• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Linda8110
    Längta skrev 2015-06-15 18:07:37 följande:
    Åh va roligt. Håller tummarna för dig på vul :):)
    Tack desamma! Känns som en evighet dit!!! Tiden har aldrig gått såhär sakta...
  • Nicka

[quote=75423774][quote-nick]EricaSE83 skrev 2015-06-15 13:42:13 följande:[/quote-nick]Är det nån mer än jag som blir jäkligt känslig mentalt av dom här Lutinustabletterna?

Det måste vara dem, för jag känner liksom inte riktigt igen mitt humör. Känner mig väldigt gråtmild och som att jag liksom inte har någon "hud" riktigt, utan blir ledsen för minsta lilla. Typ som PMS fast inte så arg utan mer ledsen, som att alla är emot mig. Igår såg jag krigsbilder på TV och satt och STORGRÄT så att jag hulkade och idag på jobbet när en kollega skojade om att jag gjort nåt fel (vi har en skojig jargong i vanliga fall och det var verkligen bara på skoj) så kände jag för att gå in på toa och grina.

Det kan inte vara gravsymtom för jag är bara på RD 5 med 2-dagars...

Om nån haft samma - lägger det sig eller får man räkna med att vara sånhär tills det är dags för TD?[/

Fick tillbaka en 5 dagars blastocyst igår och ända fram tills nu har jag känt mej så fruktansvärt taggad, känt mej glad o uppåt, men nu känner jag mej låg o nere :(

Ganska jobbigt! Borde ju såklart vara hur glad som helst med en liten prick i magen..skickar en styrkekram till dej!

• Linda8110
    EricaSE83 skrev 2015-06-15 13:42:13 följande:

Är det nån mer än jag som blir jäkligt känslig mentalt av dom här Lutinustabletterna?

Det måste vara dem, för jag känner liksom inte riktigt igen mitt humör. Känner mig väldigt gråtmild och som att jag liksom inte har någon "hud" riktigt, utan blir ledsen för minsta lilla. Typ som PMS fast inte så arg utan mer ledsen, som att alla är emot mig. Igår såg jag krigsbilder på TV och satt och STORGRÄT så att jag hulkade och idag på jobbet när en kollega skojade om att jag gjort nåt fel (vi har en skojig jargong i vanliga fall och det var verkligen bara på skoj) så kände jag för att gå in på toa och grina.

Det kan inte vara gravsymtom för jag är bara på RD 5 med 2-dagars...

Om nån haft samma - lägger det sig eller får man räkna med att vara sånhär tills det är dags för TD?

Lutinus är ju progesteron så det är absolut inte konstigt att du känner så. Kämpa på!
  • EricaSE83

Tack för alla svar. Skönt att höra att det är normalt i alla fall. Tänkte i min enfald att det skulle bli skönt att slippa hormonerna när stimuleringen var klar men det här var ju lika påverkande det.

Låg och känslig, trött, spänd livmoder, hård i magen, svullen. Och så det eviga Lutinuskladdet på det... Man känner sig verkligen på topp!!! :P

• Gweny
    EricaSE83 skrev 2015-06-16 10:44:38 följande:

Tack för alla svar. Skönt att höra att det är normalt i alla fall. Tänkte i min enfald att det skulle bli skönt att slippa hormonerna när stimuleringen var klar men det här var ju lika påverkande det.

Låg och känslig, trött, spänd livmoder, hård i magen, svullen. Och så det eviga Lutinuskladdet på det... Man känner sig verkligen på topp!!! :P

Kan inget annat än att hålla med! hela kroppen känns upp och ner. Hatar lutinuskladdet med!
  • EricaSE83

Fick hem papper nu som meddelar att inga embryon gått att frysa.

Tacksam att vi fick tillbaka ett fint, men blev ändå lite ledsen. Blir ännu mer nervös över om det ska funka eller inte nu. Om det inte gör det är det dubbelt jobbigt, att behöva köra igång nya behandlingar efter sommaren är inget jag går och hoppas på...Rynkar på näsan

Snälla snälla snälla låt det få funka nu!!!!

• Blomster84
    EricaSE83 skrev 2015-06-16 20:31:03 följande:

Fick hem papper nu som meddelar att inga embryon gått att frysa.

Tacksam att vi fick tillbaka ett fint, men blev ändå lite ledsen. Blir ännu mer nervös över om det ska funka eller inte nu. Om det inte gör det är det dubbelt jobbigt, att behöva köra igång nya behandlingar efter sommaren är inget jag går och hoppas på...

Snälla snälla snälla låt det få funka nu!!!!

Det kommer gå bra vännen. Tråkigt att ni inte fick några till frysen men vi hoppas ju att det var guldägget du ruvar på nu. :) vilken dagar du på?
  • EricaSE83
    Blomster84 skrev 2015-06-16 20:55:28 följande:
    Det kommer gå bra vännen. Tråkigt att ni inte fick några till frysen men vi hoppas ju att det var guldägget du ruvar på nu. :) vilken dagar du på?
    Jag hoppas så himla mycket samtidigt som jag mer och mer liksom inte "vill" hoppas för jag vet hur ledsen jag kommer bli om det inte funkar. Så försöker förbereda mig på dåliga besked men det gör ju ingen nytta egentligen.

Jag är på RD6 idag, med vårt tvådagarsembryo. Så vi är helt i fas va, om du är på dag 3 med femdagars? Hur känner du dig?
  • Blomster84
    EricaSE83 skrev 2015-06-16 21:05:50 följande:

Jag hoppas så himla mycket samtidigt som jag mer och mer liksom inte "vill" hoppas för jag vet hur ledsen jag kommer bli om det inte funkar. Så försöker förbereda mig på dåliga besked men det gör ju ingen nytta egentligen.

Jag är på RD6 idag, med vårt tvådagarsembryo. Så vi är helt i fas va, om du är på dag 3 med femdagars? Hur känner du dig?

Just det! Jo rd 3 här med blastis. Lite molvärk men annars inget. Tar ju inga hormoner så vi får väl se om det håller i sig :)
  • EricaSE83
    Blomster84 skrev 2015-06-16 21:12:52 följande:
    Just det! Jo rd 3 här med blastis. Lite molvärk men annars inget. Tar ju inga hormoner så vi får väl se om det håller i sig :)
    Hoppas molvärken beror på att den gottar in sig därinne :)

Jag har också rätt mkt molvärk och rejäla knip ibland, men det är ju massa progesteron i omlopp för min del så omöjligt att säga om det är ett tecken eller ej.

Vad himla skönt att du kunde göra FET i naturlig cykel. Skönt att du får må bra, efter omständigheterna. Hoppas verkligen att det är din tur nu!!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj