• Anonym (ugh)

Obehagligt sms från lärare

Jag fick ett ganska obehagligt sms av min (manliga) lärare alldeles nyss. Jag utgår ifrån att han skickade fel men jag vet fortfarande inte om jag borde svara eller inte och vad jag i så fall ska skriva.
    Smset lyder ungefär "Jag ser fram emot att se dig i tights imorgon..." 
    Ugh, jag ryser. Eller överreagerar jag?

• Svar på tråden Obehagligt sms från lärare
  • Förtryckt
    Anonym (Toalettbesökaren) skrev 2015-04-07 11:48:56 följande:

Jag råkade skicka ett sms åt fel person, en ordentlig dam som förstod att jag skickat åt fel person. Jag skrev - jag kommer snart, måste bara pissa först. Åt min man var det menat.

Varför skulle du skriva just detta? Varför skulle din man vara intresserad av det? Fattar inte. Är du en sån som säger "nu ska jag gå och bajsa" i större sällskap också??
    Magdalena Ribbing
  • Anonym (Go with it!)

Givetvis finns det mer till historien än att läraren bara skickade meddelandet.

Antagligen har det flirtats litegrann innan (eller i varje fall så tror läraren det). Jag säger inte att det är rätt, eller att (gymnasie?)eleven har någon skuld i det, utan det finns något mer till historien än bara en önskan om tights helt ur det blå.

• Anonym (Grinch)

Felskick my ass haha

Han vill ligga!

• Anonym (fel?)
    Anonym (Go with it!) skrev 2015-04-07 12:02:26 följande:
    Givetvis finns det mer till historien än att läraren bara skickade meddelandet.

Antagligen har det flirtats litegrann innan (eller i varje fall så tror läraren det). Jag säger inte att det är rätt, eller att (gymnasie?)eleven har någon skuld i det, utan det finns något mer till historien än bara en önskan om tights helt ur det blå.
    Misstänker det också. Med tanke på att ts skrev i tidigare inlägg någonting om att det skulle vara pinsamt för båda när dom skulle mötas i skolan genom att dom skulle skämmas för att läraren hade skickat sms.
  • Inte jag
    Förtryckt skrev 2015-04-07 10:34:37 följande:

What the fuck? Alla har påsklov, t o m komvux elever har från skärtorsdagen till måndag annandag påsk.

Iaf, det är absolut inte konstigt att eleverna har lärares mobilnr och vice versa. Skolorna ger inte direkt ut arbetsmobiler till dom.

Och du, det var felskick, det kan du ju garantera att det var. Karlen vill väl inte bli av med jobbet!

påsk har väl alla lediga förutom de som jobbar inom vården, i butiker eller vissa förskollärare.
  • Fool

Kan vara ett feluskick men frågan är varför han då har ditt nummer i sin telefon?

Jag tror inte att ignorera är någon bra lösning på något slags problem, jag tror att det är bättre att ta ta i saker i ett tidigt skede innan det blir ett större problem, om det INTE är ett felutskick så har din lärare antagligen fått för sig att du är intresserad av sex med honom och då kanske han fortsätter stöta på dig, om du inte är det så är det kanske bra om han får reda på det samt att han oxå får sig en lite tankeställare om det verkligen är lämpligt för en lärare at stöta på sina elever? Vad säger skolan om det tex?

Om jag vore du så skulle jag börja med att svara något i still med... "jag hoppas detta var ett felutskick från din sida?"

• Anonym (Toalettbesökaren)

Han hatar att vänta ens en minut och jag var sen och därför skrev jag det. Jag basunerar inte ut mina behov åt höger och vänster.

• Anonym (suck...)

Ännu en tråd där feminister ska skuldblägga män för deras sexualitet.

Det är väl bara att skriva "ursäkta?!??" i ett sms tillbaka och sedan låta honom skämmas lite för att han skickade till fel person?

Bara för att han är en "gubbe" har han väl rätt till ett privatliv och tända på tights om han nu vill det? Det innebär ju inte att han dreglar över alla elever på skolan som har det...

Åh denna manshatande feministhysteri...

• tankfull
    Anonym (suck...) skrev 2015-04-07 14:49:02 följande:

Ännu en tråd där feminister ska skuldblägga män för deras sexualitet.

Det är väl bara att skriva "ursäkta?!??" i ett sms tillbaka och sedan låta honom skämmas lite för att han skickade till fel person?

Bara för att han är en "gubbe" har han väl rätt till ett privatliv och tända på tights om han nu vill det? Det innebär ju inte att han dreglar över alla elever på skolan som har det...

Åh denna manshatande feministhysteri...

Snacka om att lägga in sin alldeles egna tolkning av problemet! Läs igenom tråden istället, du har inga belägg för ditt "kvinnohatande antifeministhysteriska" uttalande!
  • Anonym (S)
    Förtryckt skrev 2015-04-07 10:34:37 följande:
    What the fuck? Alla har påsklov, t o m komvux elever har från skärtorsdagen till måndag annandag påsk.

Iaf, det är absolut inte konstigt att eleverna har lärares mobilnr och vice versa. Skolorna ger inte direkt ut arbetsmobiler till dom.

Och du, det var felskick, det kan du ju garantera att det var. Karlen vill väl inte bli av med jobbet!
    Kan ju vara att TS menar att hon inte har "lov" i så som de ser ut på grund/gymnasieskola. Gissar att TS läser högskola/universitet eller liknande, då är man ju för det mesta enbart ledig röda dagar och helger.

Och håller med, inte alls knas att eleverna och lärarna har varandras telefonnummer. I synnerhet på högskola/uni har vi nästan alltid bytt nummer med varandra, både lärare och studenter.
Svar på tråden Obehagligt sms från lärare