• Anonym (Snygg och ensam...)

Vackra tjejer är ensamma?

Hej hörni,

Jag undrar hur ni ser på detta.

Jag är, enligt vad 99% av personer jag möter, som faktiskt kommenterar på mitt utseende, att jag är väldigt vacker. En sån som får både tjejer och killar att vända sig om och titta en extra gång.

Jag är inte en översittartyp, snarare tvärtom. Varmhjärtad och empatisk.

Hur kommer det sig att ingen någonsin kommer i närheten av att ens visa intresse för mig?

Börjar känna mig rätt ensam i mitt liv som nyskild :(

• Svar på tråden Vackra tjejer är ensamma?
  • Anonym (hej)

För att göra ett inlägg. Jag hade aldrig vågat gå fram till en väldigt vacker kvinna. Jag ser bra ut själv enligt vad jag fått höra, men självförtroende har aldrig varit min starka sida.

Mitt tips är att försöka hitta andra ställen än krogen att "ragga". Något ställe där du kan ge killar mer tid att se din personlighet och tvärtom. Kanske gå med i någon typ av förening eller liknande. Krogen måste vara det vidrigaste stället att hitta kärleken på över huvud taget.

Anonym (hej) skrev 2015-04-06 21:13:33 följande:

För att göra ett inlägg. Jag hade aldrig vågat gå fram till en väldigt vacker kvinna. Jag ser bra ut själv enligt vad jag fått höra, men självförtroende har aldrig varit min starka sida.

Mitt tips är att försöka hitta andra ställen än krogen att "ragga". Något ställe där du kan ge killar mer tid att se din personlighet och tvärtom. Kanske gå med i någon typ av förening eller liknande. Krogen måste vara det vidrigaste stället att hitta kärleken på över huvud taget.

Detta är exakt vad jag menar :) Killar nästan förväntar sig att man ska såga dom vid fotknölarna och kasta resterna till gamarna, när åtminstone jag, hade jag gett dig en ärlig chans, pratat och sett om det finns nåt som klickar.

Istället ser man och känner blickarna, på sin höjd ett leende men där tar det stopp. Och min självkänsla och självförtroende får sig en törn förstås. 

Jag raggar inte på krogen, jag går inte ens på krogen :) jag önskar bara att män hade vågat komma fram och prata, vänskap är väl inte helt fel om det inte klickar? Jag bits inte och är inte ute efter att hålla nån som min fånge :D 
  • Anonym (känslig man)
    Som nyskild man har jag på sista tiden råkat ut för att tre väldigt vackra kvinnor (alla äkta blondiner) som försökt ta kontakt med mig, men jag blir väldigt osäker tillsammans med dem. Förstår helt enkelt inte deras inviter, de måste ju driva med mig, varför skulle en så vacker kvinna ens vilja titta åt mitt håll
    Senast var bara några dagar sedan då jag tillbringade två kvällar i rad med en extremt vacker och trevlig blondin. Andra kvällen innan vi skildes så krama hon mig viskde ett ömt "god natt" i mitt öra. Och mesig som jag är så sa jag bara "god natt" tillbaka och gick därifrån, och har inte vågat kontakta henne sedan dess. Det skulle aldrig en macho-man göra, så om ni vackra kvinnor hittar någon icke-macho-man ni klickar med, försök förstå att han bara blir osäker i er närhet. Det blir bättre när han lärt känna er lite bättre, så ge inte upp.
  • Anonym (kvjo)
    Anonym (Snygg och ensam...) skrev 2015-04-05 10:56:32 följande:

Tack Skönheten för ditt positiva inslag i mitt inlägg. Ibland bygger man upp en bild av att man är ensam i det man känner. Nu känner jag mig inte lika ensam längre.

Det är absolut en inre resa att gå igenom en separation/ skilsmässa oavsett vem som tagit initiativet och jag känner igen mig i så mycket du skriver. Den snälla frun som godtar och accepterar allt som händer i hemmet, men också i livet utanför hemmets väggar.

Våra sista år tillsammans var jag väldigt negativ och inser väl nu att det var mitt sätt att göra revolt mot hans machoattityd och mitt accepterande. Man kan ha förståelse men när förståelsen inte är besvarad och inte är lyhörd inför sin frus behov, då är ju något riktigt fel.

Nu kom jag ifrån ämnet lite grann :) Men jag ville med detta inlägg visa att vackra människor har liknande svårigheter som "fula människor". Man antas vara ouppnåelig på ett märkligt sätt, vilket gör att man hamnar i en bubbla av ensamhet för ingen vågar ta ett första steg att lära känna en. Så jag får väl ta mig ur bubblan när det är tid för det och ta tag i saken i egna händer :)

Tjej här,precis så känner jag!
    Killar tycker jag ser bra ut,men de vill bara sätta på mig?
    De vill inte lära känna mig,inte vänner heller?!?
    Jag är världens trevligaste och mysigaste person,om folk bara vågar ta kontakt.
    Man vill ju inte ses som nån slampa..
    Ja,käner mig ensam! Men deras förlust!
    Men jag har varit singel nu i 15månader...
    Jag trivs i mitt eget sällskap,så mår inte dåligt,men undrar ändå...
  • tankfull

Isabella Rosselini sa en gång: "Det finns ingenting som åldras så illa som en vacker kvinnas ego". Om detta är sant eller inte får var och en bedöma.

Jag har också alltid fått höra att jag är snygg men inte haft ett självförtroende som matchar utseendet. Nu har jag ett mycket bättre självförtroende (är 42år) men är kanske inte lika snygg längre. Eller kanske, jag är inte lika snygg som när jag var 30 år! Dock har jag tvekat inför att lägga ut en bild på en dejtingsajt och funderar på om foto är bra eller dåligt vad det gäller att lära känna män. Min erfarenhet är att män kan ljuga rätt friskt i beskrivningen av sig själva om de helt enkelt vill ha sex. Å andra sidan skulle jag själv bli misstänksam mot någon som inte lade ut ett foto på sig och kanske inte ge den personen en chans alls att visa vem han är, så om jag gör på det sättet kanske jag missar chansen att få svar av nån trevlig man! Jag vill gärna träffa nån jag är attraherad av, men jag skulle ju aldrig ljuga om mig själv för att få honom i säng!

Jag tror att vackra människor har både fördelar och nackdelar av att vara vackra, precis som mindre vackra personer har för-och nackdelar med sitt utseende.
    En vacker kvinna skapar en förväntan på sitt utseende som kan vara jobbig att leva upp till, svår att plötsligt mista med åldern och knepig att överbrygga då det finns förutfattade meningar om att hon är snorkig.
    Jag tycker att det är skönt att bli äldre och fulare! Jag kan ärligt säga att jag inte bryr mig om någon annans bedömning av mitt utseende längre: livet är ingen modevisning!

Anonym (känslig man) skrev 2015-04-07 21:58:18 följande:
    Som nyskild man har jag på sista tiden råkat ut för att tre väldigt vackra kvinnor (alla äkta blondiner) som försökt ta kontakt med mig, men jag blir väldigt osäker tillsammans med dem. Förstår helt enkelt inte deras inviter, de måste ju driva med mig, varför skulle en så vacker kvinna ens vilja titta åt mitt håll
    Senast var bara några dagar sedan då jag tillbringade två kvällar i rad med en extremt vacker och trevlig blondin. Andra kvällen innan vi skildes så krama hon mig viskde ett ömt "god natt" i mitt öra. Och mesig som jag är så sa jag bara "god natt" tillbaka och gick därifrån, och har inte vågat kontakta henne sedan dess. Det skulle aldrig en macho-man göra, så om ni vackra kvinnor hittar någon icke-macho-man ni klickar med, försök förstå att han bara blir osäker i er närhet. Det blir bättre när han lärt känna er lite bättre, så ge inte upp.
    Tack Känslig man för att du skrev ditt inlägg. Om jag utgår från mig själv, så har jag absolut förståelse för "mindre macho-män" och att det kan finnas en viss osäkerhet. Osäkerhet bär nog dom flesta av oss på. Men när jag läser din text, så kan jag inte låta bli att undra hur du missar en invit och kontaktsökandet, speciellt när ni tillbringat tid tillsammans? En undran bara. Varför har du inte vågat kontakta kvinnan i fråga?
    Anonym (kvjo) skrev 2015-04-07 22:08:23 följande:
    Tjej här,precis så känner jag!
    Killar tycker jag ser bra ut,men de vill bara sätta på mig?
    De vill inte lära känna mig,inte vänner heller?!?
    Jag är världens trevligaste och mysigaste person,om folk bara vågar ta kontakt.
    Man vill ju inte ses som nån slampa..
    Ja,käner mig ensam! Men deras förlust!
    Men jag har varit singel nu i 15månader...
    Jag trivs i mitt eget sällskap,så mår inte dåligt,men undrar ändå...
    Ja du kvjo...jag kan hålla med om att det tyvärr finns många män som vill ha enbart sex. Men det finns minst lika många kvinnor som vill exakt samma sak. 

Jag har i veckan faktiskt gjort försök till kontaktsökande, men jag fattar inte vad jag gör för fel. Man kanske behöver bokstavera till vissa män att man faktiskt är intresserad? 

Jag trivs också väldigt bra i mitt eget sällskap..men jag saknar någon att dela min vardag med... :( 
    tankfull skrev 2015-04-07 22:42:15 följande:

Isabella Rosselini sa en gång: "Det finns ingenting som åldras så illa som en vacker kvinnas ego". Om detta är sant eller inte får var och en bedöma.

Jag har också alltid fått höra att jag är snygg men inte haft ett självförtroende som matchar utseendet. Nu har jag ett mycket bättre självförtroende (är 42år) men är kanske inte lika snygg längre. Eller kanske, jag är inte lika snygg som när jag var 30 år! Dock har jag tvekat inför att lägga ut en bild på en dejtingsajt och funderar på om foto är bra eller dåligt vad det gäller att lära känna män. Min erfarenhet är att män kan ljuga rätt friskt i beskrivningen av sig själva om de helt enkelt vill ha sex. Å andra sidan skulle jag själv bli misstänksam mot någon som inte lade ut ett foto på sig och kanske inte ge den personen en chans alls att visa vem han är, så om jag gör på det sättet kanske jag missar chansen att få svar av nån trevlig man! Jag vill gärna träffa nån jag är attraherad av, men jag skulle ju aldrig ljuga om mig själv för att få honom i säng!

Jag tror att vackra människor har både fördelar och nackdelar av att vara vackra, precis som mindre vackra personer har för-och nackdelar med sitt utseende.
    En vacker kvinna skapar en förväntan på sitt utseende som kan vara jobbig att leva upp till, svår att plötsligt mista med åldern och knepig att överbrygga då det finns förutfattade meningar om att hon är snorkig.
    Jag tycker att det är skönt att bli äldre och fulare! Jag kan ärligt säga att jag inte bryr mig om någon annans bedömning av mitt utseende längre: livet är ingen modevisning!

Hej Tankfull! Ja, alltså utseendet är ju inte evigt. Man åldras och kan/ ska inte förlita sig på sitt yttre enbart. Det är nog dom flesta överens om. 

Det där med snorkig vet jag faktiskt inte om det stämmer. Jag gör faktiskt allt jag kan för att inte uppfattas som en dryg jävel, då jag vet att människor har en tendens till att ha förutfattade meningar. Jag ler ofta, är positiv och social, så jag tror inte att någon uppfattar mig som snorkig och dryg, snarare väldigt jordnära och verklighetsförankrad.

Men vad hjälper det..kram...
  • Anonym (nej, inte för snygg)

Men det kan ju inte bara handla om att du är "för snygg"? Alla snygga kvinnor jag känner har män om de vill ha det. Även alla snygga modeller och skådespelerskor. Det måste vara nåt annat, kan det vara att du har för höga krav?

Anonym (nej, inte för snygg) skrev 2015-04-22 12:51:11 följande:

Men det kan ju inte bara handla om att du är "för snygg"? Alla snygga kvinnor jag känner har män om de vill ha det. Även alla snygga modeller och skådespelerskor. Det måste vara nåt annat, kan det vara att du har för höga krav?

Jo det förstås. Om du tycker att vara med en man som visar mig kärlek, respekt och omtanke och åt det motsatta hållet, är att ställa för höga krav så är det förmodligen så att jag har för höga krav.

Jag kommer inte till punkten där jag har en man för att alla snygga kvinnor har det, jag kommer bara till punkten där jag ser, märker av intresse, får ett leende ger ett leende, på sin höjd pratar lite, men det går liksom aldrig vidare därifrån.
Svar på tråden Vackra tjejer är ensamma?