• singhatjejen

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Hej alla lyckliga och stort grattis till er alla!
    Jag står i startgroparna till ÄD och ska välja donator. Både sambon och några vänner jag pratat med är bara inne på "så ung som möjligt för att öka chanserna".
    Vad säger ni som lyckats? Är en donator på 30 år redan för gammal?
    Klart jag vill ha så stor chans som möjligt men jag har ju ändå andra önskemål också...
    Hur gamla var era donatorer?
    Hoppas någon vill svara en vilsen själ :)

• singhatjejen

Hej Snart Lycklig! Ja, som du vet är jag en av många som hejar på dig och det är så underbart att se att du snart är i mål Hjärta håller tummarna att allt fortsätter gå bra hela vägen Glad och Grattis till hus! Även om du inte skrivit på än så är väl det bara en formalitet. Hoppas försäljningen av lägenheten också går bra Solig

Och tack för svar om ålder på donatorn. 27 är ju inte så långt från min favorit som är 30, samtidigt läser jag att fertiliteten börjar sjunka så smått redan vid 30...
    samtidigt får ju en del barn hur lätt som helst fast de är upp i åldrarna - och vi har de som har svårt att få barn fast de bara är i början av 20 års åldern... Man kan ju aldrig veta... Ett jobbigt beslut. Och sen är det liksom turen det hänger på..?

Fler som vill och orkar berätta om donatorns ålder...?
    Tusen tack på förhand!

• singhatjejen

Tack för svar, Zaq! Där har du ju en mycket bra synpunkt. Jag har ingen aning om historiken. Vi får göra ett urval ur en databas efter blodgrupp, rh-status, ålder, hårfärg etc, men det står inget om historik. Men det är klart att jag kan fråga koordinatorn. Tack!

• singhatjejen

Jösses vilket resultat från din 28-åring, Tyck om mig!! Grattis :) och tack för svar :)

Ja, dimitri hade ju rätt bra koll på dig efter alla dina resor dit, SL :) och med facit i hand så gjorde du ju helt rätt som litade på honom :)

• singhatjejen

Tack för svar, Milla. Ja visst spelar ens egna förutsättningar också in, glad att det slutade bra för dig :)
    Har också blodgrupp O rh-negativ... Har också funderat på om det ökar/minskar chanserna att välja någon med samma? De säger ju att det inte ska påverka men vad säger de om tio år med lite mer forskning?

• singhatjejen

Missne: tack för din input och grattis till resultatet :)
    Har nu mejlat ovh frågat om historik på några av de intressanta donatorerna efter tips här i tråden.
    Hoppas allt slutar i att jag snart kan ansluta mig till er tråd på riktigt. Lycka till allihopa :)

• singhatjejen

BAMSEGRATTIS Snart lycklig - Äntligen lycklig (!) En liten pojke ..åh blir alldeles tårögd... Vad skönt att han är här och att allt gick bra!! Bamsekramar till er HjärtaSolig

• singhatjejen

Snart lycklig: Jag höll aldrig på med pump på bb eller första tiden. Aldrig någon som sade att jag behövde göra det. De sa att minsta lilla droppe som bebisen fick ur bröstet var så oerhört näringsrik att bebisen klarar sig på den. Därför låg jag ned och lät honom suga/snutta det han fick i sig och jag bara slappnade av och amningen kom igång automatiskt.
    Efter några dagar eller så började det göra jävulskt ont i bröstvårtorna och jag var nära att ge upp, men på bb sade de att vårtorna måste härdas eftersom de inte var van vid sådan behandling. Och efter cirka två veckor gjorde det inte ont längre. Amningstiden var den bästa i mitt liv tror jag. Helt underbart att bara gå på promenad med den lille och sätta sig under ett träd och amma. Sådan närhet, sådana fina bindande stunder.
    Jag kan bara berätta om hur det funkade för mig och hoppas innerligt på det bästa för dig. Lycka till vännen Hjärta

• singhatjejen

Läser här lite då och då för att se hur det går för er - håller tummarna för er alla och gläds med era framgångar. De ger mig hopp och inspiration. Lycka till allihop! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus