Inlägg från: Anonym (sammahär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sammahär)

Sertralin höjning av dos

Hej...
    nej jag har ingen erfarenhet av höjningen...MEN är i exakt samma situation som du är. Min läkare vill också att jag ska höja till 100. Är väldigt orolig för detta, vill ju inte ha fler biverkningar.
    Jag började höja i onsdags lite försiktigt och hoppas på det bästa.
    Hur har det gått för dig? Skriv gärna igen...

• Anonym (sammahär)

Jag undrar också om ingen har erfarenhet av detta?

• Anonym (sammahär)

Undrar hur det gått för dig? Har det blivit bättre? Tar du 2 tabletter samtidigt, eller .. Själv har jag höjt till 75mg, vågade inte gå till 100mg direkt. Är så rädd för biverkningarna.
    Vill att det ska fungera att arbeta därför är jag så orolig.
    Hoppas du mår bättre....
    Skriv gärna igen!

• Anonym (sammahär)

Tack för ditt svar.
    Hoppas det känns bättre idag. Hade du jobbiga biverkningar eller...har de försvunnit nu?
    Jag har höjt till 75 och tycker att jag har många biverkningar som kommer och går. Känns inte alls bra när man vet att man ska jobba och försöka vara lite som vanligt.
    Vet inte om jag vågar höja till 100mg om det ska fortsätta såhär. HAr ätit sertralin i sammanlagt 5 veckor nu....skulle också vilja att det skullle hjälpt mer.
    Sen är jag så otroligt spänd i kroppen, speciellt rygg och nacke. Detta bidrar ju till att man känner sig ännu mera påverkad av allting.
    Skriv gärna igen...

• Anonym (sammahär)

hej igen..
    har bara ätit 75mg i 3 dagar och det har inte vänt än. Har alltid ångest när jag vaknar så jag blir påmind direkt om allting. Nu sägs det ju att man ska ge de tid precis som du menar.
    Är också väldigt spänd i nacke och rygg, biter ihop och blir så trött. Det känns verkligen inte kul när man har ett jobb som skall skötas. Har du varit sjukskriven? Det har inte jag, jobbar som förskollärare och det är ju stressigt men ibland inbillar jag mig att det är bättre att gå till jobbet även om jag är oerhört trött. HAr du också känt av trötthet eller...
    Idag är jag ledig, men känner att gråten hänger i ögonen för jag vill bli pigg och glad igen... funderar så mycket på det hela...
    Hoppas du får en bra dag!

• Anonym (sammahär)

Tack för ditt svar... jo jag gick en promenad med hunden. Visst känns det bättre efteråt. Förhoppningarna är ju att det ska bli bra igen. Snabbt dessutom..
    Hoppas att din ångest börjar lägga sig. JAg har bara ätit 75 mg i 4 dagar och tycker att ångesten blivit värre. Hoppas också att det är övergående.
    Det är allra värst på morgonen. Konstigt nog så sover jag bra och det är jag glad för.
    HAr du bekymmer på morgonen eller...

• Anonym (sammahär)

Glömde skriva att jag avundas dig som vågade gå till 100mg direkt...

• Anonym (sammahär)
    Anonym (Sertralin) skrev 2015-04-27 09:12:05 följande:

Morgonen är helt okej, det brukar vara under dagen ångesten kommer. Oftast när jag skall göra någonting, jag blir nervös och får hjärtklappning, andnöd och blir illamående. Det kan vara för de enklaste saker som att gå till affären och köpa mjölk.

Vardagarna är värst om det är någonting som stör mina rutiner, jag är väldigt inrutad, vill göra allt på ett sätt och helst i samma ordning. Sitter alltid på samma plats på pendeltåget Drömmer, om någon annan har tagit "min plats" blir jag lite störd.
    Helknäppt...

Det är bra med hund, då är man tvungen att ta sig ut. Dessutom tycker jag ibland att hunden är det bästa sällskapet, den enda som jag verkligen vet tycker om mig oavsett hur jag ser ut, beter mig eller säger. Villkorslös kärlek.

Hoppas du haft en bra helg!

Hej igen...
    håller med om att ha hund är guld värt! Min ångst är värst på morgonen, känner mig nervös, orolig och blir då ledsen. Sen lättar det uppåt dagen.
    Har du känt några förbättringar på 100mg? Jag äter 75mg sedan knappt 2 veckor och vet inte om jag behöver höja. Vill egentligen inte just nu för det tar ju ett tag innan man får full effekt. Är ju rädd för att må sämre igen...
    Ha en fortsatt bra helg!
  • Anonym (sammahär)

Hej igen..hur har du det? Känns det bättre eller...Själv har jag fortfarande kvar darrningar och det är inte kul. JAg vet inte om det är biverkningar av höjningen som håller på. Annars känns det som om jag inte gråter lika lätt heller, men känner också oro och lite ångest emellanåt. Hoppas att det snart sk a vända för jag tycker att det är påfrestande nu att känna så här..
    Hoppas du får en bra dag...

Svar på tråden Sertralin höjning av dos