i egna händer :)
Tjej här,precis så känner jag!
Killar tycker jag ser bra ut,men de vill bara sätta på mig?
De vill inte lära känna mig,inte vänner heller?!?
Jag är världens trevligaste och mysigaste person,om folk bara vågar ta kontakt.
Man vill ju inte ses som nån slampa..
Ja,käner mig ensam! Men deras förlust!
Men jag har varit singel nu i 15månader...
Jag trivs i mitt eget sällskap,så mår inte dåligt,men undrar ändå...