• Tacksamt

köper ni kläder varje månad?

Som frågan lyder köper ni kläder varje månad?
    Det kan vara allt från strumpor,trosor,bh,kalsonger,skor,jacka,tshirt osv...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden köper ni kläder varje månad?
  • Let it Rain
    MeandHim skrev 2015-04-10 07:57:09 följande:

Ja massor, älskar att köpa kläder!

Samma här!
  • Butterscotch

Nej, jag tycker att det är sjukt tråkigt att gå i affärer (och svårt att handla kläder på nätet). Brukar försöka samla ihop det så att jag går ut på två stora shoppingrundor per år (vår och höst) och då köper på mig allt som jag tror att jag och barnen behöver. Ibland måste vi förstås kompletteringshandla men jag försöker undvika det så långt jag kan.

• Duckan

Jag får nog svara ja på den frågan. Alltid slinker det in nån liten topp eller så i garderoben till mig själv.

• Tacksamt
    Me gusta skrev 2015-04-10 15:50:27 följande:

Ja jag älskar att shoppa och mode är ett stort intresse

Mode bryr jag mig inte om,men lite fräscha kläder är kul :)
  • fluu

Någon i familjen köper kläder varje månad, men alla i familjen gör det sällan.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Schnaa

Nej, jag försöker minska ner och rensa ut.

It takes a fool to remain sane
  • sahara1989

Haha om det bara vore en gång i månaden. Mer varje vecka. Usch fyyyy. Önskar jag var bättre på att hålla i pengarna men ser alltid nått jag bara mååååste ha. Fast som jag egentligen inte alls behöver. 

• Jill 79

Nä verkligen inte. Vi köper mycket sällan kläder. Enbart skor och ytterkläder till barnen. Kläder till min sambo och mig köper vi enbart när vi är i USA max en gång om året. Barnen får massa kläder nytt och begagnat från släkten och själv får jag massa avlagt från mina mer shopping benägna vänner. Gillar inte att handla massa i onödan som ändå inte hinner användas.

• Tacksamt
    Jill 79 skrev 2015-04-11 16:24:06 följande:

Nä verkligen inte. Vi köper mycket sällan kläder. Enbart skor och ytterkläder till barnen. Kläder till min sambo och mig köper vi enbart när vi är i USA max en gång om året. Barnen får massa kläder nytt och begagnat från släkten och själv får jag massa avlagt från mina mer shopping benägna vänner. Gillar inte att handla massa i onödan som ändå inte hinner användas.

Fast behöver ju inte handla om att shoppa massa i onödan ,utan kanske mer byta ut och ersätta.
    Jag gillar att inventera och se vad som behövs.

• LauraPalmer

Jepp det gör jag. Det är avslappnande att ta en dag på stan med både shopping och god mat lite då och då.

• Harmagedon

Vi är fyra i familjen och någon köper nog något varje månad. Kanske inte juli...men nog saknas det någon kalsong eller regnbyxor alla andra månader.

• Fjäril kär

ja det gör jag, kanske till och med något varje vecka. 

Älskar kläder, älskar mode, älskar skor, älskar läckra underkläder. 

Jag har råd att handla det jag känner för så då gör jag det. 

Brukar handla på mig rejält med kläder när jag är utomlands men då mode/kläder är en hobby så blir det väl såklart mer shopping. 

Jag räknas dessutom som offentlig person så jag shoppar också förstås kläder som passar till mina uppdrag och måste hålla mig uppdaterad och fräsch på den fronten.

• En blå giraff

Ibland. Mest då det behövs faktiskt. Vi försöker leva billigt just nu p.g.a. att min man studerar och inte tar så mycket lån. Så kläder till mig själv köper jag om det finns behov. Jag går inte och shoppar för nöjes skull, det har jag inte råd med. Dock handlar jag en del second hand till mig själv och det kan vara för nöjes skull. Det är såpass billigt.

• Christi38

Oja. Det är ju så otroligt roande och kul med shopping. Och det är "alltid" något som behövs till mig, barnen eller mannen ;0)

• Lavish

Ja, i stort sett. Inte varje månad till mig men till mig och barnen gemensamt så har det nog inte passerat många månader utan minst ett inköp. Det beror i så fall på att jag varit så överlastad med arbete att det inte funnits en sekund över för att handla och inte på grund av sparsamhet. 

Jag rör mig genom centrala Stockholm till och från arbete vilket ofta lämnar möjlighet att slinka in i någon affär. Dessutom gillar jag att köpa de flesta kläder som spontanköp när jag hittar något jag verkligen faller för, snarare än att någon gång på år beställa eller målmedvetet köpa en basgarderob eller något. 

Men det är inga ofantliga summor det rör sig om, 500-1000 kanske en vanlig månad. 

Svar på tråden köper ni kläder varje månad?