• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Gweny

Nån annan som gjort/gör stimulerat FET? Märkte idag att jag får lite kramp i magen...inte haft förut. Ökade på med östrogen sen i fredags och ska in imorgon igen för 2a VUL och ser på slemhinnan
    Nån mer som känt av kramper så?

• Blomster84
    IVFaren skrev 2015-06-03 10:03:09 följande:

HJÄLP?!

Det här är mitt första inlägg i familjeliv, så jag ber om ursäkt om det inte hamnat rätt.

Såhär är det i alla fall.

Jag gjorde ostim FET förra måndagen med ett tvådagars embryo, har testdag den 10/6. MEN jag tog ett gravtest idag ändå och det visade ingenting.... Vad är era erfarenheter??

När plussade ni med ostim fet?

Vi ska göra ostim FET om nån vecka ca. Tar du progesteron efter insättningen? Nyfiken. Blir vårt första FET
  • Mysan10
    Längta skrev 2015-06-03 10:03:15 följande:

Jo vi håller tummarna nu. :)

Åh va härligt. Fick ni många ägg?

Håller tummarna stenhårt för er. :)

Dom tog ut 14 ägg, 9 blev befruktade och 4 av dom var av bra kvalitet. Så fick tillbaka 1 och 3 till frys. Känner mig så tacksam att ivf finns! Detsamma! Håller tummarna för er!
  • Längta

Ja har ruvat i 7 dagar nu. Alltså 8 dagar sen ja satt tillbaka 2st 3dagars. Men vi har fortfarande inte fått ngt brev på posten om hur de gick för de andra äggen.. Så häe länge har vi inte behövt vänta förut.

Då har dom vart väldigt snabba med att skicka ut svar.

Ska ja behöva ringa eller vänta ett par dagar till?

• Längta
    Mysan10 skrev 2015-06-03 14:49:12 följande:

Dom tog ut 14 ägg, 9 blev befruktade och 4 av dom var av bra kvalitet. Så fick tillbaka 1 och 3 till frys. Känner mig så tacksam att ivf finns! Detsamma! Håller tummarna för er!

Jag med. Önskar bara att ja och min sambo hade vetat om de lite tidigare.

Men nu blickar vi frammå:)
  • EricaSE83
    Mysan10 skrev 2015-06-03 14:49:12 följande:
    GRATTIS till fyra så fina embryon!!! Toppen att få tre till frysen också, ett riktigt drömscenario.

Lycka till med ruvningen, håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen för er!!!
  • Mysan10
    EricaSE83 skrev 2015-06-03 15:20:54 följande:

GRATTIS till fyra så fina embryon!!! Toppen att få tre till frysen också, ett riktigt drömscenario.

Lycka till med ruvningen, håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen för er!!!

Tack fina! Hoppas ni också lyckas! <3
  • Mysan10
    Längta skrev 2015-06-03 14:49:47 följande:

Ja har ruvat i 7 dagar nu. Alltså 8 dagar sen ja satt tillbaka 2st 3dagars. Men vi har fortfarande inte fått ngt brev på posten om hur de gick för de andra äggen.. Så häe länge har vi inte behövt vänta förut.

Jag hade ringt och frågat. Är ju skönt att veta om det finns i frysen så man är inställd på det och kan planera framåt.
  • Gweny
    Längta skrev 2015-06-03 14:49:47 följande:

Jag fick höra av mig och fråga att det verkligen hade frysts ner och det hade dem gjort, men kändes lite dåligt att dem inte bekräfta det.

Fick 14 ägg befruktade och 5 st frystes ner och 1 fick vi tillbaka vid första ET.

Nu väntar vårat första FET.
  • IVFaren
    Blomster84 skrev 2015-06-03 11:37:01 följande:

Det tar ju ett tag för embryot att fästa samt för kroppen att producera hCG. Om man räknar insättningsdagen -2 dagar så blir det ju som att du hade ägglossning runt den 23. Dvs att du fortfarande har ca 4 dagar till BIM. Gott om tid att hinna plussa! Håller tummarna för er. Hur många ivf har ni gjort?

Tack för uppmuntran! :)

Vi har gjort en ivf innan, som misslyckades. Hur många har ni gjort?

Vad spännande att du med ska göra ostim fet. Jag tar inga progresteron denna gång då det är i naturlig cykel.
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj