Inlägg från: Inte jag |Visa alla inlägg
  • Inte jag

Obehagligt sms från lärare

Anonym (fel?) skrev 2015-04-06 12:20:52 följande:

I morgon är väl idag, Annandag påsk och resten av vecka är väl påsklov? Han måste vara väldigt dagvill eller skickat fel.

Påsklovet var före påsk detta år och det var så för alla så i morgon börjar skolan igen
  • Inte jag
    Anonym (fel?) skrev 2015-04-06 12:20:52 följande:

I morgon är väl idag, Annandag påsk och resten av vecka är väl påsklov? Han måste vara väldigt dagvill eller skickat fel.

Skrev fel såg jag. I Småland var påsklovets öre men i Sthlm och Gbg är det denna veckan. Men ts kan ju ändå börja skolan i morgon ändå. :)
  • Inte jag
    Regndamen skrev 2015-04-06 12:47:53 följande:

Ja, men personen fick meddelandet igår, och idag är det inte skola.

Det vet väl alla att det inte är skola idag men det var ett felskick
  • Inte jag
    tobbe01 skrev 2015-04-06 17:22:43 följande:

Felskick? Hur vet du det? Du vet väl inte hur överhettad läraren är och hur mkt han längtar att få se TS i hennes läckra tights? Han kanske står utanför huset bakom en tall och spejar IDAG?...glödande av passion i den kyliga vårvinden.

Eftersom hon själv utgick från att det var ett felskick. Annars hade jag aldrig skrivit så. :)

Läser du på högskola då ts eftersom du inte haft påsklov? :)
  • Inte jag
    Anonym (nu) skrev 2015-04-06 12:54:53 följande:

Bor i Småland och i min stad är påsklovet denna veckan.

Jag var nog för snabb utan a kolla. Alla kommuner omkring här där ja bor plus ett par kommuner runt där min bror bor har haft påsklov redan och då bor vi i 2 olika län. Trodde det bara var sportlovet som var olika veckor och påsklov och novemberlov var samma vecka i hela Sverige. :)
  • Inte jag
    Förtryckt skrev 2015-04-07 10:34:37 följande:

What the fuck? Alla har påsklov, t o m komvux elever har från skärtorsdagen till måndag annandag påsk.

Iaf, det är absolut inte konstigt att eleverna har lärares mobilnr och vice versa. Skolorna ger inte direkt ut arbetsmobiler till dom.

Och du, det var felskick, det kan du ju garantera att det var. Karlen vill väl inte bli av med jobbet!

påsk har väl alla lediga förutom de som jobbar inom vården, i butiker eller vissa förskollärare.
  • Inte jag
    Förtryckt skrev 2015-04-07 19:34:55 följande:
    Det är ju dag före röd dag. Då slutar t o m halva Sverige tolv eller ett.
    Skumt tycker jag som känner lärare som alltid är lediga då... jaja.
    Lärare och elever kan faktiskt ha lektioner till 15.30 även på skärtorsdagen om du inte visste det
Svar på tråden Obehagligt sms från lärare