• Kärleksförtvinad

Efter 20 år... skiljas?

Jag har varit ihop med min fru i över 20 år nu. I början var allt frid och fröjd, vi älskade varandra och gosade/kramade/längtade efter varandra, osv. Vi gifte oss, och fick barn...

Redan när hon blev gravid med barn 1, så försvann sexlusten för henne. Hon ville inte ens ha beröring. OK, jag förstår, hormoner ohch grejer, klart jag kan vänta och ha tålamod. När barnet var fött, så var hon nyförlöst, och efter det ammade hon och då hade hon ungen klängande på sig, ville inte ha mer närhet än så. Definitivt ingen sexdrift. Och hon ville inte ens ha kel och gos.

Efter det kom barn 2, och då upprepade sig hela historien här ovanför. Efter att barn 2 slutade amma, så var det extremt sporadiskt mellan sexandet. Och det var alltid jag som fick ta initiativ, och 99 gånger lät det "inte idag, usch, jag känner inte för det". Alltså... hon sade verkligen "usch" när sex kom på tal.

Sedan var jag ju jobbig som tjatade, hur nu ett försök att få till kel & närhet & sex en gång med några månaders mellanrum kan vara tjat? Nåja, jag bestämde mig för att hon får väl ta initiativ då.

Resultat... Det gick över ett år, helt utan sex. Jag höll på att dö, men skulle ju vara duktig och göra som hon vile (låta henne ta initiativ, när hon kände för det). Till slut tog jag initiativ ändå (annars hade det inte blivit något).

Nu är ungarna 11 och 12 år gamla. De har sett sina föräldrar kyssas en gång i sitt liv. Vi lever ju i princip i ett kärlekslöst äktenskap. Har sex några gånger per år, alltid när jag tar initiativ (oftare vill hon inte), och då bara som en "snabbis". Hon vill/behöver/har inget som helst behov av tillfredställelse (förspel och så). Det låter bara... "nej, ta du, jag behöver inte..." Många gånger har jag sagt att då skiter vi i det.

Jag vill ju ha sex MED henne, inte att det bara ska sex "från mitt håll" så att säga. Men... surtanten är helt ointresserad. Jag har försökt med allt, hjälpt till hemma, gett henne massage, väntat, inte tjatat... hoppats att det ska komma tillbaka...

Vi har det bra ordnat med allt annat i livet. Jag har företag och tjänar mycket pengar, vi har ett fint hus, ungarna välartade med väldigt bra skolresultat, många vänner och så. Vi har trevliga semestrar ihop när vi reser utomlands eller åker iväg och åker skidor. Men vi har ju ingen "glöd" mellan oss längre. Ingen passion, kärlek, attraktion.

Och nu, för en vecka sedan... Kom jag på mig själv med att jag inser att jag känner inget för henne längre. Ja, inget attraktionsmässigt i alla fall. Tror knappt jag skulle få upp den om hon plötsligt skulle vilja ha sex nu.

Vi bor ihop, har barn ihop. Vi bråkar aldrig, ingen av oss har någon vid sidan av, har inga sådana problem.

Den stora frågan är nu... Ska jag skilja mig nu (är 40 år), och hoppas att jag ska hitta någon ny kärlek? Eller ska jag stanna kvar i ett kärlekslöst äktenskap?

Ska jag vänta tills barnen flyttar hemifrån, för deras skull?
    Ska jag vänta några år till, tills barnen är lite äldre, och förstår mer?

Eller är det kanske rentav mer skadligt för barnen, att ha föräldrar som inte älskar varandra? De får ju en skev bild av hur ett förhållande och ett äktenskap ser ut. Ingen av oss längtar efter den andra längre. Hon har till slut lyckats kyla ner alla mina känslor... fram tills för en vecka sedan försökte jag och höll hoppet vid liv, för min skulle, för barnens skull, osv.

Men nu vet jag inte om jag orkar längre. Jag vill inte bli en kärlekslös kall fisk som hon... Tänk om det sitter i och man vänjer sig?

Fan... leva resten av livet helt utan passion/längtan/ömhet/kyssar/närhet/sex/åtrå... Det känns deprimerande att tänka på. :(

• Svar på tråden Efter 20 år... skiljas?
  • Anonym (Spännande)
    Upptagenmeninte skrev 2015-05-12 07:42:35 följande:

På tal om VM... feedback på den profilen vore väl iofs också intressant. Nu när jag fått en VM-are på tråden! :)

Vad säger du/ni (om det finns andra kvinns här som vill komma med ett utlåtande)?

Jag har för övrigt tagit bort i min VM-profil att jag har OK från frugan, så nu är det hemligt och spännande (hoppas vi)... :D

du får väl tala om ditt Nick på VM så kan du bli "beskådad" För egen del är du för ung :)
  • Upptagenmeninte

Jag vill inte skriva ut det i tråden (så ingen kan anklaga tråden för att vara en kontaktannons!), men det kräver egentligen väldigt lite detektivarbete att hitta mig både där och på BC. ;)

Fast minst detektivarbete blir det om du skickar ett meddelande och frågar, så får du mina användarnamn i svaret. :)

Jag kan inte skicka något meddelande direkt till dig då du... är anonym. 

• Anonym (Spännande)

Hittade dig : Lite för slemmigt tycker jag. men det är min syn. Låter mer som en dålig amerikansk p-rulle

• Upptagenmeninte

Haha, lite kul är det!

• Anonym (Spännande)
    Upptagenmeninte skrev 2015-05-12 22:16:58 följande:

Haha, lite kul är det!

Eftersom du ändrat profilen, funkar det bättre?
  • Anonym (Tummen upp x10000000)
    Upptagenmeninte skrev 2015-05-12 08:45:51 följande:

Rekommenderar verkligen ett brev. Ta dig tid och skriv det ordentligt, töm ditt huvud på tankar och ditt hjärta på vad du känner, hur du känner, vad du vill.

Varva med frågor... vad vill hon? Vill hon fortsätta, vill hon skiljas? Hur ska ni bli lyckliga båda två?

Med ett brev kan du få fram allt du vill, utan att det blir stickspår i form av "Men du har ju faktiskt...", och så börjar man prata och eventuellt tjafsa om något annat.

Hon ska få brevet en kväll när du inte är med, när hon är ensam. Så hon får tid på sig att läsa, gråta, fundera. Skriv att hon inte ska ringa dig ikväll, utan att ni ska prata om det nästa dag. Ge henne tid att bearbeta det hon läst.

En första instinktiv reaktion kan bli sorg/besvikelse varvat med ilska, och då är det bättre att de hetaste känslorna får svalla upp och sedan lägga sig, innan ni pratar. Det blir mer konstruktivt.

Good luck!

• Upptagenmeninte
    Anonym (Spännande) skrev 2015-06-07 14:32:37 följande:
    Eftersom du ändrat profilen, funkar det bättre?
    På VM... nope. Jag tror ärligt talat att den mesta trafiken är robotar eller anställda där. Det är skitskumt...

Visst, det finns säkert (kanske) riktiga kvinnor där också. Säkert på och kring alla andra städer än Uppsala, verkar det som.

Varför jag tror det är robotar? Låt mig förklara... Alltså, en väldigt stor del av profilerna är de som alltid varit online senast. De tittar titt som tätt in på min sida (wow, spännande, någon som kikar in...). Men inget mer. Jag skickar brev, till många av dessa (alla, om jag ska vara ärlig... vill ju ha NÅGOT svar från någon).

Breven förblir olästa väldigt länge, tills de nästan samtidigt läses. Efter det kommer profilerna och kikar in (igen). Inget svar. Och de tittar in igen, jag skickar ett brev på nytt... Inget svar. Men de tittar sedan in på min profil igen.

Alltså ärligt talat, om de nu inte är intresserade, varför skulle de kolla in min profil? Och varför skulle de inte kunna skicka ett svar?

Och något annat som är intressant är, hur vet du vad/hur min profil ser ut nu? Jag har inte haft någon trafik alls på flera dagar nu. Kan bero på att jag delvis lagt ner VM. Fejk-skit-sida, if you ask me.
  • Anonym (Been there)

Jag tycker att du ska testa Mötesplatsen också! Jag var under en period i en liknande situation och fick faktiskt några kontakter där trots att jag var helt öppen med att jag var gift. Jag var dessutom där utan min frus godkännande eller vetskap, och det var jag också helt öppen med.

Det jag fick lära mig var att det finns kvinnor där som gärna vill ha lite kul men inte vill "riskera" att bli ihop och få en fast relation. Då är en gift man perfekt, för han kan inte bli ett plåster.

Det finns också de som egentligen söker nåt seriöst men kan tänka sig att ha nåt tidsfördriv i väntan på att mr Right ska dyka upp.

Så jag tycker att du ska testa Mötesplatsen också. Men lägg ner en del jobb på din presentation; det har betydelse!

• Anonym (Spännande)

Det brukar bli ett evigt tittande på varandra. Du tittar, damen ser att du tittar, du tänker hon kanske är intresserad och tittar igen och skriver. När hon läser tittar hon igen. Sen tittar man ett par gånger till.

Betydligt enklare som kvinna, jag har träffat ett par riktigt bra trevliga snygga män, dessutom fantastiska älskare. Tveksamt att jag skulle träffa såna män som singel. men jag gick på en lögnare för några veckor sedan. Påstod att han var 60, i själva verket 68. Ogillar när man ljuger om ålder. Fördelen jag har haft med de jag träffat är att vi varit ärliga och kunnat prata om det mesta. Just det saknar jag i mitt äktenskap.

• Upptagenmeninte

Hmmh, får väl se om jag provar Mötesplatsen också då. Det är fasen inte lätt att sticka ut i mängden. Om man är ett brev bland tusentals i veckan, så...

Det känns snudd på troligare att vinna på triss.

• Haskel
    Upptagenmeninte skrev 2015-06-07 21:58:28 följande:

Hmmh, får väl se om jag provar Mötesplatsen också då. Det är fasen inte lätt att sticka ut i mängden. Om man är ett brev bland tusentals i veckan, så...

Det känns snudd på troligare att vinna på triss.

Hur går det TS?

Jag har själv varit i en situation mycket lik din. Vet hur svårt det är att träffa en kvinna, när man själv är gift. 
    MEN efter att plötsligt ha lyckats en dag, så blev det hur lätt som helst att träffa kvinnor på nätet. Jag använde enbart HappyPancake.
    Det gäller enbart att komma på vad kvinnor vill ha, och inte ha.

INGEN kvinna tror sig vilja vilja vara delad med någon. Ingen tror sig heller vilja heller vara någons sexkompis/älskarinna.
    Men kvinnor har generellt sett lika mycket sexlust som män. Men de vill först bli uppskattade som människor. Det finns tusentals singelkvinnor, som trivs och vill vara singlar. Men de har samtidigt ett stort behov av närhet, sex och vänskap.
  • Upptagenmeninte

De kontaktsidor jag fiskat i ger klen respons. En som jag eventuellt ska träffa för en fika så får vi se vad den kontakten leder till (vi hade en inbokad date, men hon var tvungen att avboka). Ska se om/när vi bokar in en ny liten date.

Happypancake tyckte inte att min presentation dög, så den sidan känns det lite som jag skiter i för tillfället. Duger inte sanningen, så kan det vara tycker jag. Fånigt med uppstyltade regler kring hur en presentation ska eller inte ska vara skriven, och vad som får ingå däri.

Mötesplatsen har jag inte provat än...

Bäst respons och en kvinna jag verkligen ser fram emot att träffa kontaktade mig faktiskt här på Familjeliv. Hon bor dessvärre ett par timmar bort med bil, så spontanträffar blir svåra att få till (det tar ju 4-5 timmar bara i ren resväg!). Men inplanerade sådana kan man ju ha, och några timmar i bilen kan man ju genomlida om man vet att man ska träffa en underbar kvinna? :)

Det blir ju inte lika många träffar som det hade kunnat bli om vi bodde lite närmare varandra... Men bättre än ingenting. För tillfället är hon min ljusglimt i horisonten. Du ve vem du är. ;) 

Håller dock tummar och tår för att hitta någon lite mer närbodd kvinnlig skapelse, förr eller senare.

Varnar samtidigt för Victoriamilan och Ashley Madison. Det verkar vara skitsidor med falska kvinnoprofiler som bara är ute efter att fiska pengar.

• Haskel
    Upptagenmeninte skrev 2015-06-29 10:47:36 följande:

De kontaktsidor jag fiskat i ger klen respons. En som jag eventuellt ska träffa för en fika så får vi se vad den kontakten leder till (vi hade en inbokad date, men hon var tvungen att avboka). Ska se om/när vi bokar in en ny liten date.

Happypancake tyckte inte att min presentation dög, så den sidan känns det lite som jag skiter i för tillfället. Duger inte sanningen, så kan det vara tycker jag. Fånigt med uppstyltade regler kring hur en presentation ska eller inte ska vara skriven, och vad som får ingå däri.

Mötesplatsen har jag inte provat än...

Bäst respons och en kvinna jag verkligen ser fram emot att träffa kontaktade mig faktiskt här på Familjeliv. Hon bor dessvärre ett par timmar bort med bil, så spontanträffar blir svåra att få till (det tar ju 4-5 timmar bara i ren resväg!). Men inplanerade sådana kan man ju ha, och några timmar i bilen kan man ju genomlida om man vet att man ska träffa en underbar kvinna? :)

Det blir ju inte lika många träffar som det hade kunnat bli om vi bodde lite närmare varandra... Men bättre än ingenting. För tillfället är hon min ljusglimt i horisonten. Du ve vem du är. ;) 

Håller dock tummar och tår för att hitta någon lite mer närbodd kvinnlig skapelse, förr eller senare.

Varnar samtidigt för Victoriamilan och Ashley Madison. Det verkar vara skitsidor med falska kvinnoprofiler som bara är ute efter att fiska pengar.

Jag håller med om att HP har väldigt fåniga regler. Man för överhuvudtaget inte nämna ordet sex, älskarinna etc.

Även jag gav upp den sidan, när man inte fick vara ärlig. Men av någon anledning gjorde jag ändå om min profil där vid något tillfälle. Egentligen inte för att söka någon, det hade jag för länge sedan gett upp.
    Tänkte mer att, "om jag har tur finns det någon trevlig kvinna att skriva med".

Plötsligt började väldigt många titta på min profil. Om jag skickade någon hälsning, svarade närapå alla. 
    Hade jag fått närmare kontakt med någon, berättade jag givetvis att jag var gift, samt min situation. Men jag vidhöll, det jag själv trodde på. Nämligen att det bara var en vän eller någon att prata med, jag sökte på HP. Givetvis förnekade jag inte att det var ett öppet förhållande jag ville ha. Men förklarade att det möjligtvis fick hända om det hände.
  • Upptagenmeninte
    Haskel skrev 2015-06-29 11:06:27 följande:
    Givetvis förnekade jag inte att det var ett öppet förhållande jag ville ha. 
    Det är den här biten jag inte riktigt gillar. Hålla på och ljuga för folk... Jag håller mig gärna till sanningen.

Visst, jag är fullt medveten om att det "saboterar" mina chanser att hitta någon. För som singelkille är man ju mer efterfrågad än som gift i ett öppet förhållande.

Om jag ljög och flörtade, charmade, sade mig var ute efter ett förhållande... Så skulle fler dörrar öppnas. Men det skulle jag aldrig göra. Jag tycker de är värda sanningen, och vill de då inte ha mig som älskare, så får jag leva med det.

Och jag lever mycket hellre med det än vetskapen att jag "playat" X antal kvinnor i säng. Jag är inte ute efter att charma tjejer och se det som någon "vinst" att ha fått någon att falla för mig och sedan sluta höra av mig och gå efter nästa.

Jag är ute efter en älskvärd het älskarinna... 
  • Haskel
    Upptagenmeninte skrev 2015-06-29 11:27:41 följande:
    Det är den här biten jag inte riktigt gillar. Hålla på och ljuga för folk... Jag håller mig gärna till sanningen.

Visst, jag är fullt medveten om att det "saboterar" mina chanser att hitta någon. För som singelkille är man ju mer efterfrågad än som gift i ett öppet förhållande.

Om jag ljög och flörtade, charmade, sade mig var ute efter ett förhållande... Så skulle fler dörrar öppnas. Men det skulle jag aldrig göra. Jag tycker de är värda sanningen, och vill de då inte ha mig som älskare, så får jag leva med det.

Och jag lever mycket hellre med det än vetskapen att jag "playat" X antal kvinnor i säng. Jag är inte ute efter att charma tjejer och se det som någon "vinst" att ha fått någon att falla för mig och sedan sluta höra av mig och gå efter nästa.

Jag är ute efter en älskvärd het älskarinna... 
    Jag tror helt enkelt att du missförstod mig en aning.

Jag ljög aldrig eller låtsades som något annat. Jag hade helt enkelt bara givit upp hoppet om att finna en älskarinna på HP. Tänkte att det fick lösas på annat sätt. De kvinnor jag haft kontakt med på HP har jag inte haft för avsikt att träffa på det sättet. 
    Jag förklarade alltså min situation för dem, men menade heller aldrig på att jag hade som ambition att träffa dem i det syftet. För det var helt enkelt vad jag själv trodde.

Detsamma gäller de flesta kvinnor på dessa kontaktsidor. De vet inte riktigt vad de söker, förrän de finner det.

Jag menar för allt i världen inte att du ska ljuga. Det kan du ändå inte göra. Kvinnor är experter på att läsa mellan raderna. Det jag menar är att du helt enkelt ska släppa dina ambitioner, och mer ta saker och ting som de kommer.

Lättare sagt än gjort, jag vet.
  • Upptagenmeninte
    Haskel skrev 2015-06-29 11:53:49 följande:
    Jag tror helt enkelt att du missförstod mig en aning.... Jag ljög aldrig eller låtsades som något annat...
    Ah, ja dåså. Det låter bra det. :)
Svar på tråden Efter 20 år... skiljas?