• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • PD1984
    Ia84 skrev 2015-05-11 12:15:54 följande:

Då ligger jag bara en dag före dig. Börjar med sprutorna idag. Blev också överlycklig när jag såg mensen igår, fyra dagar för tidigt! Vart går ni? Första försöket?

Helt underbart ju :) detta är mitt andra försök. Går på CvL i uppsala. Är det ditt första? Vart går ni?
  • PD1984
    Pommac1 skrev 2015-05-11 12:40:06 följande:

Härligt!!! Vad skönt!

Ja helt underbart :)
  • EricaSE83

Hej tjejer!

Jag hoppar gärna in här.

Jag ska påbörja IVF nr 2 om ca två veckor på Sophiahemmet i Sthlm. Första försöket förra månaden fick avbrytas då inget av de fem ägg man fick ut befruktades :( 

Nu ska jag få byta från GonalF till Menopur (då äggen inte var av toppkvalitet) och vi kommer även få göra ICSI nästa omgång eftersom det verkar som att spermierna av någon anledning inte kommer in i äggen. Spermiekvaliteten har annars sett tiptop ut hittills och alla mina prover är bra så innan det misslyckade försöket kallades vi oförklarligt barnlösa men det kan man väl inte säga längre antar jag. Jag är 32 och min man likaså.

Livrädd för att vi ska få lika dåligt resultat nästa gång men bara att försöka se framåt och hoppas på det bästa. Trodde aldrig man skulle kunna längta efter att få köra en till IVF :)

Kram till er alla och lycka till

• Ia84
    PD1984 skrev 2015-05-11 12:56:34 följande:
    Helt underbart ju :) detta är mitt andra försök. Går på CvL i uppsala. Är det ditt första? Vart går ni?
    Detta är vårt första försök på carlanderska i Göteborg. Hur tyckte du det var förra gången då? Hade du mycket problem och ont? Ägg kvar i frysen?
  • JMD

Hej hoppar in här om det är ok. För att göra en lång historia kort så kommer den här ?

Dotter nr 1 född 08 kom till med hormonbehandling gonal F.

Dotter nr 2 född 11 kom till med ivf 1 försök gonal F. Carlanderska, Göteborg.

Nu har vi äntligen bestämt oss för att försöka med en trea innan äggen i frysen går ur tiden (dec 15).

Nu till min fråga, hur snabbt får man starta? Tror min mens är på gång nu och då jag har pco-s så var det ett tag sen jag hade den. Ska jag vänta på nästa omgång blir det ju inte förrän till hösten då de har semesterstängt. Vad tror ni? Hoppas att få starta denna veckan.

Kram till alla Ni som kämpar.

• PD1984
    Ia84 skrev 2015-05-11 14:34:10 följande:

Detta är vårt första försök på carlanderska i Göteborg. Hur tyckte du det var förra gången då? Hade du mycket problem och ont? Ägg kvar i frysen?

Jag tyckte det va helt ok med äp hade inte ont eller så heller men fick aldrig tillbaka något då mitt enda ägg som blev befruktat inte ville dela på sig. Så denna gång hoppas jag mer på bättre lycka :)

Och vi ska köra på ICSI denna gång så förhoppningsvis blir det fler befruktade denna gång
  • Längta

Hur jätte noga e de med synarelan?

Min sprayburk e trasig. Kommer inget ur den hur mkt ja än trycker.

Fick lite lite ur den ikväll.

Ska ju räcka till 60 doser och de har ja inte använt.

Måste ringa till umeå imorgon. Såg även att ja inte fick ut orgalutranen när jag hämtade ut allt annat. :(

• Liil
    Längta skrev 2015-05-11 19:24:11 följande:

Måste ringa till umeå imorgon. Såg även att ja inte fick ut orgalutranen när jag hämtade ut allt annat. :(

Är det samma som Suprecur? Alltså används för att nedreglera äggstockarna? Om så är den viktig att ta. Kanske ingen fara att missa en gång. Om det nu är samma som Suprecur så blir det så att tar man den inte så antar jag att äggstockarna börjar att sköta sig själva igen. Jag kan dock ha fel. 
  • Grodisgroda
    Längta skrev 2015-05-11 19:24:11 följande:

Har samma fråga då jag missade att ta det i morse! Men en gång är ingen gång ju. Men ändå nervös att det ska påverka något så att man inte blir ordentligt nedreglerad och får börja om eller nåt... :(
  • En PantherTant
    En PantherTant skrev 2015-05-11 07:59:50 följande:

Ultraljud idag för mig, spännande få besked när FET blir. Vill verkligen ägget ska fästa denna gång!

FET blir nästa vecka på tisdag (19.5). Slemhinnan var 11,5 redan nu, så nu just känns det ganska optimistiskt, kanske det faktiskt lyckas denna gång
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj