Havandeskapsförgiftning
Hej!
Jag är lite förvirrad.
För två veckor sedan blev jag inlagd då jag hade högt blodtryck och 2+ äggvita i urinen. Jag fick åka hem efter 2 dagar då blodtrycket gick ner och efter att ha samlat urin i ett dygn var det bara på 0,8 (vilket jag inte heller förstår riktigt). De sa aldrig om jag hade hf eller inte, de sa bara att jag skulle kissa på sticka hos min bm och ta blodtryck typ.
En hel vecka gick utan att jag åkte in då jag i princip sov hela veckan och därmed glömde bort det hela. Idag åkte jag dock in för att ta ett test vilket blev 3+. Min bm var inte där och alla andra var upptagna så jag ringde förlossningen istället.
På förlossningen sa de att på grund av att jag inte hade tagit blodtrycket så ville de att jag skulle vänta tills imorgon för att ringa min bm och ta det hos henne, men jag fick inget svar på hur man kan få 3+ annars?
De symptom jag har är: Extremt svullna fötter, händer och ansikte vilket också blir mer och mer svullet för varje dag. Extrem trötthet och att jag känner mig svag hela tiden. Har huvudvärk men jag har tolkat det som att jag sover dåligt då jag är uppe och kissar flera gånger på nätterna osv. Igår kväll fick jag även ont på sidan bak mot ryggen men det gick över efter ett tag.
Jag vet inte om jag ska ringa igen och be om att få komma in idag eller om jag ska vänta tills imorgon och vila upp mig inatt?