Rädd för vad som väntar...
Hej! Jag förstår precis hur du känner dig! Jag tvekade i 2 år innan jag tillslut bestämde mig för att våga prova IVF, då hade vi försökt att få barn på egen hand i 4 år. Jag började med hormonbehandling (nässpray) den 13/3. En del får besvär av nässprayen men jag tillhör den lyckligt lottade skaran som knappt kände av några biverkningar alls. Lite värmevallningar nattetid, men värre var det inte. Den 2/4 fick jag börja med sprutorna och fick då sluta helt med nässprayen (en del får fortsätta spraya men mindre dos). Nu har jag tagit 9 sprutor och det har gått bra. Maken ger dem för jag vill inte sticka mig själv... Det har blivit en och annan tår vid spruttagning men enbart beroende på min nervositet och inte för att det gjort ont. Nu börjar jag bli nervös för äggplocket som med största sannolikhet blir på onsdag eller torsdag nästa vecka... Det har hjälpt mig mycket att surfa runt här på familjeliv och följa andra som genomgår samma sak. När man läst om tillräckligt många som gjort det så ökar känslan av att om alla dessa tjejer klarar av det här så gör jag det också! Och det kommer du också att göra! :) kram