Anonym (Sertralin) skrev 2015-04-27 09:12:05 följande:
Morgonen är helt okej, det brukar vara under dagen ångesten kommer. Oftast när jag skall göra någonting, jag blir nervös och får hjärtklappning, andnöd och blir illamående. Det kan vara för de enklaste saker som att gå till affären och köpa mjölk.
Vardagarna är värst om det är någonting som stör mina rutiner, jag är väldigt inrutad, vill göra allt på ett sätt och helst i samma ordning. Sitter alltid på samma plats på pendeltåget
, om någon annan har tagit "min plats" blir jag lite störd.
Helknäppt...
Det är bra med hund, då är man tvungen att ta sig ut. Dessutom tycker jag ibland att hunden är det bästa sällskapet, den enda som jag verkligen vet tycker om mig oavsett hur jag ser ut, beter mig eller säger. Villkorslös kärlek.
Hoppas du haft en bra helg!
Hej igen...
håller med om att ha hund är guld värt! Min ångst är värst på morgonen, känner mig nervös, orolig och blir då ledsen. Sen lättar det uppåt dagen.
Har du känt några förbättringar på 100mg? Jag äter 75mg sedan knappt 2 veckor och vet inte om jag behöver höja. Vill egentligen inte just nu för det tar ju ett tag innan man får full effekt. Är ju rädd för att må sämre igen...
Ha en fortsatt bra helg!