• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • PD1984
    Längta skrev 2015-05-06 15:19:35 följande:

Ja har sprayat länge ja me. Trodde aldrig mensen skulle komma men hade fruktansvärd mensvärk mest hela tiden. Men till slut kom den. Så din kommer nog vilken dag som helst.

Ska till och börja med menopur ikväll men fortsätta med sprayen fast bara spraya i ena näsborren nu mär ja börjar med sprutan. Håller tummarna för dig/ er :)

Ja, jag hoppas verkligen den kommer nu! Har ingen lust att skjuta upp det hela i några veckor.

Jaså både spray o sprutor, varför då om man får fråga?
  • faith88

Hej allihopa!

Hade äggplock idag.. har kört på det långa protokollet denna gången och man är rädd att jag har blivit överstimulerad.. hur många ägg har ni fått ut och efter hur många försök fick ni ert första +?

• Mysan10
    PD1984 skrev 2015-05-06 15:00:38 följande:

Börjar bli väldigt nervös.. min mens lyser med sin frånvaro o på fredag har jag sprayat I 2 veckor. Har världens mensvärk o har haft det i ca en Veck men inget händer. :(

Såhär blev det för mig: Började spraya 20/4 och hade inbokat samtal med kliniken 5/5 dvs när jag sprayat i 15 dagar. Jag hade inte fått nån blödning men hoppades att den skulle hinna komma innan dom ringde. Hon som ringde upp var lite sur att jag inte hört av mig men bokade in ett ultraljud till dagen efter för att se så det inte bildats nån cysta. Så igår var jag på vul men det såg bra ut förutom att jag måste blöda innan jag får börja med sprutor. Så fick en spruta som ska göra att det kommer en blödning och så ska jag skicka ett blodprov nästa vecka och om det går bra får jag börja med sprutorna efter det. Så allt blir en vecka försenat.

Men har läst om dom som fått mensen på spraydag 16 du kanske hinner få den utan att det blir föreningar. Jag tycker nog ändå du ska ringa din klinik imorgon om inte mensen kommit så att du kan få råd av dom vad dom tycker.
  • Grodisgroda

Så trist att höra om er för blödning uteblir!! Är det vanligt?

Jag hade tur och fick mensen på spraydag 8....Är på spraydag 12 nu. Sprutsrart antagligen den 20.... Tiden sniglar sig fram....

• minna456

Hmm, jag tog äggmognadssprutan Pregnyl igårkväll och idag känner jag mig riktigt uppsvälld och magen ömmar. Är det vanligt?

• Liil
    minna456 skrev 2015-05-07 10:02:38 följande:

Hmm, jag tog äggmognadssprutan Pregnyl igårkväll och idag känner jag mig riktigt uppsvälld och magen ömmar. Är det vanligt?

Jag har känt mig så alla gånger av pregnylen. Är fortfarande idag öm där jag stack in den, och det är tre dagar sedan. 
    Svullen och totalt uppblåst har jag också varit, dels under behandlingarna och kanske lite till efter pregnylen. 
    Hade äggplock igår och har redan tappat 1,5 kg. Har gått upp alla gånger men direkt efter tappat direkt. Tror att kroppen samlar på sig vätska som den inte gör annars. 
  • Mysan10
    Grodisgroda skrev 2015-05-07 09:31:35 följande:

Så trist att höra om er för blödning uteblir!! Är det vanligt?

Jag hade tur och fick mensen på spraydag 8....Är på spraydag 12 nu. Sprutsrart antagligen den 20.... Tiden sniglar sig fram....

Jag vet inte, kanske är så att jag inte hade ägglossning den här månaden så hormonerna är i fel nivåer. Är orolig för att det inte blir nån blödning nu trots sprutan, eller om jag inte är nedreglerad, då skjus allt fram ännu mer :(
  • Längta
    PD1984 skrev 2015-05-06 22:49:09 följande:

Ja, jag hoppas verkligen den kommer nu! Har ingen lust att skjuta upp det hela i några veckor.

Jaså både spray o sprutor, varför då om man får fråga?

Du om ja de visste. :)

Förata försöket vart ja gravid med långa protokollet. Alltså med spray först för att nedreglera. Men då svarade ja för starkt på sprutorna så fick jätte mkt äggblåsor och ägg. De andra gångerna har ja kört bara sprutor pch inte fått så bra ägkvaitet.

Nu ville hon att vi körde långa med spray fast med menopursprutan som ska ge lite färre ägg men mkt bättre kvalitet. Så vi hoppas att de funkar :)
  • Pommac1

Tog blodprov i morse och kliniken ringde idag och jag ska börja med sprutorna ikväll. Så skönt. Hoppas jag slipper huvudvärken nu. :) har äggplock troligen i början av v21.

• Längta
    Pommac1 skrev 2015-05-07 19:45:45 följande:

Tog blodprov i morse och kliniken ringde idag och jag ska börja med sprutorna ikväll. Så skönt. Hoppas jag slipper huvudvärken nu. :) har äggplock troligen i början av v21.

Vad roligt vi ligger ganska lika. Bärjade med sprutan igår. Också plock början på v 21 :)
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj