• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • sanla
    Hemlig78 skrev 2015-05-26 12:44:06 följande:
    Har du några symptom?
    Annars tycker jag som ni att det är onödigt att ta test när menen har kommit.
    Tyckte också det kändes väldigt onödigt och som ett hån. 

När jag pratade med min klinik typ förra månaden ville de ändå att man skulle testa på testdag. Det finns ju väldigt ovanliga fall då kvinnor haft riklig men (och kanske inga symptom?) och ändå varit gravida. 
    Just bara för att säkerställa. Tänk om man skulle råka ta sprutor igen och vara gravid...inte bra.
    Det var mest av den anledningen sa de...
  • iaeh
    Hemlig78 skrev 2015-05-26 12:44:06 följande:

Har du några symptom?

Annars tycker jag som ni att det är onödigt att ta test när menen har kommit.

Nej inga symtom förutom illamående men det vet jag inte om det beror på det. Tar testet redan idag tänkte jag. Kan förstå om det var en liten blödning men blöder ju mycket.

Inte har jag något ägg i frysen heller så nu får man vänta enda till hösten på nästa försök. Av 25 ägg var 14 mogna och bara ett klarade sig. Måste ha kass äggkvalitet.
  • Linda8110
    Söndag skrev 2015-05-26 07:18:11 följande:
    Spännande lycka till :)
    Tack!

Ja nu är den på plats! Den låååånga ruvartiden börjar härmed. Ska på balett ikväll, tänker att kanske cellisen gillar lite kulturellt mys :)
  • EricaSE83

Fick äntligen mens i morse så var precis inne för att kolla med ultraljud att allt är grönt för att starta igång med sprutor men läkaren såg två folliklar (som jag antar är rester sen förra ivfen..?) så hon ville kolla i morgon igen och om de inte minskat eller är borta då så kan vi inte starta nu utan måste vänta ytterligare en cykel...och då har det hunnit semesterstänga så då blir det inget förrän i augusti/september :(:(:( Ville börja gråta när jag kom ut. Varför varför varför kan vi inte få försöka i alla fall! När allt annat ändå inte funkar kan väl i alla fall behandlingen få starta men nej.

Känner mig så jävla bitter. Alla andra sprutar ur sig barn och min kropp vill inte ens samarbeta för att göra detta på konstgjord väg :(

Nån annan som haft såna restblåsor eller vad det nu är?

• Blomster84
    EricaSE83 skrev 2015-05-26 15:24:17 följande:

Fick äntligen mens i morse så var precis inne för att kolla med ultraljud att allt är grönt för att starta igång med sprutor men läkaren såg två folliklar (som jag antar är rester sen förra ivfen..?) så hon ville kolla i morgon igen och om de inte minskat eller är borta då så kan vi inte starta nu utan måste vänta ytterligare en cykel...och då har det hunnit semesterstänga så då blir det inget förrän i augusti/september :(:(:( Ville börja gråta när jag kom ut. Varför varför varför kan vi inte få försöka i alla fall! När allt annat ändå inte funkar kan väl i alla fall behandlingen få starta men nej.

Känner mig så jävla bitter. Alla andra sprutar ur sig barn och min kropp vill inte ens samarbeta för att göra detta på konstgjord väg :(

Lider med dig. Hoppas innerligt att det blir bättre tills imorgon.

Jag ska på UL imorgon och kolla om vi hinner ett FET innan sommaren. Lät positivt imorse när jag pratade med sjuksköterskan. Sen ringde doktorn och på henne lät det tvärtom. Men fick en tid imorgon så får vi se. Annars blir det aug/sep för oss också. Oavsett vad vi får för svar imorgon kan vi iaf trösta oss med att vi försökte allt.

Tänker på dig/er. Vi har 4 gravida i vår umgängeskrets/närmsta släkt. Inte det lättaste att hantera just nu. Kram
  • Mysan10
    EricaSE83 skrev 2015-05-26 15:24:17 följande:

Usch vad tråkigt! Hoppas att det ser bättre ut imorgon! Jag tror att dom är rädda för att blåsorna ska producera hormoner som stör behandlingen.

För mig har det också varit en del problem. Fick först ingen blödning efter nedregleringen sen gick inte hormonerna upp som planerat och nu verkar det ha stigit för mycket. Får se vid vul imorgon. Så håller tummarna för oss imorgon!
  • Blomster84
    Mysan10 skrev 2015-05-26 15:46:26 följande:

Usch vad tråkigt! Hoppas att det ser bättre ut imorgon! Jag tror att dom är rädda för att blåsorna ska producera hormoner som stör behandlingen.

För mig har det också varit en del problem. Fick först ingen blödning efter nedregleringen sen gick inte hormonerna upp som planerat och nu verkar det ha stigit för mycket. Får se vid vul imorgon. Så håller tummarna för oss imorgon!

Lycka till imorgon! :)
  • iaeh

Tog ett test nyss som visade negativt, det är 4 dagar innan egentlig testdag och jag har mensliknande blödningar. Det är bara att inse att det är kört... att det ska vara så fruktansvärt svårt att bli gravid. Allt känns så hopplöst.

• Blomster84
    iaeh skrev 2015-05-26 16:37:09 följande:

Tog ett test nyss som visade negativt, det är 4 dagar innan egentlig testdag och jag har mensliknande blödningar. Det är bara att inse att det är kört... att det ska vara så fruktansvärt svårt att bli gravid. Allt känns så hopplöst.

Tänker på dig/er. Så tråkigt att höra... Vet hur det känns. Kramar
  • iaeh
    Blomster84 skrev 2015-05-26 16:45:18 följande:

Tänker på dig/er. Så tråkigt att höra... Vet hur det känns. Kramar

Tack! Såg att du ska på UL imorgon, hoppas ni hinner med en behandling innan sommaruppehållet!

Såg även att du/ni också har gravida runt om er, samma här. Det är väldigt påfrestande. Skuldkänslan som kommer av avundsjukan är väldigt jobbig!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj