FET/IVF 2015 Maj
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Hej och tack för ditt svar!
Jag tänker nog göra precis så och ska iväg idag för att hämta ut Gonal-F och det andra och sedan hålla tummarna stenhårt för att mensen kommer igång den 6e, som för övrigt är min födelsedag. Inte alltid man önskar mens till sin födelsedag haha.
Hoppas att du får göra ÄP vecka 21!
Hej!
Idag var vi äntligen på vårt första besök på Akademiska i Uppsala. Åtta fina äggblåsor i höger äggstock och mycket bra slemhinna. Den vänstra gömde sig bakom en tarm så den kunde läkaren inte se, men hon sa att det såg bra ut och överensstämde INTE med mitt AMH-värde, som låg på 0,7 för fem månader sedan. Hon menade att jag snarare har 2 i värde att döma av antalet blåsor.
Jag fick Gonal-F 200 enheter som jag ska ta "2a eller 3e mensdag". Får man själv välja om man vill ta 2a eller 3e?
Nu till ett litet problem. Jag vet inte om vi kan köra igång i maj eftersom det KAN hända att jag måste på UL just då vi är på weekendresa till Berlin. Haha oh the irony! Om jag har tur får jag mensen den 6 maj eller tidigare. 7e eller senare är det kört eftersom enligt mina beräkningar ska jag då komma på koll den 14-15 maj (7-8 sprutdag) och då är vi som sagt i Berlin. Hur strikt är det att man just kommer dit 7-8 sprutdag?
Jag kanske för min egen skull borde rikta in mig på att vi kör igång i juni istället (BM 1 juni) men då kanske man inte hinner med innan de stänger för sommaren. Snark...
Jaha då var det snart dags för FET för våran del.
Allt känns så rörigt just nu tycker jag! Skulle börja testa med äl-test i måndags (dag 11) och till min förvåning gav det utslag redan då. Och så har det nu gjort sedan dess, dvs 4 dagar på rad. Var på ul idag för att se hur det såg ut och dom gissade (hur ska dom kunna veta exakt?) att äl skett, kanske i tisdags.
Men allt känns ju som rena gissningsleken? Hur ska man veta att ägglossning faktiskt skett och när det är rätt tid för insättning?
Försöker låta bli att tänka på det och hoppas dom vet vad dom pysslar med =\
Kingston, jag har fått det förklarat att de kan se på äggblåsans form. Om den har rätt storlek och liksom buktar i kanten/är oregelbunden i formen så har den brustit för någon/några dagar sedan.
ET måste inte vara exakt på korrekt dag efter ÄL även om det förstås är önskvärt. Lite plus/minus på är natuligt. Slemhinnan gör ingen skillnad på ett ägg som befruktats tidigt i äggledaren eller lite senare i livmodern. Det viktigaste är att den är mottaglig?
Tack snälla du! Jag hoppas också på många fina ägg :) hur ligger du till i behandlingen?
Har sprayat för nedreglering nu i 10 dagar. Kliniken ska ringa på tisdag och då får jag veta när jag ska börja med sprutorna! :)
Kingston, jag har fått det förklarat att de kan se på äggblåsans form. Om den har rätt storlek och liksom buktar i kanten/är oregelbunden i formen så har den brustit för någon/några dagar sedan.
ET måste inte vara exakt på korrekt dag efter ÄL även om det förstås är önskvärt. Lite plus/minus på är natuligt. Slemhinnan gör ingen skillnad på ett ägg som befruktats tidigt i äggledaren eller lite senare i livmodern. Det viktigaste är att den är mottaglig?
Nu kommer nog mensen snart eller ska jag säga sprayblödningen?! Börjar anan blod. :) kul! Hoppas den dyker upp ordentligt idag eller i morgon så kanske jag får börja med sprutorna nästa helg.
Hej i tråden! Hoppar in här jag också.
Gjorde ett misslyckat FET förra månaden (testade negativt i onsdags, idag kom mensen) men nu kör vi igen och siktar på en februaribebis istället! Dag 1 idag, tagit första Zumenontabletten nu.
Förra gången blev det insatt ett 3 dagars ägg dag 21, denhär gången ska de tina upp 2-3 och långtidsodla.
Hoppas verkligen det lyckas, har bara kvar ägg från 2008 i frysen till ett försök till annars.
Kingston: Nej, jag tror inte att du behöver vara orolig angående förkylningen annat än för egen del! Trist att vara förkyld förstås!
Hej i tråden! Hoppar in här jag också.
Gjorde ett misslyckat FET förra månaden (testade negativt i onsdags, idag kom mensen) men nu kör vi igen och siktar på en februaribebis istället! Dag 1 idag, tagit första Zumenontabletten nu.
Förra gången blev det insatt ett 3 dagars ägg dag 21, denhär gången ska de tina upp 2-3 och långtidsodla.
Hoppas verkligen det lyckas, har bara kvar ägg från 2008 i frysen till ett försök till annars.