• Jag är bara jag

Rädd för vad som väntar...

13 IVF.er och hundratals sprutor! Be din sambo/make ta dem,det gör min och det funkar miljoner ggr bättre. Det är 2-4 veckor med hormoner,det är allt-sen är det över. ÄP gör oftast inte ont,sällan det gör svinont. ET känns inte ö.h.t. Det kommer gå bra för dig! {#emotions_dlg.flower}

• Jag är bara jag
    Krishna skrev 2015-04-12 10:11:37 följande:
    Eftersom han är lika spruträdd som jag kommer jag nog bara vara ännu räddare om han ska försöka ge mig sprutorna. Så jag kommer nog få tuffa till mig och våga ta dom själv. Hur många sprutor är det per dag?
    En fråga, om de plockar ut en hög med ägg och har ett ägg som blir befruktat och stoppas in i mig, resten fryser dom ner. Om det ägget inte tar sig där inne utan man måste ta ett av de frysta äggen, börjar man om med sprutor då? Eller är sprutorna bara till för ägglossningen?
    Min man svimmar nästan av blodprov på sig själv,men det är en helt annan grej att ta sprutor på nån annan. Han klarar det galant. Glad Vid långa metoden är det en om dagen,vid korta två per dag. Jag tar hela tre,men så gör jag ED också.

Man fryser bara ner embryon som är helt perfekta. Ca 40% av alla som gör IVF får nåt embryo till frysen. Resterande embryon dör eller slängs. En hög med ägg är inget att eftersträva! Dels p.g.a överstimulering och dels p.g.a att kvaliteten oftast blir sämre av jättemånga ägg. 6-12 är lagom,men det kan räcka med färre också. Vid FET tar man inga sprutor. Man kan göra FET ostimulerat vid egen äl eller stimulerat utan egen äl-då med piller.
  • Jag är bara jag
    Krishna skrev 2015-04-14 13:47:15 följande:
    Oj är en cirkus det där som jag inte alls är insatt i. Läkaren som vi pratade med sa att jag då skulle börja med nässpray. Jag har läst mig till att det är den långa metoden, så en spruta om dagen då.

Jag har tänkt på en sak, kanske du har svaret på, att eftersom jag har normala värden, såg bra ut i livmodern och äggstockarna, regelbunden mens. Finns det ingen metod som endast tar fram de bra spermierna och sen sprutar in dom i mig vid ägglossning? Utan att plocka ut äggen först ur mig.
    Vi kanske får ett svar på det vid ivf-mötet :)
    Långa metoden ska du göra då. Det du undrar över är insemination. Chansen är mycket lägre än vid IVF så har man försökt ett bra tag brukar man gå på IVF direkt. Då har du fler ägg än vid vanlig äl,de odlar äggen och sätter in det bästa embryot. Vid insemination får naturen göra sitt och det är inte alls säkert det funkar.
  • Jag är bara jag
    Krishna skrev 2015-04-14 17:28:42 följande:
    Okej tack för informationen :) Då håller vi oss till den större chansen att lyckas fast det innebär sprutor och äggplockning :)
    Det är det värt när du får barn ska du se!  Glad
Svar på tråden Rädd för vad som väntar...