idis78 skrev 2015-04-10 22:15:01 följande:
Hur orkar du detta? Hur har du den tiden? Frågar inte för att vara otrevlig, utan undrar bara.
Jag svarar till dig eftersom mina städrutiner ser i princip likadana ut. Städar man ofta så behöver man inte städa länge eller mycket. Säg att man dammsuger varje eller varannan dag då blir det ju aldrig riktigt skitigt, samma sak om man dammar av dagligen. Städar man toan snabbt efter sig, jag brukar alltid städa lite snabbt efter mig när jag är klar på morgonen, tar kanske 2-3 minuter men det gör att toan aldrig blir äcklig så det tar aldrig mycket tid att städa den. Samma sak om man håller det organiserat i sina lådor, garderober, köksskåp osv. Sedan torkar jag alltid direkt efter användning när det gäller allt i huset, efter frukost, lunch osv. Jag själv är mammaledig med en 1,5 åring som älskar att röja runt hemma men ändå lyckas jag alltid ha det oerhört välstädat hemma och nej det är inte för att jag städar som en galning utan jag städar smart.
Sedan för att få en sista "touch" för ett fräsch hem så är färska blommor, doftpinnar, vädra och alltid nytvättade sängkläder väldigt bra.