Styvmamman "snor" en vecka varannan gång som det är dags för pappavecka!
Jag och exet har varannan vecka. Exet har nu fått ett jobb som innebär att han kommer att vara borta varannan vecka som är hans.
Jag frågade då om vi skulle byta om veckorna på nått sätt, men det ville han inte. Han ville fortsätta ha ojämna veckor.
Så nu är det så att jag har dottern en vecka, sedan är det pappa vecka, sedan min vecka igen, sedan styvmammavecka - då pappan är på jobb HELA den veckan.
Är det verkligen riktigt!?
Pappan menar på att jag inte ska få ha mer umgänge än honom och att hans tjej gärna ställer upp. Dottern är sju år och kan tala för sig och frågar själv varför hon ska vara där när pappa inte är där.
Jag föreslog att styvmamman, om hon nu så gärna ville, kunde ta någon dag ur pappaveckan, den veckan pappan inte är hemma, och göra något kul med dottern - men att jag har henne resterande tid på den pappaveckan (alltså när pappan INTE är hemma på hela veckan). Men det ville varken pappan eller hans tjej.
Jag har varit i kontakt med en jurist som hastigast (jag ringde ett rådgivningsnummer) och han menade på att ingen förutom föräldrarna har någon umgängesrätt.
Kan tillägga att styvmamman funnits i dotterns liv i 1,5 år och de har en fin kontakt. Det var även därför jag föreslog att hon kunde ta typ en dag mitt i veckan samt en på helgen, så att de kunde bonda ännu mer. Men det gick de alltså inte med på.
Rörigt inlägg. Vill bara ha synpunkter. Tack.