Inlägg från: Anonym (Sambon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sambon)

Var kan min mytoman till sambo få hjälp?

Jag har kommit på min sambo om att ljuga i princip om allt. Jobbet finns inte, saker han säger sig ha gjort är inte gjorda, allt är en enda stor lögn.

Jag vet att det inte blir någon lätt resa och att jag säkerligen kommer ångra mig flera gånger om men jag älskar honom och jag vill försöka hjälpa honom nu när han äntligen ber om hjälp.

Men var vänder jag mig egentligen? Han vill gå och prata med någon och jag vill gärna hjälpa honom med det. Ska vi vända oss till närmaste vuxenpsykiatrin? Eller är det bättre att gå privat? Tar tacksamt emot alla tips! Vi bor i Stockholm.

• Svar på tråden Var kan min mytoman till sambo få hjälp?
  • Anonym (Sambon)

Självklart vet jag att det inte är min uppgift att "fixa" honom. Han vet inte var han ska vända sig och därför frågade han mig om jag visste det och skrev därför här.

Självklart har jag valet att gå, men jag har redan gjort valet att stanna.

Som sagt, tips om var HAN kan vända sig och förhoppningsvis även JAG då vi är två som ska få det här att fungera tillsammans, mottages tacksamt.

• Anonym (Sambon)

Jag förstår också att det kanske är en omöjlighet att han någonsin ändrar sig. Greppar väl minsta möjliga chans till att det ska bli någorlunda "bra" igen.

Men som sagt så har jag redan gjort mitt val och det är att stanna i dagsläget, naivt och dumt är det säkert. Men mitt val!

Och ja, han tog upp att han ville gå och prata med någon när jag frågade hur han hade tänkt sig framtiden. Men som sagt vet han inte var han ska vända sig.

Men nu har jag tagit fram numret till närmaste vuxenpsykiatri som han får ringa och boka en tid hos.

Svar på tråden Var kan min mytoman till sambo få hjälp?