• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • minna456

Hej,

tror inte vårt första IVF-försök lyckades då jag blöder sedan igår, rd12. Från början var det ganska sparsamt men nu blöder det mer som "vanlig" mens. Däremot har jag extremt ont i magen. Brukar ha lite ont i magen första mensdagen men inte såhär, det ömmar hela tiden, trots alvedon. Någon som känner igen sig?  

• iaeh
    sanla skrev 2015-05-26 07:25:13 följande:

Usch vad tråkigt...

När jag började blöda mensliknande ringde jag kliniken. Förklarade då att jag blödde mycket och jag behövde inte sätta in lutinus mer. Men de ville dock att man ändå skulle testa testdagen..

Okej! Tack. Har kontaktat Uppsala nu och dom skulle ringa upp vid 10. Får se vad dom säger.

Huvudet vägrar inse att det inte blev något och jag fortsätter hoppas undermedvetet. Måste jag vänta till lördag med att testa eller tror ni att jag kan testa redan idag eller imorgon?
  • En PantherTant

Ruvardag 7 och nu har också jag fått magsjukan barnen haft hela veckan. Suck! Det ökar väl inte oddsen precis för positivt gravidtest..

• Gweny
    iaeh skrev 2015-05-26 07:09:01 följande:

Hej!

Igår kom en stor mensliknande blödning. Nu var det kört. Måste man ta ett test ändå när man lämnar besked till dom? Kan man sluta med Lutinus nu?

Stort lycka till, till er andra. Håller tummarna!

Uch trist! Jag slutade med lutinus när jag fick så, men tog ändå gravtest på td. Kändes lagom onödigt.
  • minna456
    iaeh skrev 2015-05-26 07:09:01 följande:

Hej!

Igår kom en stor mensliknande blödning. Nu var det kört. Måste man ta ett test ändå när man lämnar besked till dom? Kan man sluta med Lutinus nu?

Stort lycka till, till er andra. Håller tummarna!

Jag går i Uppsala och till mig sa dom att även om jag fick mens skulle jag fortsätta med lutinus.
  • Gweny

Mina456>> Vad tråkigt! Jag fick som vanligt vid mens själv.

En pantertant>> krya på dig, inte kul med magsjuka. Men den ligger ju väl skyddat där inne och tar inte näring från dig än, så behöver ju inte påverkas.

• Blomster84

Då satte mensen in på allvar. Andra ivf försöket gick inte heller vägen. MEN! Ringde precis kliniken och det verkar som att vi får göra ett FET så snart jag får ägglossning igen. Enligt sjuksköterskan är det mer psykologiska anledningar som gör att dom rekommenderar att man väntar. Men känner man sig redo får man köra igen direkt. Väntar dock på att doktorn ska ge klartecken men det bådar ju gott :) så nu känns det strax bättre att veta att vi nog inte behöver vänta hela sommaren.

• soni

Mitt första IVF verkar gå åt helvete.

Östradiol över 4000 och ca 25 äggblåsor på G.

Totalfrys? Om det ens blir ÄP.. :( :(

Överstimulering.

• iaeh
    minna456 skrev 2015-05-26 09:49:15 följande:

Jag går i Uppsala och till mig sa dom att även om jag fick mens skulle jag fortsätta med lutinus.

Gweny skrev 2015-05-26 09:47:17 följande:

Uch trist! Jag slutade med lutinus när jag fick så, men tog ändå gravtest på td. Kändes lagom onödigt.

Pratat med Uppsala nu. Lutinus får jag sluta med men måste ta ett test på fredag. Känns onödigt och som ett hån när jag ska få se det negativa testet.
  • Hemlig78
    iaeh skrev 2015-05-26 11:02:53 följande:
    Gweny skrev 2015-05-26 09:47:17 följande:

Pratat med Uppsala nu. Lutinus får jag sluta med men måste ta ett test på fredag. Känns onödigt och som ett hån när jag ska få se det negativa testet.
    Har du några symptom?
    Annars tycker jag som ni att det är onödigt att ta test när menen har kommit.
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj