• Tacksamt

köper ni kläder varje månad?

Som frågan lyder köper ni kläder varje månad?
    Det kan vara allt från strumpor,trosor,bh,kalsonger,skor,jacka,tshirt osv...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden köper ni kläder varje månad?
  • Jag är bara jag

Långt ifrån! Köper kläder några ggr per år max. Är motsatsen mot en shoppoholic,jag hatar shopping och framförallt av kläder. Ett straff utan dess like!

• LaLola
    Tacksamt skrev 2015-04-09 22:27:52 följande:
    Vad menar du med att du inte ser nån mening med det?
    Förra månaden behövde jag en kofta och vårskor.
    Då köpte jag det.
    Koftan för jag är frusen,vårskor för att slippa gå i vinterskorna.
    Öh...att jag inte har behov av att köpa kläder varje månad...såklart....
  • MadHatter

Ja, så gott som tror jag. Dotterns strumpor har en tendens att försvinna tex, sen är det väl alltid nåt som behövs. I mars kan jag inte komma ihåg att jag köpte något, annat än hårspännen men det räknas väl inte som kläder. Men större klädinköp gör vi några få ggr/år.

Till mig själv köper jag sällan kläder, jag har vad jag behöver så förutom strumpbyxor och sånt där som slits ut är det mest om det dyker upp något väldigt fint. Eller ja, jag behöver en jacka och sommarkläder men jag kan vänta länge tills jag hittar det jag verkligen vill ha till rätt pris.

I år har jag köpt några "myströjor" som jag behövde till vår fjällsemester och tjocka vantar. Det var i februari. Och så de där hårspännena då i mars.

• Sagolina

Eftersom jag står för inköpen till tre personer(mig själv, 2åring, 9veckors) blir det nog något köpt i princip varje månad. Någon månad bara ett par vantar, för att nästa månad köpa mera.

• Paulina P P

Jag gjorde det innan. Förrförra året fick jag nog. Jag insåg att det var ohållbart att bara fylla garderoben hela tiden, särskilt som jag inte vill slänga mina gamla kläder. 2014 bestämde jag mig för att inte köpa några kläder alls och i år har jag inte alls köpt lika mycket som jag brukar. Jag tror att jag ska ha ett absolut köpstopp från midsommar till nyår i år.

• Tacksamt
    Paulina P P skrev 2015-04-10 08:18:45 följande:

Jag gjorde det innan. Förrförra året fick jag nog. Jag insåg att det var ohållbart att bara fylla garderoben hela tiden, särskilt som jag inte vill slänga mina gamla kläder. 2014 bestämde jag mig för att inte köpa några kläder alls och i år har jag inte alls köpt lika mycket som jag brukar. Jag tror att jag ska ha ett absolut köpstopp från midsommar till nyår i år.

Nä man kan ju inte bara fylla på.
    Jag kör metoden en ut-en in.
    Oftast.
    Nu är det ganska mycket som ligger på behöverlistan i klädväg.
    Får väl ta lite pö om pö..

• Abbe83

Nej det har jag inte råd med nu när jag lever under existensminimum. Gillar att shoppa så lite tråkigt att jag inte har möjlighet att göra det. 

• Ensam hemma

Handlar sällan nytt för jag är varken modemedveten eller intresserad. Den här vintern har jag gått igenom alla mina kläder och gett bort till behövande, ändå är det ganska fullt med 'kan vara bra att ha' kläder. Man kan ju undra varför man investerar i kläder som man sällan använder.

Svar på tråden köper ni kläder varje månad?