• tuntemattomana

Ska det ta 20-30 min att fixa ersättning?

Tänkte försöka delamma och har köpt nan pulver som man ska blanda med vatten.
    Men ska det vara så fruktansvärt omständigt?
    Ska man verkligen behöva koka vatten 5 min för att sedan låta det svalna innan man får blanda det i flaskan med pulvret,.?
    Bebisen hinner ju bli galen innan man är färdig..
    Finns ju även små färdiga på tetra men de är ju mycket dyrare i jämförelse..
    Hur gör ni?
    Kan man köpa vatten på flaska och micra för det borde ju vara "rent"?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-07 19:09
    Tack för allas tips.
    Lämnar nu tråden :)

• Svar på tråden Ska det ta 20-30 min att fixa ersättning?
  • Chinston

Glömde säga att jag även gör ett flaska på kvällen som jag sen har hela natten om han vaknar och är hungrig.
    Han har aldrig klagat och han har aldrig haft några problem av det (som vi har märkt eller vet).

• nozpa
    Chinston skrev 2015-04-07 18:45:48 följande:

Glömde säga att jag även gör ett flaska på kvällen som jag sen har hela natten om han vaknar och är hungrig.
    Han har aldrig klagat och han har aldrig haft några problem av det (som vi har märkt eller vet).

Menar du att du ger honom vid fler än 1 tillfälle ur samma flaska? Och hur förvaras denna flaska under natten?
  • Fjärrkontrollen

Vatten från kranen, i med pulver och 20 sekunder i micron. Kan inte bli enklare.

Till natten förbereder vi flaskor och har i kylen.

• Myysan

Om bebisen är under 6 månader måste du koka vattnet. Koka d häll på det på en termos. D gjorde jag funkade hur bra som helst. Kokade på kvällen så höll det hela natten och fram till morgonen.

• Förtryckt
    Myysan skrev 2015-04-07 19:54:11 följande:

Om bebisen är under 6 månader måste du koka vattnet. Koka d häll på det på en termos. D gjorde jag funkade hur bra som helst. Kokade på kvällen så höll det hela natten och fram till morgonen.

Bra! Precis. Och det är inte direkt svårt.
    ---
  • Fjärrkontrollen

Ska? Enligt vem?
  • whitestar

Vi värmde färdigblandad i micron har ja för mig, var så längesen nu:) inte stod vi då mitt i natten o kokade vatten för att låta det svalna av sen!

• Sweet Sofia

Det är rekommendationer och inget annat. Ingen blir anmäld om man inte gör det.
  • Anonym (Kranen)

och vem avgör vad som är kallt/varmt då?

Det finns liksom olika nivåer på allting. Om man ska koka ska man då ta ISkallt vatten eller funkar det med halvkallt-varmt?

• MallaL
    Anonym (Kranen) skrev 2015-04-07 20:41:27 följande:

och vem avgör vad som är kallt/varmt då?

Det finns liksom olika nivåer på allting. Om man ska koka ska man då ta ISkallt vatten eller funkar det med halvkallt-varmt?

Så fort det inte är helt kallt är det ju varmvatten i, hur svårt kan det vara? Och varmvatten ska man aldrig använda till mat eller dryck, varken till barn eller vuxna eftersom det kan innehålla tungmetaller och bakterier.
Svar på tråden Ska det ta 20-30 min att fixa ersättning?